@vooooooooooijss kirjoitti:
Elikäs otin tänään käyttöön puhelinliittymän, joka lupaa 50 Mbit/s nopeuksia.
12 kk sopimus
Latausnopeudet ovat luokkaa < 5 Mbit/s
Lähetysnopeudet < 2 Mbit/s.
Luokatonta. Muualla lähiympäristössä saa pari megaa lisää. Nopeuden vaihtelut suuria.
Voinko vaihtaa liittymän tarjoajan suoraan alle kuukauden kuluessa niin, että saan pitää numeroni ja minulle ei tule lisäkustannuksia? Pitääkö asiasta ilmoittaa erikseen?
Ei kai enää myydä määräaikaisia sopimuksia, vaan kaikki ovat vain hintalupauksella? Oletko tehnyt asiasta häiriöilmoituksen Telialle, jotta voivat tarkistaa, onko mitään tehtävissä? Tämä onnistuu Telia.fi sivustolta, kun kirjautuu sisään ja menee omiin liittymätietoihin. Toki onnistuu myös puhelimitse aspanumerosta.
Numeronvaihtoa vain sisään sille operaattorille, jonka oletat toimivan nopeammin, jos Telialla ei ole tulossa nopeaa parannusta asiaan. Testailla kannattaa prepaid-korteilla ennen varsinaista numeronsiirtoa. Näin ainakin itse kuvittelen asian olevan.