Huawei 5186s lopettaa netti yhteyden päivittäin tasan 24 tunnin jaksoina


Outo ongelma ilmestyi jo varmaan pari kuukautta sitten. Router katkaisee netin täsmälleen 24 tunnin jaksoina. Läppärin näytölle tulee Telia Soneran sivu jonka avulla pitäisi kirjautua päivitystä varten. Näytölle ilmestyy kirjautumis palkki, mutta kun kirjaudun se häipyy ennen kun kerkiän sen tehdä. Sitten se ilmestyy muutaman sekundin jälkeen uudestaan? Siis kirjautuminen ei onnistu. En tiedä onko asialla sen kanssa mitään tekemistä, että kahden vuoden etuhintakausi menee umpeen 15.03. Sain Telialta tekstiviestin jossa minua kehoitettiin menemään lähimpään Telian liikkeeseen (LÄHIN LIIKE 60km ja TOINEN 90km) jossa voivat tehdä päivityksen liittymääni? Minusta netin pitäisi toimia aina 15pvään asti. Olen siis yli 70v ja hoidan vakavasti sairasta miestäni (viimeiset 4 vuotta) päivittäin, en siis millään voi lähteä tuollaista reissua tekemään, luulisi, että tällaiset päivitykset onnistuisivat Telialta sähköisesti. 10 vuotta olemme olleet asiakkaina ja nyt tosiaan alan miettiä pitääkö vaihtaa muualle:catsad:


5 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Hei vaan ja tervetuloa lämpimästi Telian keskustelupalstalle @Blizzard47! Hymiö Onnellinen


 


Mielenkiintoista, mutta ei hätiä mitiä. Katsotaan vähän tarkemmin...


 



kahden vuoden etuhintakausi menee umpeen 15.03.




Sopimuksesi siirtyy automaattisesti liittymän normaalihinnoitteluun. Ei vaadi toimenpiteitä, mutta voit halutessasi katsoa lähemmin Telian asiakaspalvelun kanssa uutta liittymätarjousta esim. puhelimitse tai yhteydenottopyyntö-lomakkeella. Vaihtoehtoisesti myös itsepalveluna Omilla Sivuilla, jos olet käyttänyt aiemmin ja täältä löytyy myös chat-asiakaspalvelu. Ohjeet sen käyttämiseksi löytyy täältä. Täällä Yhteisössä ei voi käsitellä asiakastietoja vaativia juttuja.


 




Outo ongelma ilmestyi jo varmaan pari kuukautta sitten. Router katkaisee netin täsmälleen 24 tunnin jaksoina. Läppärin näytölle tulee Telia Soneran sivu jonka avulla pitäisi kirjautua päivitystä varten. Näytölle ilmestyy kirjautumis palkki, mutta kun kirjaudun se häipyy ennen kun kerkiän sen tehdä. Sitten se ilmestyy muutaman sekundin jälkeen uudestaan? Siis kirjautuminen ei onnistu.




Jotkin laitteet ilmoittavat saatavilla olevista uusista päivityksistä automaattisella päivitysviestillä ellet ole erikseen laitteen hallintasivulla toisin määrittänyt, mutta jostakin syystä tuo sivusto nyt ei oikein toimi. Tämä siis voi liittyä tähän tiedotteeseen:


https://www.telia.fi/asiakastuki/hairiotiedote?id=sabre_1503661832332


 


eli toimintaohjeet ovat tässä sivulta kopioituna...


 


OHJELMISTOPÄIVITYS


Löydät ohjeet ohjelmistopäivityksen tekemiseen alla olevasta PDF-tiedostosta. Tarvittaessa saat apua Telia Helppi-palvelusta (www.telia.fi/helppi) numerosta 0600 10 100 (2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm, avoinna arkisin 8-20 ja la 9-16:30).


 



 

 

Toivottavasti tämä tepsisi ongelmaan? Jos ei, niin sitten suosittelen tekemään laitteelle tehdasasetuksien palauttamisen (nollauspainiketta pidetään painettuna yli 3 sekunnin ajan). Mukavaa illanjatkoa sinnepäin! Hymiö Onnellinen

Saitko @Blizzard47 päivityksen tehtyä ja muihin askarruttaviin asioihin vastaukset @Sekuntin avulla? :) 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Mitään ei ole kuulunut :)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@Sekunti kirjoitti:

Mitään ei ole kuulunut :)




Toivotaan että @Blizzard47 on saanut yhteyden toimimaan ja paketinkin hinnoittelun tarkistettua! 

Aiemmin modeemi teki hyvinkin paljon WLAN yhteyden katkomista, päivityksen myötä ongelmat korjaantuivat. Joten kannattaa ihmeessä @Sekunti:n laittaman ohjeen mukaan päivitellä modeemin asetukset kuntoon. Näin niinku omakohtasena kokemuksena. :catwink:

Vastaa