Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Nofkoff
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 10 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Huawei puhelimet ja Telian liittymä

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Case Huawei.

Puolisolla ja minulla, molemmilla oli Huawein puhelimet (P20 Pro ja Mate 10). 

 

Ongelma: wifistä dataverkkoon siirtyminen.

 

Kotoa lähtiessä, kun wifi yhteys menee poikki, puhelin ei automaattisesti pysty yhdistämään 4g/3g verkkoon, itse asiassa ei mihinkään dataverkkoon. Gsm puoli näyttää toimivan. Laite vaatii uudelleen käynnistyksen tai lentotilan päälle ja pois kytkennän. Tästä en häiriö ilmoitusta ole vielä tehnyt. 

 

Ongelma poistui puolisolla puhelimen vaihdon yhteydessä. Halvemmalla itse taitaa päästä operaattorin vaihdolla. 

 

Ajatuksia ongelmasta? VoLTE kokeiltu päällä ja ilman, verkkoasetukset pitäisi olla kunnossa puhelimen päässä. 

5 vastausta
HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 140 custom-general.kudos
  • 800 custom-general.replies
  • 69 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Nofkoff@  kirjoitti:

Case Huawei.

Puolisolla ja minulla, molemmilla oli Huawein puhelimet (P20 Pro ja Mate 10). 

 

Ongelma: wifistä dataverkkoon siirtyminen.

 

Kotoa lähtiessä, kun wifi yhteys menee poikki, puhelin ei automaattisesti pysty yhdistämään 4g/3g verkkoon, itse asiassa ei mihinkään dataverkkoon. Gsm puoli näyttää toimivan. Laite vaatii uudelleen käynnistyksen tai lentotilan päälle ja pois kytkennän. Tästä en häiriö ilmoitusta ole vielä tehnyt. 

 

Ongelma poistui puolisolla puhelimen vaihdon yhteydessä. Halvemmalla itse taitaa päästä operaattorin vaihdolla. 

 

Ajatuksia ongelmasta? VoLTE kokeiltu päällä ja ilman, verkkoasetukset pitäisi olla kunnossa puhelimen päässä. 


Verkkoasetuksien poistaminen/nollaaminen kannattaa kokeilla vielä, jos et sitä vielä ole tehnyt. Huawein Pro 20 mallille löytyy tarkat ohjeet, kuinka nollaus tapahtuu. 

Vaihtoiko puolisosi SIM-korttia puhelimen vaihdon yhteydessä? Voitteko kokeilla vielä ristiin omia SIM-kortteja ja puhelimia, eli toistuuko sama yhdistämisongelma puolisosi uudella puhelimella, mutta sinun SIM-kortilla?

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa

osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.

Nofkoff
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 10 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei @HenriLie ,

Kokeilin oletusasetuksia nollaamalla. Ongelma ei poistunut. Kokeilin myös vaikuttaako oma wifi yhteyspiste ongelmaan. Sama ongelma toistuu myös eri sijainnissa. 

 

Puolisolla ei ongelmaa ole, edelleen Telian liittymä ja Sim-kortti ennallaan. Puhelin vain vaihtui Samsungiin...

 

Edit HannaMarikaL: Lisätty tägäys

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 140 custom-general.kudos
  • 800 custom-general.replies
  • 69 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Nofkoff@  kirjoitti:

Hei @HenriLie ,

Kokeilin oletusasetuksia nollaamalla. Ongelma ei poistunut. Kokeilin myös vaikuttaako oma wifi yhteyspiste ongelmaan. Sama ongelma toistuu myös eri sijainnissa. 

 

Puolisolla ei ongelmaa ole, edelleen Telian liittymä ja Sim-kortti ennallaan. Puhelin vain vaihtui Samsungiin...

 


Ongelma vaikuttaisi jäävän puhelimeen tällä hetkellä, mutta varmin tapa varmistaa se on vaihtaa vielä SIM-kortteja sinun ja puolison puhelimien välillä, jos SIM-korttien koko on sama.

Toimiiko puhelimesi 4G verkkoon yhdistäminen normaalisti puolison SIM-kortilla? Jos ei, niin ongelma rajautuu selvästi puhelimeen. Suosittelen tarkistamaan puhelimen ohjelmistopäivitykset, onhan ne ajantasalla ja lopuksi tehdasasetuksien palautus voi auttaa. Tehdasasetuksien palautuksessa on tärkeää huomioida, että kaikki puhelimeen tallennetut tiedot katoavat.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa

osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.

