Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Wisitor
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 11 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

GHTelcomH138-380 5G CPE PRO 3 Katkoo yhteyttä

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

GHTelcomH138-380 5G CPE PRO 3, muuten aivan erinomainen laite, mutta välillä se katkaisee nettiyhteyden ehkä minuutin ajaksi jostain minulle tuntemattomasta syystä.Voiko laitteessa olla jokin aikakatkaisin joka tietyn käyttöajan päästä katkaisee nettiyhteyden?Valo palavat laitteessa, mutta tietokone näyttää, että ei internet yhteyttä.Minulla on siinä käytössä 5G 1000megan yhteys, miten saan laitteen pakotettua 4G tilaan?

7 vastausta
KaPetri
Telialainen
Telialainen
  • 154 custom-general.kudos
  • 808 custom-general.replies
  • 65 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Wisitor  kirjoitti:

GHTelcomH138-380 5G CPE PRO 3, muuten aivan erinomainen laite, mutta välillä se katkaisee nettiyhteyden ehkä minuutin ajaksi jostain minulle tuntemattomasta syystä.Voiko laitteessa olla jokin aikakatkaisin joka tietyn käyttöajan päästä katkaisee nettiyhteyden?Valo palavat laitteessa, mutta tietokone näyttää, että ei internet yhteyttä.Minulla on siinä käytössä 5G 1000megan yhteys, miten saan laitteen pakotettua 4G tilaan?


Jonkin verran vastaavia ilmoituksia on meille tullut tässä viime viikkojen aikana muiltakin asiakkailta, joilla kyseinen reititin on käytössä. Näissä häiriöilmoituksissa ei tutkinnan yhteydessä ole löydetty syytä katkomiselle verkon osuudesta. Todennäköisesti ongelma johtuu laitteen ohjelmistosta.  Meidän laitevastaava on raportoinut ongelman laitevalmistajalle ja odotamme heiltä korjaavaa päivitystä laitteelle. 

Wisitor
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 11 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei, kiitos vastauksesta ja jäädään odottelemaan mahdollista päivitystä.Kokeilin tuota GHTelcomin laitetta mökillä, koska siellä ei ole 5G verkkoa, niin laite toimi 4G verkossa aivan moitteettomasti, siis ilman katkoja.

TERVEISIN NIMIMERKKI WISITOR

Purnipsi
Kunniajäsen
  • 2044 custom-general.kudos
  • 3390 custom-general.replies
  • 136 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Joidenkin ensimmäisten Huawein (tuokin laite on Huawei...) reitittimien riesana oli yhteyden satunnainen katkeaminen. Telia ei noita laitteita silloin myynyt vaan eräs kilpailija. Ohjelmistopäivityksellä se korjaantui ja myös laitteiden vaihdolla Qualcomm-pohjaisiin ZTE MC7010 -reitittimiin.

Wisitor
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 11 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kiitos vastauksesta nimimerkki @Purnipsi. Ilmeisesti kyseinen ongelma kohdistuu tuohon 5G yhteyteen, koska 4G yhteys

GHTelcomH138-380 5G CPE PRO 3 laitteella toimii moitteettomasti.Laitteeen vaihto on kallis ratkaisu, mihin en aio vielä lähteä.Kyllä noita 5G boxeja tulee Huaweiltakin tai nykyisin GHTelcomilta uusia ja suorituskyvyltään parempia.

 

 

Edit AaTanja: muokattu tekstikokoa ja poistettu lopputervehdys. Sen saat halutessasi lisättyä profiilikuvaukseesi. Lisätty myös tägäys.

Purnipsi
Kunniajäsen
  • 2044 custom-general.kudos
  • 3390 custom-general.replies
  • 136 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Wisitor  kirjoitti:

Kiitos vastauksesta nimimerkki @Purnipsi. Ilmeisesti kyseinen ongelma kohdistuu tuohon 5G yhteyteen, koska 4G yhteys

GHTelcomH138-380 5G CPE PRO 3 laitteella toimii moitteettomasti.Laitteeen vaihto on kallis ratkaisu, mihin en aio vielä lähteä.Kyllä noita 5G boxeja tulee Huaweiltakin tai nykyisin GHTelcomilta uusia ja suorituskyvyltään parempia.

 

 

Edit AaTanja: muokattu tekstikokoa ja poistettu lopputervehdys. Sen saat halutessasi lisättyä profiilikuvaukseesi. Lisätty myös tägäys.


Jos päivittely ei katkeilua korjaa, niin myyjälle (Telia) pitää antaa mahdollisuus korjata laite, jos se ei onnistu, niin vaihtaa toiseen vastaavan laatuiseen tai antaa rahat takaisin. Joten toivottavasti päivitys tuon katkeamisen korjaa. Onhan se tylsää käyttää 5G laitetta 4G-tilassa vain siksi, että se ei toimi vakaasti.

 

Minulla on ollut käytössä Telian testiprojektissa ZTE MC801a , eikä sen kanssa ole ilmaantunut kuin käytössä olleesta testiverkosta johtuvia teknisiä katkoksia.

Wisitor
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 11 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Laitetta ei ole ollut myynnissä Telialla yksityiskäyttöön, yrityskäyttöön kylläkin.Olen hankkinut laitteeni muualta en siis Telialta.Olisin kyllä mieluusti ostanut laitteen suoraan Telialta, varsinkin tuohon yritysasiakas hintaan.

irritus
Konkari ☆
  • 727 custom-general.kudos
  • 1310 custom-general.replies
  • 104 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Wisitor  kirjoitti:

Olisin kyllä mieluusti ostanut laitteen suoraan Telialta, varsinkin tuohon yritysasiakas hintaan.


Ai 451,36 €? Huomioithan, että yrityskaupassa hinnat ilmoitetaan yleensä ilman arvonlisäveroa. Näin, vaikka tilaat 364,00 € reitittimen, niin saat kuitenkin 451,36 € laskun (+ toimituskulut).

 

Kuluttajakaupassa hinta ilmoitetaan veron kera, eli sillä puolella 490 € reitittimestä tulee 490 € lasku (+ toimituskulut).