Huawei E5186 ja päivitys


Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +5

Tuli asiakastiedote, jossa kerrottiin, että Huawei E5186 pitää päivittää. Miksi Telia muuten tietää, mitä modemia käytän.

 

No, kysymys on, että onko tiedotteessa / ohjeessa mainittu ohjelmistoversio 21.316.02.02.07 se, minkä päivitys tuo? Siksi kysyn, kun modemissa tuo jo on. Miksi muuten on? Kuka sen sinne asensi?


8 kommenttia

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +5

Antaa olla. Vaihdoin DNAlle. 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@aarteinen@  kirjoitti:

Tuli asiakastiedote, jossa kerrottiin, että Huawei E5186 pitää päivittää. Miksi Telia muuten tietää, mitä modemia käytän.

 

No, kysymys on, että onko tiedotteessa / ohjeessa mainittu ohjelmistoversio 21.316.02.02.07 se, minkä päivitys tuo? Siksi kysyn, kun modemissa tuo jo on. Miksi muuten on? Kuka sen sinne asensi?


Otamme asiakastiedotukseen verkossa olevan laitteen tiedot omistajan mukaan ja lähetämme hänelle viestin, että laite pitäisi päivittää. Emme kuitenkaan voi katsoa, onko laite jo päivitetty, siksi sinäkin olet saanut viestin.

 

Kyseisen laitteen uusin versio on ollut jaossa jo 1,5 vuotta, joten kyseessä ei ole uusi päivitys.

 

Hienoa, että laitteessasi oli jo oikea versio ja voit käyttää sitä huoletta jatkossakin.

Minun laitteessani on versio 21.316.01.01.07 joka ilmeisesti on vanha. Miten saisin uusimman version? Asennan sen itse manuaalisesti, koska laite ei ole juuri tällä hetkellä käytössä. Kysyin jo Telian chatissa, mutta siellä vain viittaillaan tuohon netissä olevaan pdf-tiedostoon, josta ei tässä tapauksessa ole konkreettista apua.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +10

Hei @TeuvoX ja tervetuloa keskustelemaan Telia Yhteisöön!


 


Mikäli laitteesi on hankittu Telialta, niin saat aina laitteeseesi uusimman päivityksen kytkemällä siihen aktiivisen Telian SIM-kortin paikoilleen, jolloin laite hakee Telian verkosta uusimman päivityksen joko automaattisesti tai voit päivittää laitteen ohjelmiston laitteen asetusten kautta, riippuen siitä onko sinulla automaattinen päivitys sallittuna vaiko ei. Päivitystiedostoa ei ole jaossa muulla tavalla.


 


Laitteessasi oleva ohjelmistoversio on viimeisin laitteeseen ilmestynyt, joten päivityksen tarvetta sille ei tällä hetkellä ole.

Kiitos.  Muiden aikaisemmista viesteistä huomasin että niissä mainitaan ohjelmaversio 21.316.02.02.07. Eikö se ole uudempi vai onko tuossa vain näkyvissä joku latauspäivämäärä? Vai koskeeko se eri laitetta?

 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +10

Tarkistin vielä uudelleen: jaossa on tuo mainitsemani 21.316.01.01.07. En löytänyt muuta tietoa meiltä tuosta 21.316.02.02.07-versiosta, olisiko tullut painovirhe.

Mulla smanlainen reititin joka on ostettu kauan aikaa sitten Telialta. Nyt kaivoin sen kaapista ja hommasin 200 mb 4g mobiilinetin.

 

Purkki löytää ainoastaan soneran 3g verkon (kännykät kyllä 4g verkossa).

Kattelin reitittimen tietoja ja ohjelmistonumero on 21.302.01.00.07

Päivitysnappia painaessa tulee ilmoitus Uusien päivitysten etsintä epäonnistui.

 

Yritin hakea manuaalisesti 4g verkkoa, mutta sellasta ei listalta löydy.

Onko reititin ja liittymä roskiskamaa?

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Kukkotukka@  kirjoitti:

Mulla smanlainen reititin joka on ostettu kauan aikaa sitten Telialta. Nyt kaivoin sen kaapista ja hommasin 200 mb 4g mobiilinetin.


 


Purkki löytää ainoastaan soneran 3g verkon (kännykät kyllä 4g verkossa).


Kattelin reitittimen tietoja ja ohjelmistonumero on 21.302.01.00.07


Päivitysnappia painaessa tulee ilmoitus Uusien päivitysten etsintä epäonnistui.


 


Yritin hakea manuaalisesti 4g verkkoa, mutta sellasta ei listalta löydy.


Onko reititin ja liittymä roskiskamaa?


 


 




Hei,


tuon verkon löytymättömyys on juuri vanhasta versiosta johtuvaa. Ilman päivitystä laite ei osaa tulkita 4G-verkon lähetettä oikein ja siksi sitä ei löydy. Sitä en osaa sanoa, onko Huawein päivityspalvelimet vielä käytössä. Kyllä päivityksen pitäisi 3G-verkonkin yli latautua. Uskoisin, että Telialta osataan tähän vastata tai ainakin saada asia vireille.


 


Joskus päivitysten löytyminen on onnistunut tehdasasetusten palautuksen jälkeen, eli kokeile resetoida laite.


 


Jos ongelmaan ei ole ratkaisua (eli päivitystä ei mitenkään saa sisälle) , kannattaa harkita uusista laitteista Huawei B818:a. Se on tulevaisuusvarma laite 4G-verkkoihin.

Vastaa