Heikko mobiilidatan nopeus (4g). Sopimuksen purku

  • 14 September 2017
  • 4 kommenttia
  • 4 katselukertaa

Elikäs otin tänään käyttöön puhelinliittymän, joka lupaa 50 Mbit/s nopeuksia.

 

12 kk sopimus

 

Latausnopeudet ovat luokkaa < 5 Mbit/s

Lähetysnopeudet < 2 Mbit/s.

 

Luokatonta. Muualla lähiympäristössä saa pari megaa lisää. Nopeuden vaihtelut suuria.

 

Voinko vaihtaa liittymän tarjoajan suoraan alle kuukauden kuluessa niin, että saan pitää numeroni ja minulle ei tule lisäkustannuksia? Pitääkö asiasta ilmoittaa erikseen?


4 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@vooooooooooijss kirjoitti:

Elikäs otin tänään käyttöön puhelinliittymän, joka lupaa 50 Mbit/s nopeuksia.


 


12 kk sopimus


 


Latausnopeudet ovat luokkaa < 5 Mbit/s


Lähetysnopeudet < 2 Mbit/s.


 


Luokatonta. Muualla lähiympäristössä saa pari megaa lisää. Nopeuden vaihtelut suuria.


 


Voinko vaihtaa liittymän tarjoajan suoraan alle kuukauden kuluessa niin, että saan pitää numeroni ja minulle ei tule lisäkustannuksia? Pitääkö asiasta ilmoittaa erikseen?




Ei kai enää myydä määräaikaisia sopimuksia, vaan kaikki ovat vain hintalupauksella? Oletko tehnyt asiasta häiriöilmoituksen Telialle, jotta voivat tarkistaa, onko mitään tehtävissä? Tämä onnistuu Telia.fi sivustolta, kun kirjautuu sisään ja menee omiin liittymätietoihin. Toki onnistuu myös puhelimitse aspanumerosta.


 


Numeronvaihtoa vain sisään sille operaattorille, jonka oletat toimivan nopeammin, jos Telialla ei ole tulossa nopeaa parannusta asiaan. Testailla kannattaa prepaid-korteilla ennen varsinaista numeronsiirtoa. Näin ainakin itse kuvittelen asian olevan.

Tutkipas tarkemmin sopimusehtoja. Ei missään luvata 50 Mbit/s nopeutta, vaan vaihteluvälin alarajan verran. Taitaa olla Telialla 10 Mbit/s 4G verkossa.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

@Kimppikoo kirjoitti:

Tutkipas tarkemmin sopimusehtoja. Ei missään luvata 50 Mbit/s nopeutta, vaan vaihteluvälin alarajan verran. Taitaa olla Telialla 10 Mbit/s 4G verkossa.




Ja jos tähän ei päästä, voidaan palauttaa rahat ja saat irtisanoa vaikka heti 🙂 -> Heipparallaa. Halvemmaksi tulee irtisanominen kuin parantaa yhteyksiä kun itse laitteet sielä tolpassa maksaa niin paljon.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@vooooooooooijss Telialla on tyytyväisyystakuu olemassa siirrettyihin Yhteys Puhelimiin -liittymätyyppeihin: https://www.telia.fi/kayttoehdot/tyytyvaisyystakuu

 

Toki haluaisimme tutkia tarkemmin asian, miksi latausnopeudet ovat kohdallasi alhaisia. Joten niinkuin @olkitu tuolla mainitsi, niin Chatista saa kätevästi meidät kiinni kirjautumalla telia.fi-sivustollemme tai soittamalla puh. 020 690 400 ja pyytää Häiriöilmoitusten puolelle, mistä asiaa voisimme tarkistella yksityiskohtaisemmin.

Vastaa