Copyright Telia Company 2020
24-05-2015 15:37
Saiskohan Sonera joskus aikaseksi päivittää firmistä? Edellinen kun on suunnilleen ajalta "tikku ja sora".
Toiveena olisi että saataisiin ominaisuuksiin taajuusvalinta/lukitus (mm. LTE1800/2600/800) ja tottakai tietoturvapäivitykset kuntoon, näistä mobiilivehkeistä kun on viimeaikoina (viimeisen vuoden sisään) löytynyt luokattoman paljon suorastaan kriittisiä, käyttäjän kaiken tietoliikenteen vaarantavia reikiä.
23-02-2016 12:34
Tästä taajuuslukitusasiasta on ollut juttua jo reilu 6 kuukautta. Nyt olisi Soneran aika puristaa valmistajaa ja saada softa ulos. Itsellä tuo purkki oli pakko lukita 3G puolelle, jotta sai käyttökelpoisia nopeuksia.
24-02-2016 14:24
Täänään Huawei B593s-22 ilmoitti päivityksestä. Latasin ja asensin päivityksen.
Reitittimeen tullut taajuuslukitus, kaikki tuntui toimivan normaalisti.
Kiitoksia soneralle.
05-03-2016 17:24
Minulla on Huawei B593s-22 ja ilmoittaa myös että päivitys saatavilla. Tuleeko tuossa muuta kuin tuo lukitseminen? ja ei olisi haitaksi jos asiakkaille tulisi sähkäpostilla ilmoitus että päivitys saatavilla ja mitä se sisältää.
22-03-2016 21:41
Minun vanhempi malli B593u-12 ilmoitti tänään, että päviitys saatavilla kesken netin käytön ja tarjoili reitittimen ip-osoitetta. HTTP-päivitys ei kuitenkaan onnistu ja laite ilmoittaa
Laitteistoversio | Ver.B |
Ohjelmistoversio | V100R001C260SP051 |
Lisäksi boksi alko nyt tilttailemaan n.10 minuutin välein siten, että herjaa DNS-osotteita eikä päästä edes boksin hallintasivuille. Kestää n. 30sek ja sitten taas toimii kaikki.
Mitähän tässä nyt tapahtuu ja voiko tuon päivityksen ladata jostain manuaalisesti? Ja onko tuolle U-versiolle siis tullut nyt joku virallinen päivitys? Sonera Klaani sivutkin herjanneet koko päivän
Palvelu ei tällä hetkellä ole käytettävissä...
Joten paljon ei apua sieltäkää saa.
22-03-2016 22:10
@Marcou9 kirjoitti:
Minun vanhempi malli B593u-12 ilmoitti tänään, että päviitys saatavilla kesken netin käytön ja tarjoili reitittimen ip-osoitetta. HTTP-päivitys ei kuitenkaan onnistu ja laite ilmoittaa
Laitteistoversio Ver.B Ohjelmistoversio V100R001C260SP051
Lisäksi boksi alko nyt tilttailemaan n.10 minuutin välein siten, että herjaa DNS-osotteita eikä päästä edes boksin hallintasivuille. Kestää n. 30sek ja sitten taas toimii kaikki.
Mitähän tässä nyt tapahtuu ja voiko tuon päivityksen ladata jostain manuaalisesti? Ja onko tuolle U-versiolle siis tullut nyt joku virallinen päivitys? Sonera Klaani sivutkin herjanneet koko päivän
Palvelu ei tällä hetkellä ole käytettävissä...
Joten paljon ei apua sieltäkää saa.
Hei Marcou9 ja tervetuloa Klaaniin!
Minulla on myös vanhempi malli B593u. Minulle ei ainakaan ole tullut ohjelmistopäivitystä tänään.
Ohjelmistoversio on V100R001C07SP102 ja Laitteistoversio Ver.B
Olen aina päivittänyt tuolla HTTP:llä.
Ehkä kannattaa odottaa, jos huomenna selviäisi tuo mahdollinen päivitysmahdollisuus. Boksin tilttaamiselle kannattaa ensiavuksi sammuttaa se ja odottaa jotain 10 sekuntia ennekuin käynnistää uudestaan. Viimeisenä keinona resetoida koko boksi, jos homma jatkuu pitempään.
