Huawei B593S Port forwarding

  • 9 March 2016
  • 5 kommenttia
  • 52 katselukertaa

Yritän avata porttia mumble serverille joka pyörii raspberry pi:lla verkossani.

Ongelma on, että ulkoisesta verkosta serverille ei pysty yhdistämään eli kaverit eivät pääse sinne.

 

Olen avannut eilen opengate palvelun ja vaihtanut APN:ksi "opengate", jonka jälkeen olen käynnistänyt modeemin uudelleen. Itseasiassa ehdin palauttaa jo tehdasasetukset ja laittaa kaiken uudelleen mutta ei toimi.

 

Olen laittanut port forwarding asetuksiin seuraavan:

 

Type: Custom

Protocol: TCP/UDP

Remote host:

Remote port range: 7662
Local host: 192.168.1.6 (RPi:n IP osoite)
Local port: 7662
Status: Enabled

 

Mikä hassuinta, myös port check on sitä mieltä että portti on kiinni. Kokeilin myös avata portit 5001 ja laitoin local hostiksi oman PC:n IP:n mutta sekin on kiinni.

Mitä tässä voisi tehdä?


5 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Onko 4G modeemisi hallinnassa sama IP-osoite kuin täälä: https://www.google.fi/search?q=what+is+my+ip&oq=what+&aqs=chrome.0.69i59j69i60j69i61l2j69i65j69i57.3312j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8


 


 

Jos yritän laittaa port forwarding asetuksiin tuon local hostiksi niin sanoo vaan invalid local host.

Koitin myös tuosta dmz:sta laittaa mutta ei sekään hyväksy. Vai mihin kohtaan tuo IP sitten pitäisi laittaa? Käsittääkseni kuitenki tuossa port forwardingissa pitää laittaa sen laitteen IP, jonka portti halutaan avata.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Hmm... Miten syötit IP:n? Yleensä syötetään juurikin kohde IP eli esimerkiksi reititin on 192.168.1.1 niin työasemalla voi olla esimerkiksi 192.168.1.100 niin 192.168.1.100 on kohde IP-osoite.

Laitoin juuri tuo 192.168.1.6, joka on raspberry pi:n IP, jossa tuo serveri siis pyörii.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Oletko varmistanut että modeemillasi on julkinen IP-osoite? Eli varmista että Opengate APN toimii.


 


Toimiihan Rasperryllä internet yhteys Huawein kautta (reititys kunnossa)?


 


Remote Port Rangeksi kokeile 7662 - 7662 .


 


Port Chekkerit eivät toimi yleensä UDP:nä eli tarkoitan ettei portti tarkitukset olevat ihan totuuksia onko portti auki vai ei...

Vastaa