Häiriköt soittelee!


  • Anonymous
  • 0 kommenttia

Eikö Sonera voisi laittaa sellaiset puhelinnumerot mustalle listalle,  kun asiakas vaihtaa toiseen numeroon ja että kun kyse on häiriköistä. Jonkun aikaa voisi olla,  mutta puolivuotta ei riitä. 

 

Nykyinen puhelinnumeroni on ollut alle 3 vuotta ja ihme soittoja on tullut,  mutten ole niihin vastannut.

 

 Fonecta ei löydä näistä tietoa 0175707830 ja 0923143600,  mutta tuo 09 suuntainen löytyy  Googlella ja se on puhelinmyyjä. 

 

Olen pistänyt ne Automaattisen hylkäyksen luetteloon. 


20 kommenttia

Meillä ei taida olla työkaluja saapuvien puheluiden estämiseen, melkeinpä täytyy itse puhelimen asetuksista estää ei-toivotut numerot. Häirikköpuheluiden estämisestä löytyy täältä Klaanista  n blogi, siellä on useampi hyvä vinkki aiheeseen liittyen.

Niin kuin mainitsin jo olen lisännyt ne Automaattisen hylkäyksen luetteloon.  

 

Minulla alkaa olemaan jo pitkään lista. 

 

Niin ja olen kyllä, Aiemmin kommentoinut sinne blogiin. 

 

Tarkoitin lähinnä,  ettei Sonera anna kellekään sitä numeroa , sillä seuraava asiakas  joutuu kärsimään,  niin kuin minä. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Numeron voi antaa eteenpäin 6kk:den päästä, kun se on lopetettu. Se on alalla yleisesti käytetty aika.


Nuo puhelinmyyjät saavat kyllä puhelinnumeroita ihan helposti tietoonsa, jos numero ei ole salainen. Esim. minulla on ollut sama numero jo 17 vuotta ja silti noita "häiriösoittoja" tulee.


Maksullinen markkinointiesto voisi olla ratkaisu, jos asia alkaa liikaa häiritsemään.


https://www.telemarkkinointikielto.fi/?utm_source=affi_ga


 


Kaikki operaattorit antavat käytettyjä numeroita jo puolen vuoden päästä uusiokäyttöön ;)

Minulla on ollut aina salainenumero,  mutta edellisellä asiakaalla ei ilmeisesti ollu salainen  minun nykyinen numero. Väestörekisterikeskukseen olen tehnyt sen asetuksen, ettei minun numeroa saa antaa, mutta ei  siitäkään ole apua jos numero leviää muillekin. 

 

Mainitsin kyllä,  että puolivuosi ei riitä, sillä siitä ei vain ole apua. 

 

Kiitos,  mutta en yleensä klikkaile linkkejäsi. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Telemarkkinointikielto


Väestörekisterin ja Ajoneuvorekisterikeskuksen kautta asetettava soitonesto on puhelinmaksua lukuun ottamatta ilmainen ja sen voi asettaa ottamalla yhteyttä suoraan Väestörekisterikeskuksen suoramarkkinoinnin estopalveluun tai täyttämällä henkilötietojen luovutusta koskevan lomakkeen maistraatissa tai verkossa.


Kuluttajat voivat tilata itselleen myös ns. Robinson-palvelun, jolla voi rajoittaa ASML:n eli asiakkuusmarkkinointiliiton jäsenyritysten harjoittamaa suoramarkkinointia. Robinson-palvelun voi tilata soittamalla palvelun asiakaspalveluun. Soitto maksaa 0,39€/min + pvm ja palvelu on voimassa kolme vuotta kerrallaan. Palvelua tilatessa kannattaa huomioida, ettei kielto välttämättä astu voimaan samana päivänä, koska jäsenyritykset eivät vertaa omia kieltolistojaan ASML:n kieltolistaan päivittäin. Kielto ei myöskään koske ASML:n ulkopuolella toimivia puhelinmyyntiyrityksiä.


