Hidastunut mobiilinetti ja kasvanut ping

  • 14 January 2018
  • 7 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Viimeaikoina olen huomannut että mobiilinetti on hidastunut ja ping kasvanut reilusti tässä oulun pohjoispuolella. Onko muilla samoja kokemuksia telian verkoissa?


7 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

Moi @Tavansamppa ja tervetuloa Yhteisöön! Millanen laite sulla on siellä käytössä? Varmaan olet perus kotikonstit kokeillutkin kuten esim. verkkoasetusten nollauksen. Onko sinulla antaa jotain maamerkkiä jos et katuosoitetta halua kertoa niin kurkataan miltä siellä näyttää? Entäs hidasteleeko yhteys vuorokaudenajasta riippumatta vai onko pingit korkealla aina?

Laite on huawei e5186, on koitettu resetointia, priorisointia ja kaikkea mahdollista. Nopeuden hidastuminen ja pingin kasvu on minulla ainakin laitteesta riippumaton. Sama ilmiö näkyy niin huaweilla kuin muillakin taloudessa olevilla 4g liittymillä varustetuilla laitteilla. Työpuhelimessa oleva elisan liittymä toimii samaan aikaan hyvin.

 

kyseessä Kello 90820. 

 

Lieneekö kyseessä kapasiteettiongelma alueella?

Kellon aluetta palvelee useampi tukiasema, joten vaikea sanoa vielä näillä tiedoilla missä ongelma voisi olla. Minkälaista nopeutta saat suurin piirtein ja paljonko ping on? Kokeile lukita Huawei jollekin tietylle 4G-taajuudelle, ainakin 1800 MHz:n ja 800 MHz:n verkkoja kannattaa nyt kokeilla. Ohjeet löytyvät täältä.

On kokeiltu lukita. Ei kummene.  Aiemmin oli yhteys vain hidas, nyt myös ping suuri. Vaikuttaa enemmän kapasiteettiongelmalle kuin tekniselle vialle, kun ruuhka-aikojen ulkopuolella toimii paremmin. Liitteenä tämän hetkinen tilanne, joka ei täytä Minulle luvattua.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +10

Kellon alueelle on tulossa onneksi parannusta kapasiteettiin uusien 4G tukiasemien myötä. Vielä ei tarkempia käyttöönoton päiviä ole tiedossa. Jos haluat että katsomme tarkemmin johtuvatko liittymäsi ongelmat kapasiteetista, niin voit ottaa yhteyden meihin Telian etusivuilta löytyvän chatin kautta tai voit jättää tästä häiriöilmoituksen niin ollaan sinuun päin yhteydessä.

Terve

 

Minulla sama ongelma kyseisellä alueella. Puhelimeni ja modeemi löytää 4g+ verkon, mutta kännykän nopeustestin nopeudet ovat noin 2-kertaisia modeemin nopeuksiin verrattuna. Mistä johtuu?

 

Telia ollut käytössä muutaman kuukauden. Vaihdoin sen siinä toivossa, että nopeudet nousisi 4g+:n myötä. Valitettavasti kilpailevan operaattorin liittymä toimi vakaammin ja nopeammin, vaikka oli vain perus 4g-kuuluvuus.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Valitettavasti kyseinen Huawei e5186 -modeemi ei ole kovin luotettava. Jos on mahdollista, niin kannattaa ostaa toinen modeemi jolla testata esim. Gigantilla on 30 päivän palautusoikeus jota voi hyödyntää :)

Vastaa