Huawei B593s-22 päivityksen jälkeen

  • 3 August 2015
  • 7 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Terve, ehkä täältä löytyisi tukea tai edes sympatiaa.

 

Joitakin kuukausia toiminut Soneran 4G + Huawei todella hienosti, ei yhtäkään katkoa ja nopeus hyvä Tampereen Ikurissa. Nyt tuohon reitittimeen tuli mielestäni pari viikkoa sitten firmispäivitys jonka jäljiltä netti katkoo useamman kerran päivässä sen verran pahasti että reititin pitää buutata jotta homma korjaantuu.

 

Reitittimen astuksia olen tonkinut yms. mutta alkaa loppumaan itseltä ideat. Tietääkö kukaan saisiko tuon firmiksen downgradettua takaisin vanhaan?

 

 


Model:
B593s-22

Software version:
V200R001B180D20SP72C07

Hardware version:
Ver.B


7 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

Mikäli sinulla on ollut lisäantennit käytössä, niin päivityksen jälkeen ne on saattanut tipahtaa pois käytöstä. Oletko varmistanut sen kohdan?

 

Hei,

antennit on oikein, kiitos ehdotuksesta.

 

Sain tuon firmwared downgradettua vanhemaan versioon, valitettavasti tuo ei (ainakaan kokonaan) poistanut ongelmaa. Huomasin että nopeimmin tuon korjaa laittamaan 4G:n manuaaliseen tilaan jonka jälkeen painaa Disconnect ja Connect nappulat joka ilmeisesti neuvottelee uuden IP WAN:sta.

 

Onkohan ongelma nyt routerissa vai Soneran päässä? Kannattaisiko tästä värkätä tukitikettiä tms?

Kappas vain, itsekin ihmettelin että miksi Huawei oli alkanut viime viikkojen aikana hyytymään tavallista useammin. Voisikos arvon Sonera tehdä pikaisesti asialle jotain, tuo meinaan risoo aika lailla. Ja minullakin ovat antennit oikein.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

Suosittelen tekemään vikailmoitusta meille asiasta. Tässä kun emme tarkemmin pysty näkemään tai katsomaan mitään. Soittamalla tai kirjaamalla vikailmoituksen Soneran Omien Sivujen kautta. Lähdetään tutkimaan, mikä siellä kiikastaa.

Vikailmoitusta tehty ja soiteltu tekniseen tukeen. Puhelimen jonossa vietetty ainakin puoli tuntia. Vastaus: ootko koittanut resetoida modeemiasi? (laittaisin tähän tonnin-seteli-hymiön jos sellainen olisi)

 

Kun kokeilin mahdollisimman kohteliaasti sanoa että osaan kokeilla resetointia ihan itse ilman että erikoisasiantuntijan täytyy sitä minulle puhelimessa opettaa, sain seuraavaksi neuvoksi että se on varmaan rikki se sinun modeemisi, viepä se liikkeeseen ja katsotaan takuuvaihtoa. 

 

Jepjep, kiitti paljon. Piti sitten itse keksiä jumitteluun oma ratkaisu. 

 

Eli hankin ulkoisen tukiaseman ja kytkin sen johdolla kiinni Huaweihin. Siirsin tukiaseman tehtäväksi kaiken mahdollisen niin että Huaweille jää tehtäväksi vain 4G-yhteyden hoitaminen, ei mitään muuta. Ulkoinen tukiasema hoitaa siis DHCP:n, reitityksen, palomuurin ja langattoman verkon. Jopa väheni netin jumittelu minimiin.

 

 Mikähän mahtaa olla uusin firmis tällä hetkellä? Mulla koneessa nyt tälläinen V200R001B180D20SP72C07

Mulla ongelmia ulkoisen antennin kanssa. Ei sinkut parane yhtään vaan päinvastoin, huononee ulkoisen antennin myötä? 

Antenni ontämä 

https://www.4g-antennit.fi/product/335/csg-networks-10-12-dbi-4glte3gwlan-kaksoisantenni-10-metrin-kaapeleilla

Oletko kysynyt asiakaspalvelusta, missä päin on tukiasemia? Ja millä taajuudella ne ovat? Onko sinulla nyt siinä modeemissa mahdollisuutta lukita taajuutta? Ei varmaankaan, koska se on vasta DNA:n firmiksellä varustetuissa B593s-22:ssa saatavilla. Tällöin tuollaiset kaikkia mahdollisia taajuuksia tukevat antennit ovat aika haasteellisia, eli nyt kun tuuppaat sen kiinni reitittimeen niin se voikin kytkeytyä huonolaatuiseen ja todella kaukanakin olevaan tukiasemaan. Tämä selittäisi sen, miksi nopeus vain huononee. Oikea ratkaisu on lähes aina selvittää ensin tukiasemien sijainnit ja taajuudet. Tämän jälkeen tilaat vain ko. taajuudelle tarkoitetut antennit (2 kpl) joiden vahvistus on luokkaa 18 dBi tai enemmän. Suuntaat sitten antennit mahdollisimman tarkasti kohti tukiasemaa ja riittävän korkealle, esim. TV-mastoon.

Vastaa