Galaxy Watch Active2 ja mobiiliyhteys (e-sim käyttöönotto)


Eli seuraavan laatuinen ongelma. Olen yrittänyt ottaa esimiä käyttöön Samsungissa, mutta eipäs onnistu mitenkään. 

 

Otetaan kaiketi käyttöön sovelluksen kautta, mutta mistä ihmeestä se löytyy? 

 

Kellon ja sovelluksen yhteys ihan ok. Mutta sitten ohjeissa kohta 5. "Valitse seuraava tilataksesi mobiilipalvelun" Siihen jää.

 

 


9 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

Tervetuloa Yhteisöön @gustavus1523 ! Eli olitko tehnyt tuota aktivointia tämän ohjeen avulla? Saitko siis ladattua puhelimeesi Galaxy Wearable sovelluksen ja sitä kautta otettua kellon käyttöön? 

Suoraan sanoen en. Eli kuten tuossa mainitsin en löydä tuota 5. kohtaa Wearable -sovelluksesta. Tai miten pitäisi toimia. Yritin yhdistää parikin kertaa poistamalla parituksen ja tekemällä sen uudestaan. Ei apua. Tuskin vika on siinä, ettei minulla ole yhtään liittymää Telialta.

 

Kello synkkaa ihan moitteetta Samsungin puhelimen (A20e) ja Active2 välillä. Wearable toimii moitteetta  En tiedä onko puhelin sopiva, ainakin siinä on nyt viimeisimmät päivitykset mitä Samsung on toimittanut (Android 10 ja turvapäivitys 06/2020).

 

 

@gustavus1523 oletko siis hankkinut eSIMin operaattoriltasi? 

En ole. Telia asiakaspalvelusta kyselin asiaa eilen. Mainittiin saatavissa olevan liittymä 7,90€/kk ja sen voi tilata Wearable-sovelluksen kautta. Eikös sen pitäisi noiden ohjeiden mukaan mennä.

 

Liittymää ei ole siis hankittu kelloon eikä tosin tuossa puhelimessa ole sitä. 

 

Pitääkö siis hankkia liittymä ensin puhelimeen ja sitten kytkeä kelloon?

 

 

Eli haluatko kelloon oman liittymän pelkästään vai multi-SIMinä (eSIM-muodossa siis toki) kännykkäsi liittymän kaveriksi niin, että puhelut sun muut tulevat kelloon? Jos oman liittymän haluat kelloon, se hoituu asiakaspalvelun kautta, tuota multi-SIMiä varten on siirrettävä pääliittymä meille, jos meidän kautta tuon eSIMin haluat. Silloin pitäisi tuolla sovelluksessa onnistua sitten tuon eSIMin aktivointi :)

Tuota jo sunnuntaita ap kannata yritin, olisivatko olleet kesäterässä.

 

Tuo menee juuri kuvasit. Eli ensin uusi multi-sim liittymä puhelimeen ja sitten onnistunee tilata liittymä kelloon esim wearablyn kautta? Ymmärsinkö näin?

Vielä korjaan muuten tuosta kellon "omaa liittymää", sellaista ei pelkälteen saa, eli se eSIM-liittymä pitää olla sidottuna olemassa olevaan liittymään. 


 


Mutta siis voit tehdä noinkin, silloinkin pitää tosiaan se pääliittymä olla. Kaikista helpoin taitaa olla siirrellä pääliittymä meille niin silloin tuon linkin kautta pitäisi pystyä aktivoimaan kelloon liittymä :)


 


Eli siis multiliittymää tai multi-SIM -liittymää ei pysty ottamaan, jossei itse pääliittymä ole meillä, sitä ei saa toisen operaattorin SIM-kortille. Suosittelen vielä tuota multiliittymää ennemmin kuin multi-SIM -liittymää. 

Joo, chattasin AP:n kanssa, mutta sieltä loppui tietämys tähän aikaan. No sieltä soitetaan huomenna. Toivotaan, että huomenna paremmin.

 

Hieman epävarma olen, kun asia hieman vierasta tällainen liittymä.

 

Meneekö oikein, jos minulle tarjottiin liittymää, jossa kuukausimaksu olisi 7,90€/kk + 6,90€/kk. Onko tuo hinta sitten multiliittymä vai multi -sim-liittymä. En tiedä. Tuntuu aika kalliilta.

 

 


@gustavus1523@  kirjoitti:

Joo, chattasin AP:n kanssa, mutta sieltä loppui tietämys tähän aikaan. No sieltä soitetaan huomenna. Toivotaan, että huomenna paremmin.


 


Hieman epävarma olen, kun asia hieman vierasta tällainen liittymä.


 


Meneekö oikein, jos minulle tarjottiin liittymää, jossa kuukausimaksu olisi 7,90€/kk + 6,90€/kk. Onko tuo hinta sitten multiliittymä vai multi -sim-liittymä. En tiedä. Tuntuu aika kalliilta.


 


 




Kuulostaa siltä, että sinulle on tarjottu pääliittymäksi Rajaton Lite 0,2M -pakettia hintaan 7,90e/kk ja siihen lisäpalveluksi Multi-SIM -rinnakkaiskorttia hintaan 6,90e/kk? Soitettiinko meiltä eilen ja tuliko asiaan selvyyttä?

Vastaa