Nofkoff
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 10 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@HenriLie@  kirjoitti:

@Nofkoff@  kirjoitti:

Hei @HenriLie ,

Kokeilin oletusasetuksia nollaamalla. Ongelma ei poistunut. Kokeilin myös vaikuttaako oma wifi yhteyspiste ongelmaan. Sama ongelma toistuu myös eri sijainnissa. 

 

Puolisolla ei ongelmaa ole, edelleen Telian liittymä ja Sim-kortti ennallaan. Puhelin vain vaihtui Samsungiin...

 


Ongelma vaikuttaisi jäävän puhelimeen tällä hetkellä, mutta varmin tapa varmistaa se on vaihtaa vielä SIM-kortteja sinun ja puolison puhelimien välillä, jos SIM-korttien koko on sama.

Toimiiko puhelimesi 4G verkkoon yhdistäminen normaalisti puolison SIM-kortilla? Jos ei, niin ongelma rajautuu selvästi puhelimeen. Suosittelen tarkistamaan puhelimen ohjelmistopäivitykset, onhan ne ajantasalla ja lopuksi tehdasasetuksien palautus voi auttaa. Tehdasasetuksien palautuksessa on tärkeää huomioida, että kaikki puhelimeen tallennetut tiedot katoavat.


En usko, että ongelma poistuu vaihtamalla sim-korttejamme. Johtuen siitä, kuten avauksessa käsittelin, ongelma oli myös puolison Huawein Mate 10 pro:ssa. Jokin asetus todennäköisesti on muuttunut jossain. Omituista on se, että puhelimiin ei ollut tullut päivityksiä aivan hetkeen ja ongelma alkoi molemmilla yhtäaikaa. 

 

Täytyy jostain lainata toisen operaattorin korttia ja todentaa onko ongelma myös silloin, mikäli näin on, ongelma on puhelimessa. 

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 140 custom-general.kudos
  • 800 custom-general.replies
  • 69 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Nofkoff@  kirjoitti:

@HenriLie@  kirjoitti:

@Nofkoff@  kirjoitti:

Hei @HenriLie ,

Kokeilin oletusasetuksia nollaamalla. Ongelma ei poistunut. Kokeilin myös vaikuttaako oma wifi yhteyspiste ongelmaan. Sama ongelma toistuu myös eri sijainnissa. 

 

Puolisolla ei ongelmaa ole, edelleen Telian liittymä ja Sim-kortti ennallaan. Puhelin vain vaihtui Samsungiin...

 


Ongelma vaikuttaisi jäävän puhelimeen tällä hetkellä, mutta varmin tapa varmistaa se on vaihtaa vielä SIM-kortteja sinun ja puolison puhelimien välillä, jos SIM-korttien koko on sama.

Toimiiko puhelimesi 4G verkkoon yhdistäminen normaalisti puolison SIM-kortilla? Jos ei, niin ongelma rajautuu selvästi puhelimeen. Suosittelen tarkistamaan puhelimen ohjelmistopäivitykset, onhan ne ajantasalla ja lopuksi tehdasasetuksien palautus voi auttaa. Tehdasasetuksien palautuksessa on tärkeää huomioida, että kaikki puhelimeen tallennetut tiedot katoavat.


En usko, että ongelma poistuu vaihtamalla sim-korttejamme. Johtuen siitä, kuten avauksessa käsittelin, ongelma oli myös puolison Huawein Mate 10 pro:ssa. Jokin asetus todennäköisesti on muuttunut jossain. Omituista on se, että puhelimiin ei ollut tullut päivityksiä aivan hetkeen ja ongelma alkoi molemmilla yhtäaikaa. 

 

Täytyy jostain lainata toisen operaattorin korttia ja todentaa onko ongelma myös silloin, mikäli näin on, ongelma on puhelimessa. 


Suosittelen testaamaan suoraan puolison SIM-korttia, jos se on sopivan kokoinen. Sama testaustulos tulee meidän, kuin toisenkin operaattorin liittymällä, koska puolisosi liittymä on todistetusti jo toiminut.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa

osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.