Huawei e5186s-22a portit eivät aukea.


Olen yrittänyt avata portteja muutamille ohjelmille virtual server valikosta, mutta portit eivät vaan aukene. Olen myös ottanut käyttöön dmz-toiminnon ja laittanut koneelle staattisen ip:n. Käytössä on myös sonera opengate palvelu.

Eli onko tossa reitittimessä jotain vikaa vai onko jotain jäänyt huomaamatta?


5 kommenttia


@NickNevada kirjoitti:

Olen yrittänyt avata portteja muutamille ohjelmille virtual server valikosta, mutta portit eivät vaan aukene. Olen myös ottanut käyttöön dmz-toiminnon ja laittanut koneelle staattisen ip:n. Käytössä on myös sonera opengate palvelu.

Eli onko tossa reitittimessä jotain vikaa vai onko jotain jäänyt huomaamatta?


Open gate-palvelu tulee ottaa käyttöön reitittimen asetuksista vaihtamalla yhteyspisteeksi (APN) "opengate", pienellä ja ilman lainausmerkkejä. Pelkästään liittymälle lisättynä palvelu ei siis ole käytössä. Oletuksena yhteyspiste on Soneran liittymillä "internet" ja sitä kautta käytettäessä portit ovat kiinni. Jos et vielä tuota ole siis vaihtanut, niin ratkaisu lienee siinä. Ilmoittelehan miten etenee!

 

Opengate on laitettu yhteyspisteeksi ja ip:nä näkyy 46 alkuinen ip. eli ei ole siitä kiinni.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Varmista että portti on auki tietokoneessasi mihin olet avaamassa porttia. Tätä voit jo kokeilla sisäverkon osoitteellasi ensin.

Koneessa on portti auki. Aikaisemmin on saanut portit auki e3372 tikku + telewell reititin yhdisdistelmällä.

Vika selvisi, nyt toimii. Kiitos kuitenkin avusta.

Vastaa