Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
boggivaunu
Kommentaattori
  • 4 custom-general.kudos
  • 31 custom-general.replies
  • 2 custom-general.solutions

Hidas 4G Huittisissa

Käytössä on Huawei E5186. Nopeus on ollut parhaimmillaan reilusti yli 40 Mbit/s, mutta nyt dataa tulee läpi sellaista 2 Mbit/s vauhtia, jos sitäkään. Reititin on kiinni ulkoantennissa, sillä ilman sitä yhteyttä ei ole lainkaan. Kone on yhdistetty reitittimeen kaapelilla. Olen kokeillut reitittimen käynnistämistä uudelleen, mutta siitä ei ole apua. En pääse myöskään kokeilemaan Telian omaa nopeustestiä. Ainoa ilmoitus on latence erro. Miten ongelmaa kannattaisi lähteä selvittämään?

8 vastausta
EmmaTe
Telialainen
Telialainen
  • 9 custom-general.kudos
  • 73 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

Hei @boggivaunu! Onko vika alkanut tänään vai ollut jo pidemmän aikaa? Palaako laitteen valot kaikki normaalisti vai onko MODE valo punaisena?

boggivaunu
Kommentaattori
  • 4 custom-general.kudos
  • 31 custom-general.replies
  • 2 custom-general.solutions

Valot palavat normaalisti, tosin Mode on silloin tällöin punainen. Mittasin juuri nopeuden (speedtest), joka ei ole mairitteleva ja huomattavasti normaalin vaihtelualueen alapuolella.

boggivaunu
Kommentaattori
  • 4 custom-general.kudos
  • 31 custom-general.replies
  • 2 custom-general.solutions

Sen verran vielä, että ongelma alkoi eilen aamupäivällä.

boggivaunu
Kommentaattori
  • 4 custom-general.kudos
  • 31 custom-general.replies
  • 2 custom-general.solutions

Tuore mittaustulos Telian omalla sovelluksella, kun sain yhteyden verkkoon. Tämäkö on markkinointi-ihmisten lupaama nopea yhteys?

Pekka_Koo
Telialainen
Telialainen
  • 126 custom-general.kudos
  • 531 custom-general.replies
  • 50 custom-general.solutions

@boggivaunu, kokeile eri 4G-taajuuslukituksia vielä reitittimestä, 800, 1800, 2600 MHz. Jos ei nopeudet parane, niin resetoi reititin painamalla reset-kolosta pohjaan noin 10 sekuntia. Testaa myös suoraan verkkokaapelilla reitittimestä tietokoneelle. Jos näistä ei ole apua, tule käymään vaikkapa häiriöilmoitusten chatissa, niin selvitetään onko suuntaus ja lähellä olevat tukiasemat kunnossa.

Viestistä saa tykätä, jos se on hyvä, ja merkata ratkaisuksi, jos auttoi ongelmassasi. 🙂 Telia.fi -sivulla hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi milloin tahansa. Chat-yhteys asiakaspalveluumme 24/7

boggivaunu
Kommentaattori
  • 4 custom-general.kudos
  • 31 custom-general.replies
  • 2 custom-general.solutions


@Pekka_Koo@  kirjoitti:

@boggivaunu, kokeile eri 4G-taajuuslukituksia vielä reitittimestä, 800, 1800, 2600 MHz. Jos ei nopeudet parane, niin resetoi reititin painamalla reset-kolosta pohjaan noin 10 sekuntia. Testaa myös suoraan verkkokaapelilla reitittimestä tietokoneelle. Jos näistä ei ole apua, tule käymään vaikkapa häiriöilmoitusten chatissa, niin selvitetään onko suuntaus ja lähellä olevat tukiasemat kunnossa.


Tämä oli taas näitä maagisia ongelmia, jotka häviävät yhtä oudosti kuin tulevatkin. Nyt data kulkee taas luvattua vauhtia. Taajuuslukitusta kokeilin aikaisempin ohjeiden mukaan.

JuhoOlliLo
Telialainen
Telialainen
  • 145 custom-general.kudos
  • 499 custom-general.replies
  • 48 custom-general.solutions

Hyvä että yhteys toimii taas Hymiö Onnellinen

 

Onko siellä käytössä muita meidän liittymiä? Jos on niin oliko niissä sama ongelma? 

Jos useammalla liittymällä samat oireet niin viittaa että tukiasemalla on ollut jokin häiriö mutta taas jos ainoastaan yksi liittymä missä ongelma niin silloin on todennäköisesti reititin sekoillut. 

boggivaunu
Kommentaattori
  • 4 custom-general.kudos
  • 31 custom-general.replies
  • 2 custom-general.solutions


@boggivaunu@  kirjoitti:

@Pekka_Koo@  kirjoitti:

@boggivaunu, kokeile eri 4G-taajuuslukituksia vielä reitittimestä, 800, 1800, 2600 MHz. Jos ei nopeudet parane, niin resetoi reititin painamalla reset-kolosta pohjaan noin 10 sekuntia. Testaa myös suoraan verkkokaapelilla reitittimestä tietokoneelle. Jos näistä ei ole apua, tule käymään vaikkapa häiriöilmoitusten chatissa, niin selvitetään onko suuntaus ja lähellä olevat tukiasemat kunnossa.


Tämä oli taas näitä maagisia ongelmia, jotka häviävät yhtä oudosti kuin tulevatkin. Nyt data kulkee taas luvattua vauhtia. Taajuuslukitusta kokeilin aikaisempin ohjeiden mukaan.


Tämä kuuluu maagisiin ongelmiin, jotka tuntuvat riippuvan auringon ja kuun keskinäisestä asennosta ja säätilasta.. Nyt dataa kulkee kumpaankin suuntaan luvatulla nopeudella.