Tekstiviestimainonnan pystyy yleensä kieltämään teleoperaattorin kautta ilmaiseksi ja myös oman puhelinnumeron muuttaminen salaiseksi saattaa auttaa. Tällöin tulee kuitenkin muistaa, ettei puhelinnumeroa kannata antaa yrityksille, jos sen käyttöä suoramarkkinointitarkoitukseen ei ole mahdollista kieltää.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
Poistettu käyttäjä kirjoitti:

Minulla on ollut aina salainenumero,  mutta edellisellä asiakaalla ei ilmeisesti ollu salainen  minun nykyinen numero. Väestörekisterikeskukseen olen tehnyt sen asetuksen, ettei minun numeroa saa antaa, mutta ei  siitäkään ole apua jos numero leviää muillekin. 


 


Mainitsin kyllä,  että puolivuosi ei riitä, sillä siitä ei vain ole apua. 


 


Kiitos,  mutta en yleensä klikkaile linkkejäsi. 




Jos edellinen asiakas ei ole ilmoittanut meille mitään = että ko nro pitää laittaa karanteeniin niin ainakin ennen se oli 3kk/6kk ja nro lähti kiertoon. Ainakin ennen asiakkaan vanha puhelinnumero saatiin laitettua karanteeniin mutta tosiaan siitä sen edellinen omistaja piti meille ilmoittaa. Mistä me muutoin saatoimme tietää.


 


En tiedä mikä tänään on käytäntö. Fiilis on että tilanne on edelleen sama.

Minä yleensä kerron Soneralle miksi haluan vaihtaa numeroni ja eikös siinä ala jo hälytyskellot soimaan. 

 

Estoista ei tosiaan ole hyötyä,  jos numero on tosiaan levinnyt. Ainoa vaihtoehto vaihtaa uuteen numeroon,  mutta saako se numero olla rauhassa?

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16
Minulle on soittanut puhelinmyynnistä muutamia kertoja vaikka liittymäni on salainen. Se johtuu siitä että olen antanut luvan suoramarkkinointiin osallistuessani kilpailuihin tai arvontoihin. Joka tapauksessa kuuntelen mielelläni mitä tarjoavat tai pyytänyt keskeyttämään. Olen myös sanonut ystävällisesti etten tarvitse tällä hetkellä mitään tilattavaa ja puhelinnumeron voi poistaa. Monet asiakaspalvelijat kunnioittavat tätä ja toivottavasti myös muutkin. Täältä löytyy lisätietoa ei-toivottujen puheluiden hylkäämiseen liittyvät blogi http://klaani.sonera.fi/t5/Blogi/Miten-estaa-hairikkopuhelut-ja-tai-viestit/ba-p/104121 🙂
Kunniamerkki +5

Hieman korpeaa kaltaisesi kaverit. Oma numero on salainen, mutta tulevat numerot pitää olla julkisia. Kitistään, jos salattuja numeroita soittelee. Laitetaan ne sitten heti estoon. Miten esimerkiksi kaksi "Poistettu käyttäjä" soittavat toisilleen, jos pitää vastata johonkin ilmoitukseen?


 


Aika monessa tapauksessa kun otetaan liikaa osaa kilpailuihin, niin numero leviää. Sitten vaihdetaan numero toiseksi. Joku onnekas saa sitten tämän kiertopalkintonumeron. Olen päässyt jo aika hyvin eroon näistä kaupustelijoista. Ainoastaan kadonneiden lapaiden takaisinsoittoja on tullut, mutta siihen se on jäännyt. Nyt oma numeroni on ollut salainen kymmisen vuotta. Numeropalvelusta sitä ei löydä, mutta netistä sen löytää.


 


Paras vinkki on se, että jos haluaa rauhaa, niin jätä kilpailut väliin. Se on varmin tapa saastuttaa oma numero. Tällöin robinsonit ja numeron salaamiset eivät auta. Olet tällöin vapaaehtoisesti jaellut häiriköille numerosi.

Kuka sanoi,  että minä mukamas kilpailuihin pistän oman numeroni?  Tuskin minä,  sillä en ole koukussa niihin, koska en usko niihin mitenkään,  että voittaisin.  Järjellä tässä eletään. 

 

Joskus tuntuu,  ettei jotkut lue kunnolla mitä kerrotaan. 

 

 

Minäkin olen kommentoinut siihen blogiiin 2 kertaa. 

 

 

Minulla on toinenkin liittymä (Tele Finland),  mutta siihen ei tule yhtään häiriköiden soittoja. 

