Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
semirotta_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 52 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Huawei E5776 yhteysongelma

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Olen alkanut saamaan ihmeellisiä yhteysongelmia (alunperin oli jo pieni ongelma kun nopeus oli yli puolet huonompaa kuin luvattiin ja edelleen on) .
Eli kun käynnistän tietokoneen, käynnistän laitteen ja kone menee nettiin normaalisti, noin 5-15 min ja netti katkeaa. Tätä on tullut koko sunnuntai päivän ja en tiedä mitä tässä tekisi kun ei netti pelaa ollenkaan.
Joudun koko ajan laittamaan uudelleen laitetta päälle (reset) jotta netti pysyisi päällä...

Tein soneran nettitestillä testauksen ja viive oli 32, latausnopeus 19.35 ja lähetysnopeus 2.33. Näissäkin on kovia heittoja, välillä latausnopeus on vain 4 ja lähetysnopeus 6, en oikein ymmärrä miten voi olla näin.

Tarkastin päivitykset laitteeseen mutta se on kyllä ajantasalla. Onko muilla ollut samaisen laitteen kanssa ongelmaa? Olisi kiva löytää korjaus tähän...

Sekä toinen ongelma on laitteen kanssa: kuumeneminen. Laite näyttää kuumenevan todella paljon pienen käytön jälkeen jonka takia sammuu itsestään.
65 vastausta
semirotta_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 52 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Tapani V kirjoitti:

Tässä voisi kuitenkin ensin kokeilla kahtakin konstia. Huawei E5776 -laitteen mukana olisi pitänyt tulla myös USB-johto, jolla voit kytkeä Huawein tietokoneesi USB-porttiin. Tietokoneesta kannattaa ensin ottaa WLAN/Wi-Fi pois käytöstä. Vaikka yksi laite kytketään USB-johdolla Huawein laitteeseen, voi muita laitteita silti käyttää langattomasti Huawein kautta.

Toinen konsti on poistaa Huawein ohjelma tietokoneeltasi Ohjauspaneelin kautta. Kun ohjelma on poistettu, sammutat tietokoneen ja Huawein vähäksi aikaa. Tämän jälkeen tietokone käynnistetään uudelleen ja seuraavaksi Huawein käynnistys, jolloin Huawei asentuu tietokoneelle uudelleen.


Laite on kiinni USB johdolla koneessa, hankin jatkousb johdon myös jotta sain sen lähemmäs kattoikkunaa. Minulla tietokoneessa ei ole langatonta mahdollisuutta edes. (Kone on osista kasattu itse)

Laite kuumenee jos se ei ole tuulettimen luona, ei tehnyt aiemmin vaan vasta kun lämpimät kelit alkoivat ja jo ennen kuin oli lämpimiä kelejä laite oli kyllä melko lämmin.

Ärsyttävintä tässä on se että tampereella sain kerrostalossa 40 latausnopeus ja 4-6 lähetysnopeus mutta täällä lahdessa pysyy nopeudet 10-15 lataus ja 0.5-2 lähetys. Tämän pitäisi kuitenkin olla se 50/10 liittymä tai jotain sinne päin.

Laitetta en kykene viemään mihinkään soneran huoltopisteisiin koska tarvitsen nettiä päivittäin kun kotiin töistä pääsen, kouluhommat vaativat.
EesauT_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 21 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Moi Semirotta
Kuullostaa tutulta, tosin minun reitittimeni ei lämmennyt mutta ukko kyllä. Vaihto auttoi minulla, voit itse päätellä mitä vaihdoin.
semirotta_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 52 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Tämän aamunkin temppuillu tuo laite. Ajattelin että teen kouluhommia tässä ennen töihin lähtöä (heränny 5 tämän takia) ja paskan marjat (anteeksi kielenkäyttöni mutta mitta alkaa olla täysi). Vapaa-ajallakin kun olisi kiva pelata jotain, kas kummaa: netti katkeilee tai on muuten vaan hidas joten ping nousee 300+ joten pelaaminenkin on mahdotonta.

Syy miksi hankin tämän laitteen oli se, että saisin nopeamman lähetysnopeuden mutta tällä hetkellä näyttää siltä että se on ihan yks ja sama olisiko se kiinteä netti (24/1) vaiko tämä wnb 4g (50/5 tai 50/10, alunperin sanottiin että se on 50/50).

