Huawei B593s-22 4G-reitittimen porttiohjaus ja DMZ ei toimi

  • 1 February 2015
  • 6 kommenttia
  • 84 katselukertaa

Hei,

 

Olen Opengate-palvelun avaamisen jälkeen koettanut ottaa porttiohjausta käyttöön, ei onnistu.

 

APN on opengate ja näyttää myös toimivan koska portti 80 (HTML) avaa Huawein webkonsolin sivupohjan (ei kirjautumista koska se on estetty ulkopuolelta).

 

Ongelma on siinä että olen tehnyt porttiohjauksia koneelle jolle on asetettu sisäverkossa kiinteä IP, mutta ohjaukset eivät toimi.

Olen kokeillut myös DMZ:tä, mutta tälläkään ei toimi.

 

Olen koettanut myös ohjata portin 80, mutta ohjaus ei toimi, vie vain Huawein webkonsoliin.

 

Ohjaukset toimivat aiemmin hyvin toisella reittimellä.

 

Yritän tehdä ohjauksia DVBLinkille ja Plex media serverille.

 

Laite: Huawei B593s-22, laitteistoversio B, firmware V200R001B180D20SP15C07

 

Laitteen asetukset ovat myös todella pelkistetyt ja esimerkiksi vain yksittäisiä portteja voi asettaa porttiohjaukseen, ei isompaa porttialuetta, eikä NATia voi konffata kovin kattavasti. Löytyisikö vehkeeseen tuoreempaa firmwarea?


6 kommenttia

Tässä kuvina asetukset

 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Ennen kuin alan mitään fiksua ohjetta antamaan... Avaa portit mitä haluat.. Testaa että auki: http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ ja kerro tulokset...

 

Varmista että sinulla on julkinen IPv4-osoite toiminnassa... Varmista että sinulla vastaa sisäverkossa haluamasi portit... 

Ok, nyt homma rupesi pelaamaan.

 

Hoksasin että DVBLink oli jumittanut eikä siksi vastannut kutsuihin, kun testasin viimeksi kännykällä (wlan pois päältä).

 

Ja tänään testailin pöytäkoneella eikä Sonera ja/tai reititin näköjään tykkää siitä että yhdistetään samaan verkkoon ulkopuolen kautta. Kännykällä eri liittymän kautta toimii nyt hyvin. ADSL:llä muuten yhdisti hyvin samaan verkkoon ulkopuolen kautta kääntäen kun testailin yhteyttä, jännä juttu.

 

Pienestä se on välillä kiinni, saahan sitä ihmetellä.

 

Pitääpä muistaa tuo port forwarding testeri, ei itsellä tullut kyllä mieleen. Kiitoksia.

Sellanen vielä että onko tuohon reitittimeen olemassa sellaista firmwarea jolla voisi ohjata porttialueita... Kuten näkyy kuvassakin, hieman hankalaa kun pitää alueen kaikki portit lisätä yksitellen listaan...

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

 Hyvä että lähti toimimaan... Päivityksitä en osaa sanoa mitään... DMZ:llä saat kaikki portit tietylle laitteelle ohjattua... ja jos tahdot eri laitteelle niin voit toki tehdä samaanaikaan porttiohjauksen.

Plex media serverin kanssa oli vielä ongelmaa, mutta korjaantui kun asetin portin manuaalisesti Plexin asetuksista, oliskohan UPNP:n kautta automaattiasetuksella? UPNP tosin on päällä.

 

DMZ:n otin pois päältä kun näyttää toimivan oikein hyvin ilman sitä.

Vastaa