Tuohonkin 4G-mokkulaan näköjään tullut vielä firmis päivitys. Sillä Mobile Broadband ohjelman Päivittäjän verkkopäivitys ilmoitti muutama päivä sitten, että olisi uusi ohjelmistoversio saatavilla (versio Telia_C07_WIN_ 21.491.05.02.07) (kuva).
MUTTA en lähtenyt tuota firmistä asentamaan muutamien vuosien takaisten kokemusten vuoksi. Josta kirjoitin silloin 2015 tässä aloittamassani ketjussa:
Silloin tuon firmis päivityksen jälkeen sain mokkulan toimimaan jälleen (toisella samanlaisella mokkulalla).
Mutta myöhemmin kun Huawei OLI OLEVINAAN korjannut tuon päivitysongelman kuntoon niin se aiheuttikin vieläkin pahempia ongelmia muille käyttäjille.....kuten minullekin kävi kun päivitin toisen mokkulan myöhemmin (josta kirjoitin myös kokemuksia samassa aiheketjussa) eli mokkula meni täysin sököksi.
Kysyn nyt sitä, että onko esimerkiksi Telia testannut tuon kyseisen mokkulan UUSIMMAN firmispäivityksen TOIMIVUUDEN eli asentuuko täysin kivuttomasti vaiko ei?
Tai onko joku muu palstalainen asentanut tuon firmiksen? ja jos on asentanut niin miten meni päivitys.
Tosin sitäkin olen kuullut, että Huawei tarkoituksella antaa ladattavaksi sellaisia firmiksiä jotka todellisuudessa pistävät laitteen epäkuntoon.
Törmäsin tuollaiseen tapaukseen kun kävin muutamia kuukausia sitten kilpailevan operaattorin liikkeessä asioimassa.
Niin siinä odotellassa satuin kuulemaan sivukorvalla kun siellä eräs asiakas valitti, että oli asentanut Huawei 4G reittimeen uusimman firmiksen niin päivityksen jälkeen laite oli ollunna täysin tööt.
Jolloin myyjä oli todennut, että Huawei laittaa TARKOITUKSELLA jakoon sellaisia firmiksiä, jotka aiheuttaa laitteen menemisen epäkuntoon (vertailuna hän käytti vanhempiin älypuhelimeen asennettavia firmiksiä jotka hidastavat puhelinta dramaattisesti).
Ja näin ollen Asiakas joutuu sitten PAKOSTA ostamaan uuden 4G -laitteen...ja tällä tavalla saadaan myytyä uusimpia laitteita....vaikka entisellä ja toimivalla pärjäisi oikein hyvin.
Asiakas valitti asiasta, että kyllä jonkun pitää ottaa vastuu siitä, että jakoon laitetaan tarkoituksella tuollaisia päivityksiä.....vaikka laitteesta olisi takuu mennynä.
Mietin mielessäni, että olin täsmälleen samaa mieltä asiakkaan kanssa, että vastuun pitää ottaa joko valmistaja, maahantuoja tai operaattori. Jos 4G laite laitetaan tarkoituksella epäkuntoon oli sitten takuuta tai ei.
Niin ja tuo asiakas joutui sitten ostamaan pakosta uuden 4G reittimen jonka hinta oli kyllä aika rasvanen.