Huawei B593 firmware päivitys


Saiskohan Sonera joskus aikaseksi päivittää firmistä? Edellinen kun on suunnilleen ajalta "tikku ja sora".

 

Toiveena olisi että saataisiin ominaisuuksiin taajuusvalinta/lukitus (mm. LTE1800/2600/800) ja tottakai tietoturvapäivitykset kuntoon, näistä mobiilivehkeistä kun on viimeaikoina (viimeisen vuoden sisään) löytynyt luokattoman paljon suorastaan kriittisiä, käyttäjän kaiken tietoliikenteen vaarantavia reikiä.

 


49 kommenttia

Eipä ole vielä saatu lisätietoa tuon B593 laitteen tilanteesta.  

Olisi tarvetta pikaiseen saada taajuus lukitus, reititin vaihtaa taajutta vähän väliä.

Milloinkahan uusi firmis tulisi saataville myös soneran asiakkaille jossa olisi taajuus lukitus.

Onko päivitykselle vieläkään mitään aikataulua? Rupeaa jo ärsyttämään kun purkkia saa kokoajan boottailla että saa oikeille taajuuksille. Pomppaa huonommille niin käytännössä käyttökelvoton...

Edelleen työnalla, eikä aikataulua ole tietoomme tullut. Toivotaan ettei kauan tarvitsisi enää odotella. 

Tästä taajuuslukitusasiasta on ollut juttua jo reilu 6 kuukautta. Nyt olisi Soneran aika puristaa valmistajaa ja saada softa ulos. Itsellä tuo purkki oli pakko lukita 3G puolelle, jotta sai käyttökelpoisia nopeuksia.

Täänään Huawei B593s-22 ilmoitti päivityksestä. Latasin ja asensin päivityksen.

Reitittimeen tullut taajuuslukitus, kaikki tuntui toimivan normaalisti.

Kiitoksia soneralle.

Minulla on Huawei B593s-22 ja ilmoittaa myös että päivitys saatavilla. Tuleeko tuossa muuta kuin tuo lukitseminen? ja ei olisi haitaksi jos asiakkaille tulisi sähkäpostilla ilmoitus että päivitys saatavilla ja mitä se sisältää.

Minun vanhempi malli B593u-12 ilmoitti tänään, että päviitys saatavilla kesken netin käytön ja tarjoili reitittimen ip-osoitetta. HTTP-päivitys ei kuitenkaan onnistu ja laite ilmoittaa 

LaitteistoversioVer.B
OhjelmistoversioV100R001C260SP051

 

Lisäksi boksi alko nyt tilttailemaan n.10 minuutin välein siten, että herjaa DNS-osotteita eikä päästä edes boksin hallintasivuille. Kestää n. 30sek ja sitten taas toimii kaikki.

 

Mitähän tässä nyt tapahtuu ja voiko tuon päivityksen ladata jostain manuaalisesti? Ja onko tuolle U-versiolle siis tullut nyt joku virallinen päivitys? Sonera Klaani sivutkin herjanneet koko päivän 

Palvelu ei tällä hetkellä ole käytettävissä...

 

Joten paljon ei apua sieltäkää saa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Marcou9 kirjoitti:

Minun vanhempi malli B593u-12 ilmoitti tänään, että päviitys saatavilla kesken netin käytön ja tarjoili reitittimen ip-osoitetta. HTTP-päivitys ei kuitenkaan onnistu ja laite ilmoittaa 













Laitteistoversio Ver.B
Ohjelmistoversio V100R001C260SP051

 


Lisäksi boksi alko nyt tilttailemaan n.10 minuutin välein siten, että herjaa DNS-osotteita eikä päästä edes boksin hallintasivuille. Kestää n. 30sek ja sitten taas toimii kaikki.


 


Mitähän tässä nyt tapahtuu ja voiko tuon päivityksen ladata jostain manuaalisesti? Ja onko tuolle U-versiolle siis tullut nyt joku virallinen päivitys? Sonera Klaani sivutkin herjanneet koko päivän 


Palvelu ei tällä hetkellä ole käytettävissä...


