Huawei B593 usb portti ja ulkoinen HD. Sekä hieman antenista ja muusta

  • 28 February 2015
  • 3 kommenttia
  • 24 katselukertaa

Moi

 

Miten tuon ulkoisen kiintolevyn saa toimimaan. Olen kokeillut 3 erimerkkistä levyä 100Gt, 300 Gt ja 2Teran. FAT:na (pienimmät levyt) ja NTFS. Ei tunnista. DLNA, FTP ja Samba päällä, tunnuksia tehty, laitetta buuttailtu jne. Ei tunnista levyä.

Mutta 8 gigan Kingston tunnistuu, paitsi siitäkään ei saa DLNA:na kuvia (jpg) ja musiikkia (mp3) esim. Sonyn televisiolla toisettu. Filut näkyy, mutta ei toistu.

 

Antenit. Minulla on kiinni siinä ne lisäantenit, jotka mukana tulee. Onko haittaa, jos toisen irroittaa ja laittaa tilalle erillaisen ulkoisen antenin? Minulla on sellainen 9db vahvistava ympärisäteilevä dipoli.

Asuintalossani Soneran 3G:n kenttä on heikko, jos siitä olisi apua.

4G:hen nuo vakioantenit riittää signaalin puolesta, mutta iltanopeudet 4G:ssa n. 1 mega tai alle sisään.

 

Soneran sivuilla on käyttöohjeet tälle modeemille, joita olen lueskellut. Huomiota kiinnitin siihen, että ohjeen laitteessa on kaksi USB -porttia ja tässä omassani on vain yksi. Tilasin tämän modeemin marraskuussa 2014 Soneralta. Onko laite vanhaa mallia ja onko sillä merkitystä tuon USB levyn toimimattomuuden kannalta.

 

 

Liitteessä firmistiedot

 


3 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +16

Ongelmasi syy: USB kiintolevy ei saa tarpeeksi virtaa Huawei:sta. USB tikku kuluttaa vähemmän virtaa. Yleinen ongelma. Sinulla tulee olla ulkoinen virtalähde USB kiintolevyssäsi.

 

Antenneista en tiedä niinkään paljonkaan mutta veikkaus on näin että laitat vian sen uuden antennisi kahden tilalle... 

Moi

 

Kiitos.

 

Olen kyllä kokeillut kahdella eri virtalähteellisellä kiintolevyllä. 

 

 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +16

No sitten ei ihan fiksua ideaa... Muistitikussa on oletuksena usein FAT32 tiedostojärjestelmä jolla varmaan testasit... sitten toki voi kokeilla ext3 tiedostojärjestelmää... Epäilen enemmänkin ettei tuo Huawei tue vain. 

 

Yritin hakea Googlesta tässä tohon tietoo mutta en löytänyt. Ehkä sitten vain tuo Huawei ei ymmärrä kiintolevyjä. 

Vastaa