Kannattaa myös tarkastaa, onko reitittimelle tullut ohjelmistopäivitystä. Ohjeita Telian myymille malleille löytyy täältä.
Telia ja Dna ovat syksystä 2018 alkaen tehneet kokeiluja LTE-M palvelulla, joka on aiheuttanut yhteyksien pätkimistä LTE-verkossa.
Joskin tässä tapauksessa, kun yhteys ei toiminut kunnolla 3G-verkossakaan, epäilen, ettei ohjelmistopäivityksestä ole apua.
Kannattaa todellakin kokeilla yhteyttä toisella reittimellä tai puhelimilla. Muutoin ei selviä, onko nykyinen reititin menossa rikki vai onko esimerkiksi lähin tukiasema syystä tai toista poistettu käytöstä. Näitä sattuu aina silloin tällöin, kun laitetilojen vuokrasopimukset päättyvät tai rakennus, jossa tukiasema oli ollut, menee remonttiin tai puretaan pois.