 


Joten paljon ei apua sieltäkää saa.




Hei Marcou9 ja tervetuloa Klaaniin!


 


Minulla on myös vanhempi malli B593u. Minulle ei ainakaan ole tullut ohjelmistopäivitystä tänään. 


Ohjelmistoversio on V100R001C07SP102 ja Laitteistoversio Ver.B


Olen aina päivittänyt tuolla HTTP:llä.


 


Ehkä kannattaa odottaa, jos huomenna selviäisi tuo mahdollinen päivitysmahdollisuus. Boksin tilttaamiselle kannattaa ensiavuksi sammuttaa se ja odottaa jotain 10 sekuntia ennekuin käynnistää uudestaan. Viimeisenä keinona resetoida koko boksi, jos homma jatkuu pitempään.

Jostain murosta luin, että tuota V100R001C260SP051 ohjelmistoversiota ei pysty pävittämään httpn: kautta, vasta uudemmat. Pitääköhän paikkansa? Mutta mistä noita uudempia ohjelmistoversioita voi ladata koneelleen?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Marcou9 kirjoitti:

Jostain murosta luin, että tuota V100R001C260SP051 ohjelmistoversiota ei pysty pävittämään httpn: kautta, vasta uudemmat. Pitääköhän paikkansa? Mutta mistä noita uudempia ohjelmistoversioita voi ladata koneelleen?




Minä käsitin, että tuo ohjelmistoversio on todellakin vanha ja tuo joka minulla on olisi uusin tuolle B593-u:lle.


Soneran sivuilta löytyi tälläinen sivu, jonka alalaidassa kohta 2. Lataa ohjelmistopäivitys https://www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/Huawei-B593-(4G-modeemi)?id=a2e980e2-325e-4397-875b-7ebdf54e7ea2


Onnistuisikohan tuolla?

Moi,

 

Ongelmia tullut Sonera Kaupasta ostetun B593s-22 laitteen kanssa, ja nähdäkseni ne alkoivat firmiksen päivityksen jälkeen. Eli laite tarjosi päivitystä jokin aika sitten mutta päivitysprosessin lopuksi tuli 'failed', laite kuitenkin näytti toimivan, ja ilmoittaa nyt että viimeisin firmis on asennettu.

Hardware version:
Ver.B
Firmware version:
V200R001B270D25SP01C07
Firmware build time:
Dec 4 2015 / 09:23:14
 
Ongelma on siis todella hidas 4g-yhteys, yhteys on nyt jatkuvasti alle 5mb/s, yleensä jopa alle 2mb/s. Upload nopeudessa en ole huomannut eroa aiempaan. Esim:  (elisan kortilla, tilanne ihan sama soneran kortilla)
Aiemmin nopeudet on olleet luokkaa 20mb/s ja yli. Yhteys on LTE800, muita 4g-mastoja ei ole koskaan lähistöllä ollutkaan. 3g-nopeus on ihan normaali, 10mb/s tai vähän alle.
Yhteyden tiedot:
Wireless Status
1PLMN:24405
2Service status:Valid service
3RSSI (dBm):-56.0
4RSRP (dBm):-87.0
5RSRQ (dB):-13.0
6Roaming:Yes
7Band:LTE800
 
Eli epäilen että tuossa firmiksen päivityksessä jotain meni pieleen ja siten 4g yhteydessä jotain rikki. Kysyisin siis, olisiko mahdollista saada tuota vanhempaa firmistä? Tehdasresetti ei sitä palauta, eikä auta asiassa muutenkaan.

@Voivottelija kirjoitti:

Moi,

 

Ongelmia tullut Sonera Kaupasta ostetun B593s-22 laitteen kanssa, ja nähdäkseni ne alkoivat firmiksen päivityksen jälkeen. Eli laite tarjosi päivitystä jokin aika sitten mutta päivitysprosessin lopuksi tuli 'failed', laite kuitenkin näytti toimivan, ja ilmoittaa nyt että viimeisin firmis on asennettu.