Miksi ei voisi saada vain lasikuitunettiä joka olisi 50/50 tai 100/100. Naurettavaa tämä touhu, muistan ajan kun Suomessa oli nopeat netit kun taas amerikoissa mentiin 256kbps netillä edelleen, nyt se on toisin päin: Suomi tulee perästä ja amerikassa mennään 1000/1000 netillä.

EDIT:
Kummallista kun tämä on niin ajoittaista välillä, aamusta ei toiminut mutta aamupäivä toimi tähän mennessä hyvin ja nyt taas katkeaa koko ajan, viimeisen 8 min sisään 3 kertaa katkaissut netin ja oletan että touhu jatkuu.
TapaniV_
Telialainen
Telialainen
  • 2 custom-general.kudos
  • 767 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei semirotta!

Osoitteesi on hyvällä 4G-verkon alueella. Verkon käyttäjämäärä vaikuttaa netin nopeuteen eli nopeus vaihtelee, mutta yhteyden katkeilemiseen käyttäjämäärällä ei pitäisi olla vaikutusta kun puhutaan nimen omaan 4G-verkosta, jonka kautta ei kulje kuin nettiliikennettä.

Sonera Kaupoilla on mahdollisuuksien mukaan antaa jokin toinen laite asiakkaan käyttöön huollon ajaksi. Tämä riippuu siitä, onko kyseisessä Sonera Kaupassa varalaitteita käytettävissä. Mikäli varalaitteita on, voi olla että laite ei ole aivan samaa mallia kuin huoltoon toimitettu laite. Varalaitteen mahdollisuutta voit ensin käydä kysymässä Sonera Kaupassa.

Oletko kokeillut kytkeä Huawein laitteesta tulevan johdon tietokoneesi toiseen USB-porttiin ja testata, toimiiko yhteys paremmin toisen USB-portin kautta?

Saatavuustarkistuksen mukaan osoitteeseesi ei ole saatavilla kuitukaapeliliittymää Soneralta. Jotta Sonera voi rakentaa kuitukaapeliyhteydet taloyhtiöön, tarvitaan tähän isännöitsijän ja taloyhtiön hallituksen tai molempien suostumus.

Taloyhtiön isännöitsijä voi tehdä Soneralle tarjouspyynnön kuituyhteyden rakentamisesta osoitteessa:

http://www.sonera.fi/tutustu+ja+osta/ne ... ajakaista/


Ystävällisin terveisin

Tapani V
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
semirotta_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 52 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Noh en tiedä, kai se on pakko vaihtaa kiinteään 24/1 nettiin joka loppujen lopuksi tuleeo lemaan se 15 / 0.2-0.5 ja saa sanoa hyvästit videoiden tekemiselle ja livekuvan lähettämiselle...
Aivan naurettavaa. Kerkeän tällä hetkellä käyttämään nettiä n. 1-5 min ja netti katkeaa.

Harmittaa vain se että muutoin tämä on ihan käytössäni sopiva nopeuksiltaan mutta kun se katkeilee tällä tavoin ja en todellakaan usko että laitteen vaihtaminen auttaa mitään, olen aikaisemminkin ollut tekemisissä nettirasioiden kanssa jotka on soneralta kotoisin, lähetetty korjaukseen ja saatu uutta tilalle ilman muutoksia.
semirotta_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 52 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Ja netin pätkiminen senkus jatkuu, ei tällä teidän wnb netillä pysty mitään tekemään.

Lähetin viestiä yhteyshenkilölle kenen kautta tämän hankin ja jos tähän ei saada muutosta niin hemmetti soikoon. En usko että netin jakelu on näin vaikeaa, ei pitäisi jakaa laitteita jotka eivät toimi ollenkaan.

Tässä alueella (keskustassa) jossa asun pitäisi olla erittäin hyvä 4g kuuluvuus ja silti tämä netti on paskempaa kuin venäjällä. Nyt on mennyt pinna niin kireelle tämän kanssa että tähän on paree löytyä hyvitystä tai jotain tapahtuu.

Kiitos vaan teille TAAS hyvistä palveluista.

EDIT:

12:00 jälkeen netti on pelannut "normaalisti" eli siis ei ole pätkinyt. Se on kumma juttu että aamu 5 -> 12 asti netti katkeilee ja illalla alkaa sama juttu. En usko että kyseessä on se että liian moni ihminen käyttää 4g kaistaa.

