Huawei E5377 4G - Telian liittymällä reititinongelmia.


Terve ! Nopsaan tuossa väsäsin käyttäjän tänne siinä toivossa että joku joka näistä tietää voisi nopean vastauksen heittää. Kyseinen laite mikä otsikosta löytyy, on tässä kämpässä ollut nyt jo puolisen vuotta. Enkä juuri tyytyväinen ole laitteeseen ollut. Jatkuvaa pätkimistä ja laite sammuilee itsestään vaikka onkin laturissa kiinni. Kaikenlaista olen yrittänyt laitteen kanssa tehdä ( vaihdella erinlaisia asetuksia laitteen omilta sivuilta jotka pomppaavat tietokoneen näytölle usbin kiinnitettyä koneeseen)


Asia on lähinnä niin että konsolissa tulee kyseisen laitteen nettiä käytettyä ja vi*****skäyrä nousee todella nopeasti, kun matsin aikana laite sanoo itsensä irti ja näytössä lukee ''low battery''. Itse kun nuori pojankloppi vielä olen, niin juuri lähinnä pelaamiseen laitetta tulee käytettyä. Mutta jonkinlaista ratkasua oon yrittäny löytää että homma sujuisi edes jollain tasolla ''tasaisesti''. Eikä jatkuvia ongelmia ilmenisi. Joten kysymys kuuluu että millanen vaihtoehto olisi järkevin konsolipelaamiseen jossa saisi netin nopeuden yltämään ainakin 15-30 mb/s jotta pystyisi pelit lataamaan suhtkoht nopeasti eikä tarvisi odotella 12 tuntia että pääsee hommassa eteenpäin. Asun siis omakotitalossa ja kattelin noita yhteyksiä mitä tähän kämppään saa niin 50 megan netti ainoastaan ellei ala mitään valokuitua veteleen, mutta siinä puhutaan jo semmosista rahoista että voi jättää samantien poies. Mutta onko täällä asiaan liittyen ammattilaisia jotka osais kertoo sopivan ratkasun ? Epäilen että tuo 50 megan netti riittäisi kyllä pelaamiseen ihan hyvin vai mitä mieltä olette ? Toinen ratkasu saattais myös olla kun talon toisessa päässä on modeemi josta löytyy WLAN niin eikös semmoisia laitteita ole jotka parantavat kantavuutta ku laitteen laittaa ns keskelle kämppää tässä tapauksessa. 

Edit IlariJR: Otsikkoa muokattu.


2 kommenttia

Kunniamerkki +14

Pelaamiseen paras yhteys on ilman muuta kiinteä, ei se nopeus niinkään vaan vaan vakaus ja viive. Toki nopeus sitten vaikuttaa siihen kuinka rivakasti ne useiden gigojen kokoiset pelit ja niiden päivitykset sieltä ps storesta/ms storesta mistä lie valuu loppukäyttäjälle, mutta itse multiplayerin kannalta on suhteellisen yhdentekevää onko yhdeydennopeus 20, 50 vai 100megaa. 


Eli jos on mahdollisuus tosiaan se 50megan kiinteä saada niin ota ilman muuta se :)

Hei! Tuossa tilanteessa suosittelen että kokeilisit toisella laitteella, kuulostaa laitevialta tuo että herjaa low battery ja että laite sammuilee itsestään. Tukiasemia voisi katsoa häiriöilmoituksien kautta, olisiko näissä puhtia pelaamiselle, sekä suosittelen Telia Yhteyspistettä (https://www.telia.fi/asiakastuki/palvelut/telia-yhteyspiste/telia-yhteyspiste) niin verkkopelaaminen helpottuu. Asiakaspalvelu voisi tehdä sinulle maksuttoman rakennusmaksukyselyn tuolle valokuidun rakentamiselle, saisit samalla hinta-arvion valokuidun kytkennälle. Näistä ehdottomasti voisimme keskustella puhelimitse numerosta 0206 90400 ma-pe 8-20, la 9-1630 (mpm/pvm) tai omilla sivuilla chatissa https://www.telia.fi/kirjaudu/.

Vastaa