Hardware version:
Ver.B
Firmware version:
V200R001B270D25SP01C07
Firmware build time:
Dec 4 2015 / 09:23:14
 
Ongelma on siis todella hidas 4g-yhteys, yhteys on nyt jatkuvasti alle 5mb/s, yleensä jopa alle 2mb/s. Upload nopeudessa en ole huomannut eroa aiempaan. Esim:  (elisan kortilla, tilanne ihan sama soneran kortilla)
Aiemmin nopeudet on olleet luokkaa 20mb/s ja yli. Yhteys on LTE800, muita 4g-mastoja ei ole koskaan lähistöllä ollutkaan. 3g-nopeus on ihan normaali, 10mb/s tai vähän alle.
Yhteyden tiedot:
Wireless Status
1PLMN:24405
2Service status:Valid service
3RSSI (dBm):-56.0
4RSRP (dBm):-87.0
5RSRQ (dB):-13.0
6Roaming:Yes
7Band:LTE800
 
Eli epäilen että tuossa firmiksen päivityksessä jotain meni pieleen ja siten 4g yhteydessä jotain rikki. Kysyisin siis, olisiko mahdollista saada tuota vanhempaa firmistä? Tehdasresetti ei sitä palauta, eikä auta asiassa muutenkaan.

Moro, Tuosta vanhemman firmiksen palauttamisesta en osaa sanoa kun meillä ei ole erillistä laitetukea. Helpson osaa varmasti tässäkin auttaa ellei sitten täältä klaanista löydy alan ammattilaista :)

 

Tuo hidas 4G-yhteys jäi vain mietityttämään, että paljonko sait ennen kuin päivitit firmiksen? Löytyykö kotoolta muita Soneran 4G-liittymiä, että onko niissä minkälaisia nopeuksia - tai onko mahdollista kokeilla tuota sim-korttia toisessa 4G-laitteessa? Syy hidasteluun voi myös löytyä verkon puolelta ja se olisi hyvä tarkistaa :)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei!


 


Täällä on linkin lopussa Liikkuvan Laajakaistan vikatilanteesta ja ohjelmistopäivitys tuolle Huaweille : 


 


https://www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/Huawei-B593-(4G-modeemi)?id=1340

Itsellä on aivat samat, kuin Voivottelijalla... Olen ladannut nyt tuota firmistä ja koneen kautta sitä asentaa. Sama homma. Kävoin jopa kaivamassa jäänteistä RJ45 kaapelin pätkän jos sen kanssa, mutta ei vaan... "Vähän" tuo hitaalla käynyt sen jälkeen. Loistava päivitys!

Moro,

Mistähän tuon tuoreimman (?) firmiksen V200R001B270D25SP01C07 voisi ladata?

Itselläni on V200R001B180D20SP15C07 (Oct 15 2013 / 15:06:14) ja nyt nykyisen sijainnin/lähimastojen takia olisi hyvä päästä itse valitsemaan käytettävä 4G-taajuus.

Netistä purkki ei jostain syystä itse osaa löytää tuoreinta, toteaa vain että uusin on jo muka käytössä...


@toheikkkirjoitti:

Moro,

Mistähän tuon tuoreimman (?) firmiksen V200R001B270D25SP01C07 voisi ladata?

Itselläni on V200R001B180D20SP15C07 (Oct 15 2013 / 15:06:14) ja nyt nykyisen sijainnin/lähimastojen takia olisi hyvä päästä itse valitsemaan käytettävä 4G-taajuus.

Netistä purkki ei jostain syystä itse osaa löytää tuoreinta, toteaa vain että uusin on jo muka käytössä...


Hei toheikk. Tuosta Huawei B593:sta taitaa olla kaksi eri mallia ollut markkinoilla, ja siihen vanhempaan malliin ei taida olla päivitystä saatavilla meidän kauttamme. Uudempaan se on tullut automaattisesti ja siinä yhteydessä tullut sitten tuo taajuuslukitus.


@TuomasHogkirjoitti:

@toheikkkirjoitti:

Moro,

Mistähän tuon tuoreimman (?) firmiksen V200R001B270D25SP01C07 voisi ladata?

