Huawei B593s sisäänkirjautuminen mobiiliverkosta

  • 21 February 2016
  • 4 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Osaiskohan kukaan antaa vinkkiä seuraavaan ongelmaan.

Hankin digiboxin jonka tallenteita voi katsoa netin kautta sekä tietysti laitetta voi myös ohjata netin yli.

Kytkin boxin Huawei B593u:n ja laite toimi osamoilleen oikein. Vain DDNS puuttui tuosta U-versiosta.

No rahalla saa ja hevosella pääsee. Ostin B593s mallin jossa tuo DDNS löytyy, mutta ongelmat alkoi.

Kaikki toimii OK wifin kautta, mutta kännykällä ei yhteyttä Huaweihin saa.

Soneran opengate on hankittu eli siltäkin osin kaikki on kunnossa.

Käytössäni on myös DNA:n verkkoon kytkettynä samanlainen laite ja siihen yhteyden saa helposti.

APN:n opengate asetus on tehty ja testattu kaikilla eri asetuksilla , mutta ei.

 

En taas haluaisi lähteä kauppaan ja ostaa uutta 4G modeemia. Sonerahan ei osaa asiaan muuta sanoa kuin että soita Helpsoniin.

 

 


4 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Oletko tehnyt Huaweihin vaaditut porttiohjaukset ja onko varmasti Huaweilla julkinen IP-osoite eli Opengate APN käytössä? Eli oletko asettanut tämän laittellesi?

En ole tehnyt portinohjauksia, koska olen mielestäni lähtöruudussa, koska en saa yhteyttä edes Huaweihin.

Dna liittymän kautta pääsen Huawein asetuksiin samoin kuin Wi-Fin kautta, mutta Soneran liittymällä olevaan B593s:n ei saa lainkaan yhteyttä mobiiliverkosta.

Hetken luulin asian korjaantuneen lähinnä operaattorin toimesta kun sain yhteyden Huaweihin, mutta olin unohtanut Wi-Fin päälle kännykkääni. Oikeastaan asia vain sekoitti ajatuksian,i koska yhteys Wi-Fistä onnistui helposti Huawein mobiili IP:hen.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

@LOKOMOTIIVI kirjoitti:

En ole tehnyt portinohjauksia, koska olen mielestäni lähtöruudussa, koska en saa yhteyttä edes Huaweihin.


Dna liittymän kautta pääsen Huawein asetuksiin samoin kuin Wi-Fin kautta, mutta Soneran liittymällä olevaan B593s:n ei saa lainkaan yhteyttä mobiiliverkosta.


Hetken luulin asian korjaantuneen lähinnä operaattorin toimesta kun sain yhteyden Huaweihin, mutta olin unohtanut Wi-Fin päälle kännykkääni. Oikeastaan asia vain sekoitti ajatuksian,i koska yhteys Wi-Fistä onnistui helposti Huawein mobiili IP:hen.




Huaweihin ei pitäisi päästä edes mobiiliverkosta hallintaan vaan paikallisesta verkosta. Onko saman operaattorin firmiksiä? 

Firmware on molemmissa sama. Olettaisin sen olevan Dna:n.

Sen verran tuo Dna firmis näyttää olevan erilainen että siihen mobiiliverkosta pääsee.

Vastaa