23-03-2016 10:51
Jostain murosta luin, että tuota V100R001C260SP051 ohjelmistoversiota ei pysty pävittämään httpn: kautta, vasta uudemmat. Pitääköhän paikkansa? Mutta mistä noita uudempia ohjelmistoversioita voi ladata koneelleen?
23-03-2016 11:31
@Marcou9 kirjoitti:
Jostain murosta luin, että tuota V100R001C260SP051 ohjelmistoversiota ei pysty pävittämään httpn: kautta, vasta uudemmat. Pitääköhän paikkansa? Mutta mistä noita uudempia ohjelmistoversioita voi ladata koneelleen?
Minä käsitin, että tuo ohjelmistoversio on todellakin vanha ja tuo joka minulla on olisi uusin tuolle B593-u:lle.
Soneran sivuilta löytyi tälläinen sivu, jonka alalaidassa kohta 2. Lataa ohjelmistopäivitys https://www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/Huawei-B593-(4G-modeemi)?id=a2e980e2-325e-4397-875b-7ebdf54...
Onnistuisikohan tuolla?
07-04-2016 20:32
Moi,
Ongelmia tullut Sonera Kaupasta ostetun B593s-22 laitteen kanssa, ja nähdäkseni ne alkoivat firmiksen päivityksen jälkeen. Eli laite tarjosi päivitystä jokin aika sitten mutta päivitysprosessin lopuksi tuli 'failed', laite kuitenkin näytti toimivan, ja ilmoittaa nyt että viimeisin firmis on asennettu.
1 | PLMN: | 24405 |
2 | Service status: | Valid service |
3 | RSSI (dBm): | -56.0 |
4 | RSRP (dBm): | -87.0 |
5 | RSRQ (dB): | -13.0 |
6 | Roaming: | Yes |
7 | Band: | LTE800 |
08-04-2016 09:11
@Voivottelija kirjoitti:Moi,
Ongelmia tullut Sonera Kaupasta ostetun B593s-22 laitteen kanssa, ja nähdäkseni ne alkoivat firmiksen päivityksen jälkeen. Eli laite tarjosi päivitystä jokin aika sitten mutta päivitysprosessin lopuksi tuli 'failed', laite kuitenkin näytti toimivan, ja ilmoittaa nyt että viimeisin firmis on asennettu.
Hardware version:Ver.BFirmware version:V200R001B270D25SP01C07Firmware build time:Dec 4 2015 / 09:23:14Ongelma on siis todella hidas 4g-yhteys, yhteys on nyt jatkuvasti alle 5mb/s, yleensä jopa alle 2mb/s. Upload nopeudessa en ole huomannut eroa aiempaan. Esim: (elisan kortilla, tilanne ihan sama soneran kortilla)Aiemmin nopeudet on olleet luokkaa 20mb/s ja yli. Yhteys on LTE800, muita 4g-mastoja ei ole koskaan lähistöllä ollutkaan. 3g-nopeus on ihan normaali, 10mb/s tai vähän alle.Yhteyden tiedot:Wireless Status
1 PLMN: 24405 2 Service status: Valid service 3 RSSI (dBm): -56.0 4 RSRP (dBm): -87.0 5 RSRQ (dB): -13.0 6 Roaming: Yes 7 Band: LTE800 Eli epäilen että tuossa firmiksen päivityksessä jotain meni pieleen ja siten 4g yhteydessä jotain rikki. Kysyisin siis, olisiko mahdollista saada tuota vanhempaa firmistä? Tehdasresetti ei sitä palauta, eikä auta asiassa muutenkaan.
Moro, Tuosta vanhemman firmiksen palauttamisesta en osaa sanoa kun meillä ei ole erillistä laitetukea. Helpson osaa varmasti tässäkin auttaa ellei sitten täältä klaanista löydy alan ammattilaista 🙂
Tuo hidas 4G-yhteys jäi vain mietityttämään, että paljonko sait ennen kuin päivitit firmiksen? Löytyykö kotoolta muita Soneran 4G-liittymiä, että onko niissä minkälaisia nopeuksia - tai onko mahdollista kokeilla tuota sim-korttia toisessa 4G-laitteessa? Syy hidasteluun voi myös löytyä verkon puolelta ja se olisi hyvä tarkistaa 🙂
08-04-2016 09:31
Hei!
Täällä on linkin lopussa Liikkuvan Laajakaistan vikatilanteesta ja ohjelmistopäivitys tuolle Huaweille :
https://www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/Huawei-B593-(4G-modeemi)?id=1340