Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
HelpHelp
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Huawei E5186s-22a pätkäisee VPN yhteydet kerran vuorokaudessa

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Liikkuva netti pro liittymä varustettuna Huawein E5186s-22a modeemilla. Ihan kohtuullinen 4G yhteys lähimpään tukiasemaan. Signaalin laatu ok.

 

Ongelma: Laite katkaisee kaikki VPN/jne yhteydet joka ikinen ilta kello 22 ja 23 välillä. Välillä jopa minuutilleen samaan aikaan kuin edellisenä päivänä. Normaalisurffailussa sitä ei huomaa koska yhteys toipuu sekunneissa. Mutta VPN, pelisessiot yms "jatkuvat" yhteydet tipahtavat pois päältä.

 

 

Laite on vaihdettu kaksi kertaa. Vika ei kuulemma ole mastossa, eikä Huaweissa. Missä sitten, onko muilla vastaavia ongelmia? Ei kai tässä mallissa ole mitään custom firmistä jossa sisäänrakennettuna resetointiominaisuuksia? 

21.310.01.00.07

14 vastausta
Purnipsi
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1892 custom-general.kudos
  • 2894 custom-general.replies
  • 129 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kokeile vaihtaa verkon valintaa (eli siis operaattorin valinta) manuaaliselle. Eli kuvassa oleva asetus. Outo pätkintä on joskus yhdistetty tuohon asetukseen.

 

Screenshot_9.jpg

HelpHelp
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Nyt on 4g (2600 MHz only) auto, muutan manuaaliseksi ja katsotaan sitten. Kiitos

HelpHelp
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ei auta. Viimeisin pätkäisy nyt lauantaina 22:45. Epäilen että firmiksessä on joku reset kerran vuorokaudessa jos ei kerran mastossa ole vikaa?

Purnipsi
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1892 custom-general.kudos
  • 2894 custom-general.replies
  • 129 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@HelpHelp kirjoitti:

Ei auta. Viimeisin pätkäisy nyt lauantaina 22:45. Epäilen että firmiksessä on joku reset kerran vuorokaudessa jos ei kerran mastossa ole vikaa?


Onko sulla mahdollista laittaa liittymän SIM johonkin 4G -puhelimeen, josta sitten jaat yhteyttä laitteille? Tai toiseen modeemiin? En ole varma, saisiko tässä tilanteessa Soneralta lainamodeemin, joka eri mallia/merkkiä, jotta voisi rajata pois laitteen "ominaisuuden". Kieltämättä ärsyttävä asia.

 

Minullakin oli outoa pätkintää Huawein kanssa, vaihdoin ZTE MF286 -laitteeseen, eikä enää samanlaista tökkimistä ole ollut.

HelpHelp
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

On duunin kautta tullut liittymä, ei mahdollisuutta vaihtaa ellei tässä ihan oikeasti ole vikaa.

Tänään sunnuntaina katkos tuli tasan 22:46.

 

Kyllä kait operaattorin pitäisi tietää jos firmiksessä on jotain tällaista?

Purnipsi
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1892 custom-general.kudos
  • 2894 custom-general.replies
  • 129 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@HelpHelp kirjoitti:

On duunin kautta tullut liittymä, ei mahdollisuutta vaihtaa ellei tässä ihan oikeasti ole vikaa.

Tänään sunnuntaina katkos tuli tasan 22:46.

 

Kyllä kait operaattorin pitäisi tietää jos firmiksessä on jotain tällaista?


Kyllä pitäisi myös nähdä tukiaseman keräämistä logeista, mitä yhteydellesi tuolloin on käynyt. Jos verkko siis syyllinen.

 

Heitäs jonkin toisen operaattorin SIM sisään, pätkäiseekö silläkin?

 

Mikä on laitteen asetuksissa DHCP lease time? Laita arvo mahdollisimman suureksi, jos se vaikka siitä johtuu?

lasselusse
Vakiokalustoa ☆
  • 60 custom-general.kudos
  • 181 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

aluksi sanon että sinulla on yritysliittymä ja asiat erilaisia ja seuraava ei välttämättä koske sinua eli siis voi olla eri vika, en pois sulje myöskään laitevikaa (alkuperäiseen viestiin)

 

kuitenkin olen huomannut soneran data verkossa säännöllistä pätkintää, joka tapahtuu 8h10min välein (aika heittää minuuteissa). kyse on kuluttaja liittymistä perus apn "internet" osoitteella jossa on nat:taus. vika koskee sekä sonera, telefinland ja ehkä globetel liittymiä, sekä mobiililaajakaistaa ja puheliittymien nettiä.

 

vikaa ei tule jos käyttää apn osoitteena "prointernet" (vain 3g) tai "opengate" (en ole testannut henkilökohtaisesti)

 

lyhyt selostus viasta: lyhyen pätkinnän aikana tcp yhteydet (ja varmaan myös muut) katkeaa. olen huommanut tämän irc protokollaa käyttäen.

 

ja tein tässä pikatestejä 2016-11-27 ja pätkintä jatkuu edelleen.

 

suunnitelmissa on pistää kolmas vikailmoitus asiasta jossakin vaiheessa, olen vähän ns. laiskotellut asiassa ja niin minä olen tehnyt testit telefinland puhe liittymällä jossa 4g netti.

 

linkki jossa lisää linkkejä

http://www.matkapuhelinfoorumi.fi/threads/sonera.66328/page-130#post-1059029425

 

 

 

HelpHelp
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ehkä on  yritettävä toisella SIM:illä- tänään  taas pätkäisy 22:46. Tasan

Karijuhani69
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Vastaava ongelma Soneran ja ko reittittimen kanssa. Käytän VPN:n kanssa työliittymänä, VPN menee poikki 1-5 kertaa työpäivän aikana. Todella ärsyttävää, jos olet vaikka siirtämässä isoa tiedostoa ja yhteys katkeaa. 1800MHz on lukittu, mutta ei auta.

Elisan simmillä ei ko. ongelmaa tapahdu samalla reitittimellä.