Huawei e5186 katkoo WiFi yhteyttä

  • 15 July 2016
  • 1 kommentti
  • 4 katselukertaa

Hei.

 

Olen nyt noin kuukauden joutunut käyttömään Huawei e5186 laitetta ja se katkoo Wifi-yhteyden noin 20-60min välein. Missäköhän mahtaa olla vika? Asun omakotitalossa joten WiFi-kanavat eivät ole ruuhkaisia ja siten olen jättänyt kanavan valinnan automaattiseksi.

 

Netti toimii kohtuullisesti (olen varmuuden vuoksi lukinnut sen 4G-verkkoon) mutta kodin sisäinen verkko katkeilee koko ajan. Onko laitteeni viallinen? Onko kyseessä laaduttoman laitteen ominaisuus? Onko tätä laatikkoa mahdollista kytkeä loistavasti edellisessä asunnossani toimineeseen Asus DSL-68U modeemiin, niin että Huawei hoitaisi netin ja Asus Wifin? 

 

Tämä nykyinen tilanne jossa kodin sisäinen verkko katkeilee vähän väliä on itselleni kestämätön.

 


1 kommentti

Ei missään nimessä kuulosta normaalilta, että wlan-verkko katkeilee noin usein. Saati sitten ominaisuudelta! Katkeileeko yhteys kaikilta laitteilta aina yhtä aikaa? Suosittelisin, että kokeilet yhteyden toimivuutta ethernet -piuhalla. Näin saadaan suljettua pois se mahdollisuus, että mobiiliverkko olisi pätkimisen taustalla.

 

Jos laite on ollut vasta kuukauden käytössä, niin suosittelen kyllä toimittamaan sen huoltoon jos selviää, että laite katkoo wlan-verkkoa. Itse en osaa sanoa tuosta liitettävyydestä tuohon Asuksen modeemiin, mutta ensisijaisesti kyllä itse pyrkisin käyttämään tuota reitittimen omaa wlan-verkkoa. Jos ei muuten, niin ihan vaan käytännöllisyyden vuoksi :)

 

 

Vastaa