Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Tapsav61
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Huawei B535-232 ja valvontakamera

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hankin kesäkuussa 2021 Telialta Huawei B535-232 modemin. Ahkerasta yrittämisestä huolimatta en ole saanut Dahua -merkkistä valvontakameraa toimimaan uuden modemin kanssa. Pitkälti sen vuoksi, että ko modeemiin ei löydy mistään seikkaperäisiä käyttöohjeita. Helpot jutut on tehty (mm APN asetus = opengate).
Osaako joku neuvoa?? Kamera toimi hienosti vanhan Zyxel-merkkisen modemin kanssa.

 

3 vastausta
PiaJo
Telialainen
Telialainen
  • 214 custom-general.kudos
  • 911 custom-general.replies
  • 68 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Tapsav61  kirjoitti:
Hankin kesäkuussa 2021 Telialta Huawei B535-232 modemin. Ahkerasta yrittämisestä huolimatta en ole saanut Dahua -merkkistä valvontakameraa toimimaan uuden modemin kanssa. Pitkälti sen vuoksi, että ko modeemiin ei löydy mistään seikkaperäisiä käyttöohjeita. Helpot jutut on tehty (mm APN asetus = opengate).
Osaako joku neuvoa?? Kamera toimi hienosti vanhan Zyxel-merkkisen modemin kanssa.

 


Ensimmäiseksi toivotan sinut tänne meidän Telia Yhteisöön lämpimästi tervetulleeksi! Pääset kanssamme keskustelemaan ajankohtaisista asioista ja saamaan apuja erilaisiin kysymyksiin. 

 

Miten se ei toimi? Kyseisen reitittimen tarkemmat käyttöohjeet kannattaa lukaista läpi sivustoltamme. Liittymässäsi on ilmeisesti otettu Yhteyspistepalvelu (opengate)? Sen voit myös tarvittaessa ottaa käyttöön Minun Telia -sivustolta. Onko edellinen ZyXel-modeemi ollut kiinteän verkon puolelta? 

Tapsav61
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kiitos viestistäsi. Kyllä, minulla on yhteyspistepalvelu.

Nuo mainitsemasi “tarkemmat käyttöohjeet “ minulla toki jo oli mutta ne ovat varsin yleisellä tasolla. Tarvitsisin nimenomaan apua porttiohjausten tekemiseen, eli kuinka mobiiliaplikaatiolla pääsen käyttämään Huaweihin PoE -liitettyä valvontakameraa. Ja kyllä, aiempi modeemi oli vastaavankaltainen mobiilireititin. Kuuluvuus oli vain hieman heikko ja siksi vaihdoin Telian suosittelemaan laitteeseen, joka kuulemma optimoitu Telian verkkoon!!f Eli nyt on Telialta hommattu 4G verkko, mobiilireititin ja yhteyspistepalvelu. Vielä kun saisi ohjeet, kuinka tuo kokonaisuus saadaan toimimaan.

 

Siis kaipaisin tämänkaltaista ja -tasoista ohjeistusta tuohon Huawein vehkeeseen:

https://telewell.fi/files/tw-eav510_valvontakamera.pdf

 

 

 

 

 

 

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 133 custom-general.kudos
  • 733 custom-general.replies
  • 65 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Tapsav61  kirjoitti:

Kiitos viestistäsi. Kyllä, minulla on yhteyspistepalvelu.

Nuo mainitsemasi “tarkemmat käyttöohjeet “ minulla toki jo oli mutta ne ovat varsin yleisellä tasolla. Tarvitsisin nimenomaan apua porttiohjausten tekemiseen, eli kuinka mobiiliaplikaatiolla pääsen käyttämään Huaweihin PoE -liitettyä valvontakameraa. Ja kyllä, aiempi modeemi oli vastaavankaltainen mobiilireititin. Kuuluvuus oli vain hieman heikko ja siksi vaihdoin Telian suosittelemaan laitteeseen, joka kuulemma optimoitu Telian verkkoon!!f Eli nyt on Telialta hommattu 4G verkko, mobiilireititin ja yhteyspistepalvelu. Vielä kun saisi ohjeet, kuinka tuo kokonaisuus saadaan toimimaan.

 

Siis kaipaisin tämänkaltaista ja -tasoista ohjeistusta tuohon Huawein vehkeeseen:

https://telewell.fi/files/tw-eav510_valvontakamera.pdf


Tälläistä ohjetta meillä ei ole valmiina. Tälläinen yksittäisen laitteen vaatimat konfiguraatiot ovat hieman harvinaisempia ja jokainen hieman erilainen. Tarjoamme toimittamillemme laitteille käyttöönottoohjeet, joilla käyttäjä saa nettiyhteyden toimimaan.

Tässä tilantessa suosittelen Telia Helppi -teknistä tukea, joka auttaa omien laitteiden asetuksien kanssa. Toki toivotaan muilta käyttäjiltä vielä vastauksia, jos he ovat saman haasteen kanssa ollut ja tietää ratkaisun!

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.