Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
muddis
Uusi keskustelija
  • 6 custom-general.kudos
  • 13 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Huawei B535

Noniin. Yritetty laittaa nettiä toimimaan ko. laitteen avulla ja ei toimi. Ensin ei päästänyt edes kirjautumaan, sen jälkeen salasana ei toiminut (hieman on epäselvät ohjeet olleet, että mikä salasana tuohon kirjautumisruutuun edes piti laittaa!!), mutta ilmeisesti adminilla pääsi sisälle. Maapallon kohdalla punaista, ei tunnista korttia, vaikka se on oikein päin ja oikein laitettu (siskoni kertoman mukaan), joten missä vika? Miten tästä laitteesta, jonka piti olla erittäin helppo asentaa, onkin saatu näin uskomattoman vaikea kapistus, johon ei tunnu auttavan yhtään mikään?

 

Mistä lähteä hakemaan apuja tähän? Hieman liian kallista alkaa soittelemaan helppiin, kun äsken meni normipuhelussakin 1,5h eikä ratkaisua syntynyt.

 

Ei ihan nyt jaksais tämmöstä vääntöä.

3 vastausta
kustaa1967
Konkari
  • 274 custom-general.kudos
  • 629 custom-general.replies
  • 23 custom-general.solutions


@muddis  kirjoitti:

Noniin. Yritetty laittaa nettiä toimimaan ko. laitteen avulla ja ei toimi. Ensin ei päästänyt edes kirjautumaan, sen jälkeen salasana ei toiminut (hieman on epäselvät ohjeet olleet, että mikä salasana tuohon kirjautumisruutuun edes piti laittaa!!), mutta ilmeisesti adminilla pääsi sisälle. Maapallon kohdalla punaista, ei tunnista korttia, vaikka se on oikein päin ja oikein laitettu (siskoni kertoman mukaan), joten missä vika? Miten tästä laitteesta, jonka piti olla erittäin helppo asentaa, onkin saatu näin uskomattoman vaikea kapistus, johon ei tunnu auttavan yhtään mikään?

 

Mistä lähteä hakemaan apuja tähän? Hieman liian kallista alkaa soittelemaan helppiin, kun äsken meni normipuhelussakin 1,5h eikä ratkaisua syntynyt.

 

Ei ihan nyt jaksais tämmöstä vääntöä.


Kokeilepa ottaa SIM-kortilta PIN-koodikysely pois päältä , jos ei jo ole. Yleensä uudessa SIM:ssä on se kysely oletuksena päällä ja laite ei pääse verkkoon ennen kuin oletus PIN on annettu.

muddis
Uusi keskustelija
  • 6 custom-general.kudos
  • 13 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@kustaa1967  kirjoitti:

@muddis  kirjoitti:

Noniin. Yritetty laittaa nettiä toimimaan ko. laitteen avulla ja ei toimi. Ensin ei päästänyt edes kirjautumaan, sen jälkeen salasana ei toiminut (hieman on epäselvät ohjeet olleet, että mikä salasana tuohon kirjautumisruutuun edes piti laittaa!!), mutta ilmeisesti adminilla pääsi sisälle. Maapallon kohdalla punaista, ei tunnista korttia, vaikka se on oikein päin ja oikein laitettu (siskoni kertoman mukaan), joten missä vika? Miten tästä laitteesta, jonka piti olla erittäin helppo asentaa, onkin saatu näin uskomattoman vaikea kapistus, johon ei tunnu auttavan yhtään mikään?

 

Mistä lähteä hakemaan apuja tähän? Hieman liian kallista alkaa soittelemaan helppiin, kun äsken meni normipuhelussakin 1,5h eikä ratkaisua syntynyt.

 

Ei ihan nyt jaksais tämmöstä vääntöä.


Kokeilepa ottaa SIM-kortilta PIN-koodikysely pois päältä , jos ei jo ole. Yleensä uudessa SIM:ssä on se kysely oletuksena päällä ja laite ei pääse verkkoon ennen kuin oletus PIN on annettu.


Mistä sen saa pois päältä? En edes ymmärrä missä koko hemmetin PIN-koodia kysytään.

kustaa1967
Konkari
  • 274 custom-general.kudos
  • 629 custom-general.replies
  • 23 custom-general.solutions


@muddis  kirjoitti:


Mistä sen saa pois päältä? En edes ymmärrä missä koko hemmetin PIN-koodia kysytään.


Itselläni ei ole ko. modeemia , mutta kirjaudu laitteen hallintaan ja eiköhän sieltä jostakin löydy kyseinen asetus.

 

https://www.telia.fi/asiakastuki/laitteet/huawei-b535-reititin 

 

Vaihtoehtoisesti voit laittaa SIM-kortin puhelimeen ja ottaa sillä kyselyn pois päältä. Asetus tallentuu SIM-kortille ja sitten vain kortti takaisin modeemiin.

 

PS: Itselläni on Huawei B715 ja siinä asetus löytyy kohdasta Lisäasetukset >> Järjestelmä >> PIN-koodin hallinta. Olisikohan B535:ssä polku osapuilleen sama??