Huawei E5186 -reitittimen nettiyhteysongelmat

  • 28 February 2018
  • 4 kommenttia
  • 4 katselukertaa

Sopimuksessa 50 Mbps yhteys. Hiljaisina tunteina (esim klo 5.00) Download voi olla n. 33 Mbps

Illalla tippuu johonkin välille 2 - 3 Mbps eli käyttökelvottomaksi. Vian lienee "pakko" olla liian kuormitetussa tukiasemassa ? 


4 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei!


 


Mobiililaajakaistassa ihan verkon ominaisuuksiin kuuluu yhteysnopeuden vaihtelu tukiaseman yhtäaikaisten käyttäjien mukaan. Kannattaa olla yhteydessä Telian asiakaspalveluun, josta ohjaavat vikapuolelle. Sieltä kyllä pystyvät selvittelemään, onko mitään tehtävissä ja minne suuntaan tuo router kannattaa laittaa. Lisäksi näkevät sen, onko parannusta luvassa.Tarkoitan, että joskus ihan sillä, että siirtää laitteen tukiasemaa kohti olevalle ikkunalle saa huomattavan parannuksen yhteyden nopeuteen, sillä päätelaite kuulee tukiaseman signaalin paremmin. Toki sillä ei mahdollisen ruuhkan ohi pääse, mutta se auttaa, jos lisänä on heikon signaalin aiheuttamia haasteita.


 


 

Jos Telia on sopimuksessa luvannut vaihteluväliksi 10-50MB, niin hoitakoot asiat niin, että tuo lupaus pitää.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@Tulenjohtaja ole tosiaan meidän tekniselle puolelle eli Häiriöilmoituksiin yhteydessä kuten @Purnipsi suositteli, niin selvitellään tilannetta. Oletko jo kokeillut mahdollisesti taajuuslukituksen reitittimessä? Meihin saa yhteyttä puhelimitse 020 690 400 (mpm/pvm) tai sitten ChatBot:in kautta kirjautumalla Omille Sivuille.

Nopeus riippuu vuorakauden ajasta, eli siitä paljonko on käyttäjiä. En nyt oikein jaksa uskoa,

että jostain clientin parametristä kiikastaisi. Telian 4G kapasiteetti ei vain riitä, luulen mä..

Missä kohtaa asetuksia tuollainen taajuuslukitus on ?

Vastaa