Huawei B593s pätkii yhteyttä ja on hidas

  • 11 December 2014
  • 8 kommenttia
  • 76 katselukertaa

  • Anonymous
  • 0 kommenttia
Moi,

Mistä mahtaa johtua että yhteys on alkanut katkeilemaan ja häviämään jopa päiväksi kokonaan? 4g ei ole toiminut koskaan ja naapuriin viikolla 26 tiedotteenne mukaan lisäten 4g-tukiaseman lisäämisen jälkeen 3G:täkään ei löydy kuin tappelemalla, jos silloinkaan.

Reitittimessä päällä auto 3G/4G. Mukana tulleet antennit kiinni. Viikko sitten Jumbon Sonerakaupassa arpoivat josko SIM-kortti olisi ottanut kipeää jostain ja vaihtoivat sen --> ei apua.

Nopeudet esim tänään ilta 9:n ja kirjoitushetken välillä vaihdelleet seuraavasti: ei palvelua, 0,6megaa, 20 megaa, ei palvelua, 3 megaa, 12 megaa, ei palvelua ja nyt 14,5 megaa. 3G-tolppia 1-3 kappaletta. Tai useimmiten ei ainuttakaan. 4G tutusti "ei palvelua/ei saatavilla". Kokeiltu niin ulkona kuin sisälläkin sekä ala- että yläkerrassa jokainen huone läpi.

Alkaa olemaan aika mauton vitsi kuuluvuuskarttaanne peilaten tämä yhteys ja sen toimimattomuus. Reitittimen huoltoon laitto ja tikku kouraan vielä huonompi vitsi. Mihin se Apple TV:ssä tai iPadissa tökätään? Läppäriä/pöytäkonetta ei enää ole, eikä tule.

Terveisin J

Edit.

Pakottamalla 4G:hen -> ei yhteyttä
Valitsemalla 3G:n -> ongelma ei poistu. Yhteys heikko ja häviää kokonaan vähän väliä.
Ja kyllä, laite on välillä sammutettu. Ollut irti seinästä ynnämuut.
Antenniasetuksillakaan(ulk./autom. Huawei antenni) ei vaikutusta asiaan.

8 kommenttia

Hei Jannejii!

Kiitos viestistäsi. Jotta viestisi voidaan kohdistaa oikealle liittymälle, lisäisitkö tämän Keskustelupalstan profiiliisi asiakasnumerosi (10 numeroa), joka löytyy esimerkiksi liittymäsi laskuista. Asiakasnumerosi ei näy muille Keskustelupalstan käyttäjille.

Ohje: Omat asetukset => Profiili => Asiakasnumeron kohdalle kirjoitetaan asiakasnumero tai vaihtoehtoisesti kyseisen liittymän numero ilman ensimmäistä nollaa => Lähetä.

Tutkitaan tämän jälkeen tilannetta tarkemmin.
Ei näköjään ollut asiakasnumero tallentunut mutta nyt lisätty uudelleen!
Hei Jannejii!

Kotiosoitettasi lähinnä sijaitsevissa tukiasemissa ei ole ollut tiedossa olevia häiriöitä ainakaan kuluvan heinäkuun aikana. Tämä ei kuitenkaan tarkoita vielä sitä, etteikö jotakin häiriötä matkapuhelinverkossa olisi.

Olet oikeassa, että kuuluvuuskarttamme mukaan osoitteesi on 4G-verkon kuuluvuusalueella. Oliko sinulla Jumbon Sonera Kaupassa Huawein laite mukana? Kaupassa voisivat nimittäin testata Huawein laitteesi toimivuutta, jotta saataisiin selville, toimiiko laite 4G-verkossa toisessa osoitteessa.

Koska varmuudella on vaikea sanoa, mistä kuvaamasi ongelmat johtuvat, on syytä tehdä liittymästäsi vikailmoitus. Voit tehdä vikailmoituksen Sonera Omien Sivujen kautta osoitteessa: www.sonera.fi/omatsivut?someid=some3417

Sisäänkirjautumisen/rekisteröitymisen jälkeen valitset oikean liittymän ja tämän jälkeen kohdan Tee vikailmoitus. Ilmoituksesta on hyvä ilmetä 3-5 kappaletta tarkkoja esimerkkiajankohtia (päivämäärä ja kellonaika) ongelmatilanteista (esimerkiksi nettiyhteyden katkeilemisista sekä nopeustestien tuloksista).

