Huawei E5186 -reitittimen nettiyhteysongelmat

  • 20 November 2016
  • 7 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Hei

Vaihdoin  reitittimeksi Huawein E5186:ksi.

En saa siinä toimimaan Nassia  tyyppi Asustor-202TE ?

"vanhassa"  reitittimessä se toimii normaalisti

Mitä pitää tehdä ?

 

 


7 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Mikäs siinä ei toimi? Sisäverkossa varmaan toimii kun kytket siihen ja katsot Asustorin ohjetta miten asennat sen verkkoon.

Hei

Asustor on kyllä sisäverkossa. Huawein lanissa ja huawei ilmoittaa , että se on kytketty.
Mulla on muutama läppäri Wifillä kiinni Huaweissä. Ne toimii hienosti, mutta en näe tuota Asustoria läppäristä Wifin kautta ?

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Näkyykö Huaweissa DHCP Lease listalla IP-osoitteen jonka saanut Huawein DHCP palvelulta? Varmista että sinulla on Network Discovery käytössä työasemassasi. 


 


https://www.asustor.com/service/downloads?product_id=20


 


Lataa ja asenna tylasemallesi Control Center työkalu jolla saat määritettyä Asustorisi verkkoon.

Hei

Muutin huawein ip osoitteen samaksi mikä minulla on ollut aikaisempi kotiverkon ip, niin alkoi pelittämään heti tekemättä mitään asetusmuutoksia Asustoriin.
Onkohan tästä jotakin haittaa ?

 

 

 

 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

@ikke2 kirjoitti:

Hei

Muutin huawein ip osoitteen samaksi mikä minulla on ollut aikaisempi kotiverkon ip, niin alkoi pelittämään heti tekemättä mitään asetusmuutoksia Asustoriin.
Onkohan tästä jotakin haittaa ?


 


 


 


 




Ei. Voit itse päättää sisäverkkosi IP-osoitteeksi minkä haluat, suositeltavaa kuitenkin käyttää ns. privaatti IP-osoitteita joita ei internetissä käytetä muuten. Nämä yleensä on valmiina modeemeissa siksi konfiguroituja ja yleisin alkaa 192.168... 

Niin olisi ensin pitännyt vähän ajatella ja vasta sitten kokeilla
Elikkä , jos vaihtaa reitittimen niin kannattaa hiukan ajatella mitenkä on itse rakentanut kotiverkon.

Mitkä laitteet on kiintellä ip:llä jne...
Nyt seuraavaan asiaan..
Soneran 4G on talon sisällä aika heikko, koska talo on kuin faradayn häkki. Kivitalo jossa seinissä kiertää raudoitus.
Aion kokeilla ulkoantennia talon katolle. Onko kokemuksia mikä antenni sopii ko. huaweihin ?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@ikke2 kirjoitti:

Niin olisi ensin pitännyt vähän ajatella ja vasta sitten kokeilla
Elikkä , jos vaihtaa reitittimen niin kannattaa hiukan ajatella mitenkä on itse rakentanut kotiverkon.


Mitkä laitteet on kiintellä ip:llä jne...
Nyt seuraavaan asiaan..
Soneran 4G on talon sisällä aika heikko, koska talo on kuin faradayn häkki. Kivitalo jossa seinissä kiertää raudoitus.
Aion kokeilla ulkoantennia talon katolle. Onko kokemuksia mikä antenni sopii ko. huaweihin ?




Mikä tahansa matkapuhelinverkon sigaalien vastaanottoon tarkoitettu antenni, jossa on SMA-liittimet. Esimerkiksi Iskra P-56 on laadukas tuote, paras juuri sinun alueen taajuudelle suunniteltu antenni, mutta laajakaista-antennikin käy. Kaksi antennia on vaadittu 4G-verkossa, koska käytetään moniantennitekniikkaa.


 


https://www.4g-antennit.fi/product/379/iskra-p-56-unicom-monitaajuuksinen-antennisarja-2-kpl-11-dbi-4glte3gwlan-7-metrin-kaapeleilla

Vastaa