Huawei B593S ongelma


Moro!

Elikkäs olis tämmöinen Huawei B593S jonka kanssa oletettavasti ongelmia. laite ollut nyt n. 4 kuukautta. aluksi laite toimi hyvin nyt viimeisen kuukauden aikana ilmennyt ongelmia että katkoo netti yhteittä aivan koko ajan. Netin nopeus on mitä kuuluukin. tolppien mukaan on koko ajan 4G alueella täysillä tolpilla joten siinä ei pitäisi olla heikko. Etäisyys purkkiin kannettavalla avoin ja n. 2 metrin matka. Mutta yhteys katkeilee yhtenään n. 5-20 kertaa päivän aikana mikän on hermoja raastavaa. Joten kenelläkään ollut samoja oireita tai niksiä korjaukseen? 


12 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@yllatys kirjoitti:

Moro!

Elikkäs olis tämmöinen Huawei B593S jonka kanssa oletettavasti ongelmia. laite ollut nyt n. 4 kuukautta. aluksi laite toimi hyvin nyt viimeisen kuukauden aikana ilmennyt ongelmia että katkoo netti yhteittä aivan koko ajan. Netin nopeus on mitä kuuluukin. tolppien mukaan on koko ajan 4G alueella täysillä tolpilla joten siinä ei pitäisi olla heikko. Etäisyys purkkiin kannettavalla avoin ja n. 2 metrin matka. Mutta yhteys katkeilee yhtenään n. 5-20 kertaa päivän aikana mikän on hermoja raastavaa. Joten kenelläkään ollut samoja oireita tai niksiä korjaukseen? 




Hei yllatus ja tervetuloa Klaaniin! Kokeile vaikka ensiksi modeemin resetointia, eli paina reset näppäintä noin 10 sekuntia. Modeemin sijoituksellakin voi olla osuutta netin pätkimiseen. Ikkunan lähellä on monesti parempi kuuluvuus ja kauempana muista langattomista laitteista esim. langaton sääasema. Olethan lukinnut laitteen käyttämään 4G:tä laitteen hallintasivulta? Onko sinulla käytössä ulkoiset antennit eli ns. jäniksenkorvat? Täältä lisää tietoa asetuksista : https://www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/Huawei-B593-(4G-modeemi)?id=1340

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Mitäs jos kokeilisit Ethernet yhteydellä pätkiikö yhteys samalla tavalla? 

Resetointi kokeillut usempaankin otteeseen ei auttanut. laitteen lukitsin alkulähtoon 4G tilaan. Lisä anteennit ovat kyllä käytössä. Purkin yhteys tukiasemiin itse ei tunnu olevan ongelmia, Lähinnä se että wlan yhteys pätkii vähän väliä. toisena että on yhteys purkkiin.

En ole kokeillut koska jos purkki ei pysty enään tarjoamaan vakaata wlan yhteyttä niin kuin aikaisemmin on purkki hyödytön. Mutta voin ns. testi mielessä kokeilla sitä muutaman päivän ajan että miten käy.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

WLAN yhteys on tossa purkissa mitä sattuu ja se on ns. "ominaisuus" joten siihen ei puututa yleensä. Paras ratkaisu on oma erillinen langaton tukiasema. 


@yllatys kirjoitti:

En ole kokeillut koska jos purkki ei pysty enään tarjoamaan vakaata wlan yhteyttä niin kuin aikaisemmin on purkki hyödytön. Mutta voin ns. testi mielessä kokeilla sitä muutaman päivän ajan että miten käy.




4 kk ikäisessä purkissa on takuu voimassa.

Täytyy olla yhteyksissä teidän asiakas tukeen sitten. koska purkki on teiltä otettu.

Itselläni on nyt viime aikoina alkanut 4G sekä 3G pätkimään oikein kunnolla, netti katkeaa noin 5 minuutin välein! Laitteena: Huawei B593s.

 

Asetuksia olen koittanut säädellä, siirtää koko modeemin pitkin kämppää eri paikoille, pakottanut käyttämään jotain tiettyä tilaa jne. Ei auta!

 

Välillä tämä ärsyttää koska esim iPhone 5s jossa on myös 4G netti ei edes pätki samalla tavalla, tosin heikohko kuuluvuus kyllä on.

 

Voihan se toki olla, että tuo uusi kerrostalo vieressä estää signaalia tai tällä alueella on lisääntynyt mobiilidatan käyttäjiä. Ja tuossa Kehä 1:en kohdalla on suuri työmaa ja havaitsin, että n. 400-500m siitä työmaasta on tukiasema, kenties sekin heikentää signaalia? :O 

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@kenuu90 kirjoitti:

Itselläni on nyt viime aikoina alkanut 4G sekä 3G pätkimään oikein kunnolla, netti katkeaa noin 5 minuutin välein! Laitteena: Huawei B593s.


 


Asetuksia olen koittanut säädellä, siirtää koko modeemin pitkin kämppää eri paikoille, pakottanut käyttämään jotain tiettyä tilaa jne. Ei auta!


 


Välillä tämä ärsyttää koska esim iPhone 5s jossa on myös 4G netti ei edes pätki samalla tavalla, tosin heikohko kuuluvuus kyllä on.


 


Voihan se toki olla, että tuo uusi kerrostalo vieressä estää signaalia tai tällä alueella on lisääntynyt mobiilidatan käyttäjiä. Ja tuossa Kehä 1:en kohdalla on suuri työmaa ja havaitsin, että n. 400-500m siitä työmaasta on tukiasema, kenties sekin heikentää signaalia? :O 


 


 




Kerroppas vaikka mitä laite ilmoittaa matkapuhelinverkon signaalin arvoiksi. Siitä voisi hieman päätellä, mistä pätkintä ja ongelmat voivat johtua. Ota vaikka hetkeltä, jolloin yhteys pelittää ja sitten kun pätkii. Ohjeet arvojen etsintään löytyy täältä, jos et niitä ole jo aiemmin löytänyt. https://www.taisto.org/Huawei_B593s-22#Signaalitietojen_etsint.C3.A4_laitteen_hallinnasta


 


Ilmeneekö pätkimistä sekä langattoman lähiverkon että piuhan päässä? Jos vain langattoman verkon, koeta jotain muuta WIFI-kanavaa.


 


Voit myös kokeilla laittaa pyörimään komentoikkunaan ping-komennon. Eli avaa komentokehoite (command prompt), ja sinne kirjoita ping 8.8.8.8 -t  , tuo tekee ping-käskyä Googlen DNS-palvelimeen niin kauan, kuin itse katkaiset. 4G-verkossa hyvä vasteaika on 20-60ms, painottuen tuonne 20ms paikkeelle. Jos tulee timed out, tai jotain muuta suurta vaihtelua pätkinnän aikaan, niin jossain on häiriötä.


 


Olethan myös tarkistanut, ettei alueellasi ole matkapuhelinverkon häiriöitä aktiivisina? https://www.sonera.fi/yrityksille/asiakastuki/vikatilanteet/hairiokartta

Komentokehote vielä jatkaa tuota laskentaa, tässä on huawein tulokset.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@kenuu90 kirjoitti:


Komentokehote vielä jatkaa tuota laskentaa, tässä on huawein tulokset.




Joo, tuo on ihan hyvä Huawein oma testi. Tosissaan kun painat komentoikkunan ollessa aktiivinen ctrl+c , niin se katkaisee tuon ping-suoritteen.


 


Mitäs signaalin arvot ovat?

Tälläiset ovat signaalit. Ja pakotettu juurikin käyttämään LTE1800 koska se toimii parhaiten tällä hetkellä.

Vastaa