Hienoa asut 5G alueella, ei ole kyllä ollut yhtään hienoa...

  • 26 December 2020
  • 6 kommenttia
  • 16 katselukertaa

Tilasin Klaukkalaan 5g kotikaistan asennettuna heti kun näin että oli tullut. Noh kaikki ei ole kyllä mennyt "ihan" putkeen:

- toimitus ajat oli annettu ilman varoittamatta asennusyritystä eli myöhästyi 5 arkipäivää sovitusta

- asentaja teki asennuspäätöksen niin kuin oli ohjeistettu (puhelin sai 5g yhteyden) 

- asennuksen tekijä ihmetteli yhteyden huonoutta ja aikoi selvitellä asiaa. Soitti seuraavalla viikolla

-  ilmeisesti ulkomodeemi ei saanutkaan yhteyttä oikeaan 5g mastoon, tätä ilmeisesti telia yritti etänä tutkia vaikken vieläkään ole saanut asiasta tietoa...

- yhteys toimi 4g verkossa noin pari viikkoa jonka jälkeen yhtäkkiä katkesi

- ihmettelin asiaa asiakasplveluun ja sieltä ottikin joku eräänä maanantaina yhteyttä kertoen että yhteys katkaistu kun ei toiminut

- kerroin asiat niin kuin minulle oli kerrottu ja hän aikoi vielä tutkia asiaa ja Soittaa minulle seuraavana päivänä.... 

- tätä seuraavaa päivää olen nyt odotellut taas useamman viikon ja modeemikin vilkuttelee vielä ohikulkijoille valojansa.

- juuri katsoin kuuluvuuskarttaa joka lupaa edelleen tälle alueelle erinomaista kuuluvuutta 5g verkossa, saa nähdä koska tämä asia ratkeaa ja miten

Asia on siis ollut vireillä noin 2kk🙄>

 

 

 


6 kommenttia

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

Hei @Marcou ja tervetuloa keskustelemaan Telia Yhteisöön!

Alkuun on tietty pahoiteltava, että asennusaika oli viivästynyt suunnitellusta ja 5G-liittymä ei ole toiminut odotetusti. Kivisempi on siis ollut tämän liittymän aloitus, mutta tätä tarvitsisi selvitellä tarkemmin meillä asiakaspalvelun puolelta, jotta päästään asiaan tarkemmin liittymä- ja asiakastietojen kera ongelmaan kiinni. Voit laittaa meille chatissa viestiä kirjautumalla Minun Teliaan tai jättää esimerkiksi yhteydenottopyynnön, jota kautta palataan meiltä päin asiaan. 


@JoonasLam@  kirjoitti:

Hei @Marcou ja tervetuloa keskustelemaan Telia Yhteisöön!

Alkuun on tietty pahoiteltava, että asennusaika oli viivästynyt suunnitellusta ja 5G-liittymä ei ole toiminut odotetusti. Kivisempi on siis ollut tämän liittymän aloitus, mutta tätä tarvitsisi selvitellä tarkemmin meillä asiakaspalvelun puolelta, jotta päästään asiaan tarkemmin liittymä- ja asiakastietojen kera ongelmaan kiinni. Voit laittaa meille chatissa viestiä kirjautumalla Minun Teliaan tai jättää esimerkiksi yhteydenottopyynnön, jota kautta palataan meiltä päin asiaan. 


Juu laitoin yhteydenottopyynnin, toivottavasti muilla ei ole samanlaisia kokemuksia...🤔>

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +6

@Marcou@  kirjoitti:

@JoonasLam@  kirjoitti:

Hei @Marcou ja tervetuloa keskustelemaan Telia Yhteisöön!