Itselläni on V200R001B180D20SP15C07 (Oct 15 2013 / 15:06:14) ja nyt nykyisen sijainnin/lähimastojen takia olisi hyvä päästä itse valitsemaan käytettävä 4G-taajuus.

Netistä purkki ei jostain syystä itse osaa löytää tuoreinta, toteaa vain että uusin on jo muka käytössä...


Hei toheikk. Tuosta Huawei B593:sta taitaa olla kaksi eri mallia ollut markkinoilla, ja siihen vanhempaan malliin ei taida olla päivitystä saatavilla meidän kauttamme. Uudempaan se on tullut automaattisesti ja siinä yhteydessä tullut sitten tuo taajuuslukitus.


Kiitos tiedosta.

Niin sitä päivitystiedostoako ei ole sitten ”erikseen” ladattavissa missään, jotta sen voisi asentaa purkkiin ns. manuaalisesti?

Tai vaihtoehtoisesti kelpaisi vinkki, eli mikä lie syynä/mitä temppuja voisi koittaa että vekotin itse osaisi löytää sen netistä? Nyt kun se sinnikkäästi väittää omaavansa tuoreimman version.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@toheikkEi ole tiedossamme mistä päivityksen siihen saisi ja onko siihen sitä edes tulossa missään vaiheessa. Odotellaan siis..

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@PiaJo kirjoitti:

@toheikkEi ole tiedossamme mistä päivityksen siihen saisi ja onko siihen sitä edes tulossa missään vaiheessa. Odotellaan siis..




@PiaJo @toheikk:llä on aikaisempien kirjoitusten mukaan uudempi malli eli Huawei b593s-22 siis käytössä ja siihen ei ole tullut uudempaa firmware päivitystä.


 


@TuomasHog kirjoitti: Uudempaan se on tullut automaattisesti ja siinä yhteydessä tullut sitten tuo taajuuslukitus.


 


-----


Pitääkö tämä paikkansa? Ja mitä on tehtävissä jos tuota ei ole tullut?


-----


Aika sekavaa on :smileysurprised: : 


HUAWEI B593 OHJELMISTOPÄIVITYS


Ohjelmistopäivityslinkistä voit ladata päivityksen Huawei B593u-malliin (vanhempi malli).



  1. Lue ohjeet ensin (PDF)

  2. Lataa ohjelmistopäivitys tästä

B593S-22 Reititin alkoi ilmoittelemaan, että olisi päivitys V200R001B270D25SP02C07 ladattavissa.

 

Onko kenellä kokemusta, että uskaltaako ladata ja ottaa käyttöön ?

Mistäköhän saisi lisätietoa, että mitä tuossa versiossa on päivitetty ?

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +10

Moikka @mlauronen ja tervetuloa Telia Yhteisöön!

 

Uusimmissa ohjelmistoversiossa ei ole tullut mitään näkyviä uusia ominaisuuksia laitteisiin. Suosittelen kyllä päivittämään uusimman ohjelmistoversion, koska aina niissä on parannuksia vanhoihin softiin nähden. Viimeisintä ohjelmistoa on alettu jakaa jo useampi kuukaisi sitten eikä ongelmia ole tullut tietoomme.


@AnneAn  kirjoitti:Viimeisintä ohjelmistoa on alettu jakaa jo useampi kuukaisi sitten eikä ongelmia ole tullut tietoomme.

Kiitos tiedoista. Kaitpa sen sitten uskaltaa laittaa sisään.


@mlauronen@  kirjoitti:

@AnneAn  kirjoitti:Viimeisintä ohjelmistoa on alettu jakaa jo useampi kuukaisi sitten eikä ongelmia ole tullut tietoomme.

Kiitos tiedoista. Kaitpa sen sitten uskaltaa laittaa sisään.


Juu no nyt on asennettu ja vuorokausi kovassa käytössä ja tuntuu pelaavan ihan ok. Taisi olla päivitys jotain tietoturvaan liittyvää. Päällepäin ei näy mitään muutoksia missään.

Vastaa