 

Poistettu käyttäjä kirjoitti:

Kuka sanoi,  että minä mukamas kilpailuihin pistän oman numeroni?  Tuskin minä,  sillä en ole koukussa niihin, koska en usko niihin mitenkään,  että voittaisin.  Järjellä tässä eletään. 


 


Joskus tuntuu,  ettei jotkut lue kunnolla mitä kerrotaan. 


  




Oletko varma että Finlemonin kommentti oli sinulle eikä Sekunti:lle ?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@finlemon kirjoitti:

Hieman korpeaa kaltaisesi kaverit. Oma numero on salainen, mutta tulevat numerot pitää olla julkisia. Kitistään, jos salattuja numeroita soittelee. Laitetaan ne sitten heti estoon. Miten esimerkiksi kaksi "Poistettu käyttäjä" soittavat toisilleen, jos pitää vastata johonkin ilmoitukseen?


 


Aika monessa tapauksessa kun otetaan liikaa osaa kilpailuihin, niin numero leviää. Sitten vaihdetaan numero toiseksi. Joku onnekas saa sitten tämän kiertopalkintonumeron. Olen päässyt jo aika hyvin eroon näistä kaupustelijoista. Ainoastaan kadonneiden lapaiden takaisinsoittoja on tullut, mutta siihen se on jäännyt. Nyt oma numeroni on ollut salainen kymmisen vuotta. Numeropalvelusta sitä ei löydä, mutta netistä sen löytää.


 


Paras vinkki on se, että jos haluaa rauhaa, niin jätä kilpailut väliin. Se on varmin tapa saastuttaa oma numero. Tällöin robinsonit ja numeron salaamiset eivät auta. Olet tällöin vapaaehtoisesti jaellut häiriköille numerosi.




---


Lähinnä tarkoitin tämän tapaisia arvontoja: http://www.euroads.fi/sites/fi/jumppages/3valgsmartphonesfi/?medieid=69


 


huom.! esimerkki roskapostista


 


Tässä lyhyt ote rekisteriselosteesta:


"Henkilötietojasi käytetään vain Pohjoismaiseen Yhteiskilpailuun, paitsi jos olet antanut suostumuksesi siihen, että sponsorimme voivat ottaa sinuun yhteyttä – katso sponsoreita koskevat yleiset ehdot." (Euroads.com 1.7.2016)


 


Kirjallinen anomus pitää itse tehdä ettei omia henkilötietoja luovuteta sponsoreille jos on osallistunut ko. arvontaan.


---


 


Tuo numeron vaihtaminen on hyvä valinta, mutta joudut antamaan ja vaihtamaan uuden numeron aika moneen paikkaan käsipelillä 🙂>


 


Oman salaisen numeron saa näkyville puheluasetuksista "Soittaja tunnus: Näytä numero lähtevissä puheluissa" (esimerkki Sony Xperia Z5 Compact -puhelimesta).


 


Lisäksi edellä mainittu omien tietojen luovutuskielto väestönrekisterin kautta on myös oiva valinta mutta vaikeuttaa hakemusten käsitellyä joissain paikoissa (kuten esimerkiksi nettilainassa).


 


Harvoin ainakaan minulle soittaa tuntemattomasta numerosta puhelinmyyjä ja kyllä asiakaspalvelija ymmärtää mikäli en halua tilata mitään - ei sen kummallisempaa Hymiö Erittäin onnellinen


 


 


 


 


 


 


 

Jotenkin tuntuu,  että tämä ketju rönsyilee ihan päin mäntyä. 

 

Kerrataanpa tämä.

 

Kyseessä oli sellainen toivomus,  että Sonera pistää karanteeniin sellaiset numerot, joihin on häiriköt soittaneet. Eli silloin kun asiakas vaihtaa numeronsa,  niin kyseessä on varmasti häiriköiden syy oli kyseessä kuka tai mikä tahansa. 

 

Itse sain sellaisen numeron,  johon tulee ihme soittoja.  Kerran eräs mies ei meinannut uskoa että numero on nykyään minun ja lähetteli  viestejä pitkään ja lopuksi soitti ja kyseli jotain henkilöä.  Siihen onneksi loppui se häirintä. Sitten on niitä outoja lankapuhelin numeroita,  joista ei ole tietoa. Kun Googlella etsii,  niin löytää varoituksia. 