Alkuun on tietty pahoiteltava, että asennusaika oli viivästynyt suunnitellusta ja 5G-liittymä ei ole toiminut odotetusti. Kivisempi on siis ollut tämän liittymän aloitus, mutta tätä tarvitsisi selvitellä tarkemmin meillä asiakaspalvelun puolelta, jotta päästään asiaan tarkemmin liittymä- ja asiakastietojen kera ongelmaan kiinni. Voit laittaa meille chatissa viestiä kirjautumalla Minun Teliaan tai jättää esimerkiksi yhteydenottopyynnön, jota kautta palataan meiltä päin asiaan. 


Juu laitoin yhteydenottopyynnin, toivottavasti muilla ei ole samanlaisia kokemuksia...🤔>


Mulla on sama ongelma tuon yhteyden kanssa. 5G on saatavilla mutta laitteet on yhdistynyt 4G-tukiasemaan. Onkohan nuo Telian ulkomokkulat ihan "järjissään" kun eivät löydä tuota 5G verkkoa. Minullakin asian tilanne on vireillä, luultavasti?


@Eeros@  kirjoitti:

@Marcou@  kirjoitti:

@JoonasLam@  kirjoitti:

Hei @Marcou ja tervetuloa keskustelemaan Telia Yhteisöön!

Alkuun on tietty pahoiteltava, että asennusaika oli viivästynyt suunnitellusta ja 5G-liittymä ei ole toiminut odotetusti. Kivisempi on siis ollut tämän liittymän aloitus, mutta tätä tarvitsisi selvitellä tarkemmin meillä asiakaspalvelun puolelta, jotta päästään asiaan tarkemmin liittymä- ja asiakastietojen kera ongelmaan kiinni. Voit laittaa meille chatissa viestiä kirjautumalla Minun Teliaan tai jättää esimerkiksi yhteydenottopyynnön, jota kautta palataan meiltä päin asiaan. 


Juu laitoin yhteydenottopyynnin, toivottavasti muilla ei ole samanlaisia kokemuksia...🤔>


Mulla on sama ongelma tuon yhteyden kanssa. 5G on saatavilla mutta laitteet on yhdistynyt 4G-tukiasemaan. Onkohan nuo Telian ulkomokkulat ihan "järjissään" kun eivät löydä tuota 5G verkkoa. Minullakin asian tilanne on vireillä, luultavasti?


Juu maanantaina viimeinkin asialle saatiin päätös ja jopa siis toimimaan. Eli siis mastoon mihin minun mokkula oli yhdistynyt oli kai tehty "paritus" 5g:lle.

Eli nyt toimii, ei mennyt kuin reilu 2kk.

Nopeus ei nyt tietenkään ihan päätä huimaa, mutta pysyy kuitenkin yli 100megan, 4g mokkuloilla jäi pahimmillaan alle megan.

 

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +6

Juu maanantaina viimeinkin asialle saatiin päätös ja jopa siis toimimaan. Eli siis mastoon mihin minun mokkula oli yhdistynyt oli kai tehty "paritus" 5g:lle.

Eli nyt toimii, ei mennyt kuin reilu 2kk.

Nopeus ei nyt tietenkään ihan päätä huimaa, mutta pysyy kuitenkin yli 100megan, 4g mokkuloilla jäi pahimmillaan alle megan.

 


Telialta soittivat minulle ja ensi viikolla tulee asentaja katsomaan tuota mokkulaa. Ihme juttu kun alueella on hyvä 5G peitto, mutta tuo mokkula ei ole sitä kertaakaan löytänyt.

Ehdottelivat Telialta jos vaihdetaan se liittymä 4G liittymäksi mutta siihen en lähde mukaan koska nopeus on iltaisin 10 megaa ja television kuva on todella huono silloin.

Saisivat kyllä viilata tuon yhteyden kuntoon.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +6

Asentajat kävivät vaihtamassa ulkomokkulan toiseen ja siirtämässä sen ylemmäksi. Siitä lähtien kaikki on toiminut niin kuin pitää ja on todella hienoa että tälläiseen vanhaan omakotitaloon saa näinkin hienot nopeudet 😀>

Vastaa