EDIT2:
20:00 jälkeen alkoi taas netin katkeilu. Jossain vaiheessa luki "NO SERVICE"
Sekä ihmetyttää tuon laitteen sivulla kun ohjeistettu että laitan laitteen käyttämään / hakemaan vain 4g verkkoa, välillä se resettaa sen takaisin "auto" kohtaan jota ei suositella ja nykyään en edes meinaa keretä vaihtamaan sitä kun se jostain syystä menee "harmaaksi" siten että en kykene sitä vaihtamaan. Tarpeeksi nopeasti kun sivulle menee ja klikkaa "vain 4g" vaihtoehdon ja "käytä" sen jälkeen, kerkeää tämän vaihtamaan.
Tässä on video tästä tilanteesta:
http://youtu.be/KBnid7rwcLw
semirotta_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 52 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Sunnuntai aamu, heti alkaa netin katkeilu.

On näköjään tänää taas "NO SERVICE" päivä. Ollt ilman internettiä reippaasti yli tunnin ja nyt sain taas toimimaan hetkellisesti, katsotaan kuinka pitkään.
Eurynomee_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 11 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Itsellä sama mokkula, ja täydet tolpat antaa.. yhteys pitäisi olla 150/5 mutta todellisuudessa 20-30/5 mistä on tehty vikailmoitus, mutta eipä ole mitään kuulunut..

Itse sain mokkulasta vaihdettua "Vain 4G" kun katkaisin yhteyden ensin ja sitten sai asetukset vaihtaa rauhassa. Yhteys takaisin päälle ja tadaa.. samaa kuranopeutta tulee oli asetus mikä tahansa. Sonera Kaupasta sain testiin toisen samanlaisen mokkulan, mutta mitään muutosta nopeuteen ei tullut, vaikka laitetta testattiin kahdella eri paikkakunnalla. Eli ainut mitä keksin enää on: Huawei E5667 on täysi susi jo syntyessään, tai Soneran 4G ei vaan yksinkertaisesti toimi.

Jostain jos sais toisen valmistajan 4G mokkulan testiin, niin voisi verrata onko laitteissa niin suuria eroja.
semirotta_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 52 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Eurynomee kirjoitti:
Itsellä sama mokkula, ja täydet tolpat antaa.. yhteys pitäisi olla 150/5 mutta todellisuudessa 20-30/5 mistä on tehty vikailmoitus, mutta eipä ole mitään kuulunut..

Itse sain mokkulasta vaihdettua "Vain 4G" kun katkaisin yhteyden ensin ja sitten sai asetukset vaihtaa rauhassa. Yhteys takaisin päälle ja tadaa.. samaa kuranopeutta tulee oli asetus mikä tahansa. Sonera Kaupasta sain testiin toisen samanlaisen mokkulan, mutta mitään muutosta nopeuteen ei tullut, vaikka laitetta testattiin kahdella eri paikkakunnalla. Eli ainut mitä keksin enää on: Huawei E5667 on täysi susi jo syntyessään, tai Soneran 4G ei vaan yksinkertaisesti toimi.

Jostain jos sais toisen valmistajan 4G mokkulan testiin, niin voisi verrata onko laitteissa niin suuria eroja.



Kumma kun itsellä pitäis tosiaan olla vissiin 50/10(?) ja ei lähelläkään pääse näihin lukemiin Lahden keskustassa vaikka kuuluvuus on erittäin hyvä.
Tämä laite on vaan huono tai sitten soneran 4g:ssä vikaa. Itse olen kuullut kavereilta kun avautunut naamakirjassa tästä asiasta, että heillä on Elisan/Saunalahden/DNA:n nettejä 4g mokkulana kutenka tämä tässä ja ovat sanoneet et nopeus on ollut todella hyvä ja erittäin lähellä sitä mitä on sanottu sen olevan.
semirotta_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 52 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Osaako joku kertoa mistä johtuu, että laitteen sivulla:

Mobiili -> Mobiiliverkkoasetukset -> Verkko: Suositustila = Auto, vaikka olen vaihtanut tämän Vain 4g (kutenka se on neuvottu laittamaan). Tämä saattaa olla syy miksi katkeilee aivan koko ajan.

Se koko sivu muutenkin vetää valikot joista vaihtaa näitä asetuksia "harmaaksi" siten ettei siitä pysty klikkaamaan ja vaihtamaan mitään, pitää todella nopeasti vaihtaa ja klikata "käytä" kun on sivunäkymän saanut auki.
Tässä on video tästä tilanteesta:
http://youtu.be/KBnid7rwcLw

EDIT:

Tässä nyt 2 päivää ollut netti katkeamatta MUTTA sen sijaan nopeus on tätä:
http://i.imgur.com/TZAD49c.png

What the fudge!?