 

Voihan hyvinkin olla,  että edellinen asiakas on antanut numeronsa "vääriin paikkoihin".  

 

Olen lisännyt ne numerot torjuttujen listaan sitä mukaan,  kun tulevat. 

 

Minä vain olen huono onninen ja sain sellaisen numeron. 

 

Finlemon ei viitannut erikseen kelle hän kommentoi,  joten luulisi minulle viittaavan.  

Tykkään itse kovasti Truecallerista :smileyhappy:

 

Löytää silloin tällöin nimet sallituille numeroille ja pari kertaa on puhelun jälkeen ilmoittanut että nimi oli Spam tai Puhelinmyyjä ja sitten vain kielletylle listalle.

 

Yhden kerran on vain käynyt niin että Soneran numerosta tuli tekstiviesti että en vastannut johonkin numeroon mutta puhelin ei ollut mitään muuta tehny... ihmettelin aluksi että mitä oikein kävi.

Sitten hoksasin Truecallerin historiasta että puhelinmyyjä oli estetty automaattisesti.

Itse käytän Fonecta Calleria  ja olen ollut tyytyväinen. Fonecta varoittaa oudoista numeroista mistä ei saa tietoa. 

Kunniamerkki +14
Käytän Windows luurin omaa estotoimintoa näihin häiriköihin, Fonecta caller myös käytössä. Puhelinmyyjiä en varsinaisiksi häiriköiksi lue niin kauan kun ei soitella joka puolen tunnin välein jos ei vastaa päivä kausia, mutta jokaisella oma mielipide toki.

Minun puhelin ei hälytä,  jos ne numerot on estetty.  Merkkaus jää kuitenkin,  että on yritetty soittaa. 

Kunniamerkki +14
Poistettu käyttäjä kirjoitti:

Minun puhelin ei hälytä,  jos ne numerot on estetty.  Merkkaus jää kuitenkin,  että on yritetty soittaa. 




Jos hälyttäs niin eipä noista estoista paljon iloa ois..

Onneksi kuitenkin toimii niihin. Öisin ei tule mitään ääniä,  kun olen pistänyt "Älä häiritse"  klo 21 -  06:00 (joka päivä).

Kunniamerkki +5

Tarkennetaan että ensimmäisessa aron jäsen Poistettu käyttäjä oli esimerkki. Sitten kaksi seuraavaa oli vedetty huomattavasti yleisemmälle tasolle. Eli jos haluaa salata numeron, niin turha sitä jaella kilpailuihin palkintojen toivossa. Lasken oman rauhan arvokkaammaksi kuin mahdollisen voiton ja sen tavoittelusta koituvan soittorumban.


 


Olen siis itsekin siirtynyt jo aikoja sitten salatun numeron käyttäjäksi. Aluksi idea tälle oli aivan toinen, mitä nykyään ajattelen. Nyt peruste on hieman toinen. Kukin taaplaa tyylillään. Olen myös saannut taannoin Soneralta numeron, jossa oli tilauksia. Otin aika pian yhteyttä ja kerroin että olen uusi tilaaja ja enkä ole tilannut tätä palvelua. Tuosta on aikaa miltei 20 vuotta. Toisessa sitten operaattori oli myynnyt numeroni kahdesti. Tässä kyse mielestäni ohjeistuksessa edustajille ja silloin vielä hyvin keskeneräisten prosessien tilanne. Sitten samaan numeroon tuli vielä vääriä numeroita, mutta onneksi sekin on jäänyt yksinumeroiseen määrrään, mutta kasaantui liialti tiettyyn jaksoon.


 


Olen saanut rauhan aika helposti; "Ei kiitos" ja punaista perään. Välillä työpaikalla ruokatunti tai palaveri ja "unohtunut" puhelin työpisteelle on pelastanut päivän. Toisaalta ymmärrä aloittajan korpeamisen, jos niitä soittoja satelee jatkuvasti. Itselläni vanhojen tilaajien takaisin kyselyt kasaantuvat ja sitten taas kuukausia rauhassa. Valitettava tilanne on se, että jos uuden "rauhallisen" numeron haluaa, on se saatava operaattorin neitseellisestä numeroavaruudesta. Näitä on valitettavan vähän ja harvoin saatavilla yksityishenkilöille. 

Vastaa