Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Tarolino
Kommentaattori
  • 7 custom-general.kudos
  • 20 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Huawei E5573C reitittimen asetusten muuttaminen ja huono kuuluvuus

On siis aika lailla äskettäin hankittu uusi reititin. Ohjeissa lukee, että sekä tunnus että salasana ovat admin mutta eihän se toimi. En ole kyllä muutakaan tunnusta laatinut. Yritin resetoida reitittimen mutta ei se kuitenkaan toimi. Eli en pysty nyt yhtään mitään tekemään tämän kanssa joka ei edes pysy 4G:ssä vaan on just nyt pudonnut 3G-verkkoon.  En edes saanut sitä toimimaan alkuunkaan ennen kuin menin Telia liikkeeseen ja nyt sitten en pysty teidän ohjeitten mukaan pääsemään asetuksiin saatikka tekemään verkkopäivityksiä tms. Miksi tämä on näin hankalaa että ei edes teidän kirjoitettujen ohjeitten mukaan toimi? Alkaa pikku hiljaa hermo jo pettämään tämän laitteen kanssa kun ei ole muuta kuin ongelmia ongelmien perään ja siltikään en näköjään saanut yhtään sen parempaa yhteyttä kuin sillä vanhalla nettitikullani. Tai no se itse asiassa toimi paremmin kunhan jonkun verkon ensin löysi. Ei pätkinyt niinkuin tämä reititin joka hyppelee 2-3 pykälän välillä yhtenään tai putoaa siis 3G verkkoon.

 

 

Edit SaJoonas: Yhdistetty kaksi eri ketjua samasta aiheesta

14 vastausta
Tarolino
Kommentaattori
  • 7 custom-general.kudos
  • 20 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Kokeilin joo mutta siinä tilanne oli aivan sama. Nyt kokeilin tätä vanhaa nettitikkua ja yllätys yllätys sain siihenkin tehtyä verkkopäivityksen firefoxissa vaikka se aiemmin ei onnistunut uutenakaan kun käytössä oli google chrome. Tämä oli siis asia joka ei tätä ennen missään vaiheessa tullut esille. Eli se oli siis pudonnut pysyvästi 3G verkkoon ennen tätä. Miksi nämä ei toimi googlessa? Vaan sekin häilyy nyt 2-3 palkin välissä että mikä ongelma täällä Espoonlahdessa nyt on? Ainakaan häiriökartassa ei ole tästä tietoa. Joka tapauksessa tuo reititin oli aivan turha hankinta ja kun aiemmin soittelin helppiin niin sain siitä myös kamalan suuren puhelinlaskun saamatta kuitenkaan vastauksia ongelmaan. Kehotettiin vain hankkimaan tämä uusi laite joka ei alkuunkaan pelittänyt joten sitten soittelin kertaalleen ja taas Telia nettosi. Täältäkin kyselin apuja mutta en saanut sellaista ratkaisua mikä olisi toiminut. Tämä siis on myös maksanut minulle maltaita ja tuottanut pelkkää päänvaivaa jo parin viikon ajan eikä se käynti tämän kanssa Telia liikkeessäkään siis auttanut ongelmien ratkaisuun. Teliahan tästä on kyllä hyötynyt oikein kunnolla laskuttamalla rutkasti siitä että ei osata heti kertoa asiakkaalle miten ongelmat ratkaistaan vaan puhelua pitkitetään eikä edes loppupeleissä osata auttaa. On todella huonoa mainosta tämä Telian toiminnalle.

Tarolino
Kommentaattori
  • 7 custom-general.kudos
  • 20 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Vielä sekin että kun tilasin laitteen netin kautta niin rahat poistuivat tililtäni mutta tilausta ei tehty vaan luki pelkästään että käy maksamassa. Aattelin että täytyy tehdä uudestaan mutta huomasin sitten että rahat poistuivat toistamiseen tiltiltäni ja siltikään tilausta ei Telialla tehty. Siitäkin sitten maksoin kun jouduin soittamaan että missä mennään. Eli on tämä ollut niin hanurista alusta alkaen ettei tosikaan.

Purnipsi
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1786 custom-general.kudos
  • 2743 custom-general.replies
  • 127 custom-general.solutions

Eli siis:

 

Nettitikkusi ei enää suostunut yhdistämään 4G:hen, koska siitä puuttui ohjelmistopäivitys.

 

- > Hallintaan et Chromella (tuntemattomasta syystä) päässyt  ,  kokeilitko mm. Microsoft Edgeä ? Minulla ainakin on kaikki Huawein laitteet toimineet Chromessa. Joskus saattaa selaimen evästeet haitata toimintaa ja silloin auttaa yksityisen selaamisen tila, jolloin selain yhdistää "puhtaalta pöydältä". Toki yhteensopivuusongelmia ei voi poissulkea.

 

- > Ostit uuden mokkulan, mutta se ei tunnistanut SIM-korttia

-> Telia Kaupassa tehtiin jotain, että tuo sitten rupesi tunnistamaan SIM-kortin

 

Nyt ongelmana on ollut heikko kuuluvuus?

 

---

 

Oliko siellä Espoonlahdessa koskaan edes ollut parempi toimivuus? Yksi juttu voi olla se, että sinne on tullut useampia eri 4G LTE-taajuuksia ja käyttöösi valikoituu epäedullinen taajuus. Jos laitteessa ei ole taajuuslukkoa, ei oikein mitään ole tehtävissä. Mobiili kun on mobiilia ja oikeastaan mitään ei voida taata.

Tarolino
Kommentaattori
  • 7 custom-general.kudos
  • 20 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Kyllä on toiminut yhteys Espoonlahdessa että ihan vikaa on nyt ollut jossakin. Tänään toimii taas ja ihan tämä vanha nettitikku 4G:llä ja täydet palkit. Tuon reitittimen joka oli täysin turha ja on vain tuottanut ongelmia aion palauttaa ja reklamoida kaikista kuluista jotka sen vuoksi tuplaantuivat. Jos nyt siis Telialta ottavat edes yhteyttä palvelupyyntööni. Useita päiviä kulunut eikä ole muuta kuulunut kuin että ovat sen vastaanottaneet. Kertoo sekin kai jotain Telian toiminnasta.

MikaelMu
Telialainen
Telialainen
  • 110 custom-general.kudos
  • 500 custom-general.replies
  • 41 custom-general.solutions

Oletko testannut sitä uutta laitetta nyt kun se vanha on alkanut toimimaan? Voi olla mahdollista, että siellä verkon puolella on ollut jotakin, joka sitä yhteyttä on häirinnyt. Oletettavasti se uusikin laite toimi, jos sait tuon vanhan toimimaan. Suosittelen ottamaan sen uudemman laitteen käyttöön. Se on kuitenkin uudempaa ja tuoreempaa tekniikkaa, jolloin se laitteen elinikä on pidempi mitä tuolla vanhalla tikulla. Tarkistelin vielä tuota Espoonlahden aluetta ja siihen on suunniteilla päivitys, joka parantaa vielä tilannetta tuon toimivuuden osalta.

 

Palvelupyynnöissä on hiukan jonoa ja niitä pyrimme purkamaan mahdollisimman nopeasti. Nyt aika hiukan venyy koska joulupyhät ovat tulossa.