Olet aika monta konstia jo kokeillutkin, mutta oletko kokeillut resetoida Huawein laitteen? Resetointipainiketta voi painaa vaikka kynällä 10-15 sekunnin ajan.
Kyllä oli mukana ja yhdisti 4G:hen kuten kuuluu.

Toki tuossahan se oli max 3 min verkossa joten ei ehtinyt tiputtaa itseään verkosta, tosin en tiedä tekeekökään se sitä ollessaan kelvollisessa kentässä.

Ja laite on resetoitu myös.

En jaksaisi TAAS alkaa vääntämään aspanne kanssa kättä, kuten liittymätietojen lokista varmastikin näit on huawein mokkula vaihdettu tähän reitittimeen koska se a) antoi max. 4.0 megaa sisään piikkinä yleisen nopeuden jäädessä alle 2 megaan 😎 ilmeisesti todella olemattomasta signaalista johtuen tiputti lähiverkon pois päältä.

Nythän lähiverkko ei ole ongelma vaan se että laite tippuu verkosta kokonaan ja verkkovalo siis punainen, eli ei signaalia. Viimeisen viikon aikana ping ollut pahimmillaan 28.7.2014 kello 23.03 2021 ja nopeus 0,11 megaa. Sama ilta kello 22.43 ping 307 ja nopeus 1,01. Tuon illan aikana mitattu 40 kertaa kello 21:n jälkeen ja yli kaksikymmentä kertaa ping oli suurempi kuin 200.

Tänään heittänyt verkosta ulos ainakin kello 15.26 ja 19.32.
Hei Jannejii!

Kiitos lähettämistäsi tiedoista. Vikapalvelustamme tavoiteltiinkiin sinua puhelimitse. Liittymästäsi on nyt tehty vikailmoitus. Verkonhallinnan asiantuntijamme tutkivat tilanteen ja sinuun otetaan yhteyttä kun asiaan on saatu selvyyttä.
Mulla tuli Apple TV:n kanssa samaa ongelmaa kesäkuusta alkaen, kun naapuri asensi langattoman verkon itselleen.

Ongelma poistui viime viikolla aivan kokonaan, kun kytkin Apple TV:n kaapelilla reitittimelle, enkä käyttänyt sitä Apple TV:n langatonta yhteyttä.

Nyt tökkii enää tabletin yhteys.

Taitaa olla niin, että nuo naapurin verkot häiritsevät ihan älyttömästi. Olethan kytkenyt omat laitteesi 5 GHz verkkoon? Se 2,4 GHz ei käy, jos on riittävästi muita häiritsijöitä kuten naapurin verkot ja langaton puhelin.
Hei FinChili!

Olet aivan oikeassa. Liittymän käyttöosoitteen lähistöllä käytettävät muut WLAN-yhteydet saattavat häiritä toisiaan, jolloin nettiyhteydet eivät toimi kunnolla. WLAN-kanavan vaihtaminen laitteen asetuksista osaltaan auttaa ongelmiin.
No eipä noilla naapurin verkoilla ole tässä tapauksessa ikävä kyllä mitään vaikutusta.

Tekninen palvelu nyt vahvistanut vihdoin ettei 4G yllä kotiosoitteeseeni vaikka edelleen kuuluvuuskartalla peittona Max. 150 mbit/s ja erinomainen. Myös myönnetty ettei DC-yllä osoitteeseen vaan yhteys ollut nyt tasan 20kk ruuhkaisen 3G:n varassa.

Reklamaatio sisällä. Ei kovin hyvää kuvaa anna siitä miten yhtäjaksoisesti asiakkaana vuodesta 1996 ollutta kohdellaan. Faktat olisi hyvän tavan mukaan voitu lyödä pöytään yli 1.5v sitten eikä vain nojata karttaan että kyllä sen pitäisi toimia. Ihan turhia laitevaihtoja ja oman ajan hukkaa. Ja kyllä. Kysytty aspasta ja kivijalasta useita kertoja mikä mättää. Ei kuulemma tähän saakka mikään.

Kiitos sille osaavalle aspan ihmiselle joka vihdoin päätti kunnolla selvittää mikä mättää.

Vastaa