Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 66019
Kirjoituksia 178672

Huawei puhelimet ja Telian liittymä



Huawei puhelimet ja Telian liittymä

Uusi jäsen
Viestejä 10 kpl

Huawei puhelimet ja Telian liittymä

1/6

Case Huawei.

Puolisolla ja minulla, molemmilla oli Huawein puhelimet (P20 Pro ja Mate 10). 

 

Ongelma: wifistä dataverkkoon siirtyminen.

 

Kotoa lähtiessä, kun wifi yhteys menee poikki, puhelin ei automaattisesti pysty yhdistämään 4g/3g verkkoon, itse asiassa ei mihinkään dataverkkoon. Gsm puoli näyttää toimivan. Laite vaatii uudelleen käynnistyksen tai lentotilan päälle ja pois kytkennän. Tästä en häiriö ilmoitusta ole vielä tehnyt. 

 

Ongelma poistui puolisolla puhelimen vaihdon yhteydessä. Halvemmalla itse taitaa päästä operaattorin vaihdolla. 

 

Ajatuksia ongelmasta? VoLTE kokeiltu päällä ja ilman, verkkoasetukset pitäisi olla kunnossa puhelimen päässä. 

Vastaa
0 tykkäystä
5 vastausta

Telialainen
Viestejä 522 kpl

2/6

@Nofkoff  kirjoitti:

Case Huawei.

Puolisolla ja minulla, molemmilla oli Huawein puhelimet (P20 Pro ja Mate 10). 

 

Ongelma: wifistä dataverkkoon siirtyminen.

 

Kotoa lähtiessä, kun wifi yhteys menee poikki, puhelin ei automaattisesti pysty yhdistämään 4g/3g verkkoon, itse asiassa ei mihinkään dataverkkoon. Gsm puoli näyttää toimivan. Laite vaatii uudelleen käynnistyksen tai lentotilan päälle ja pois kytkennän. Tästä en häiriö ilmoitusta ole vielä tehnyt. 

 

Ongelma poistui puolisolla puhelimen vaihdon yhteydessä. Halvemmalla itse taitaa päästä operaattorin vaihdolla. 

 

Ajatuksia ongelmasta? VoLTE kokeiltu päällä ja ilman, verkkoasetukset pitäisi olla kunnossa puhelimen päässä. 


Verkkoasetuksien poistaminen/nollaaminen kannattaa kokeilla vielä, jos et sitä vielä ole tehnyt. Huawein Pro 20 mallille löytyy tarkat ohjeet, kuinka nollaus tapahtuu. 

Vaihtoiko puolisosi SIM-korttia puhelimen vaihdon yhteydessä? Voitteko kokeilla vielä ristiin omia SIM-kortteja ja puhelimia, eli toistuuko sama yhdistämisongelma puolisosi uudella puhelimella, mutta sinun SIM-kortilla?

Vastaa
0 tykkäystä

Uusi jäsen
Viestejä 10 kpl

3/6

Hei @HenriLie ,

Kokeilin oletusasetuksia nollaamalla. Ongelma ei poistunut. Kokeilin myös vaikuttaako oma wifi yhteyspiste ongelmaan. Sama ongelma toistuu myös eri sijainnissa. 

 

Puolisolla ei ongelmaa ole, edelleen Telian liittymä ja Sim-kortti ennallaan. Puhelin vain vaihtui Samsungiin...

 

Edit HannaMarikaL: Lisätty tägäys

Vastaa
0 tykkäystä

Telialainen
Viestejä 522 kpl

4/6

@Nofkoff  kirjoitti:

Hei @HenriLie ,

Kokeilin oletusasetuksia nollaamalla. Ongelma ei poistunut. Kokeilin myös vaikuttaako oma wifi yhteyspiste ongelmaan. Sama ongelma toistuu myös eri sijainnissa. 

 

Puolisolla ei ongelmaa ole, edelleen Telian liittymä ja Sim-kortti ennallaan. Puhelin vain vaihtui Samsungiin...

 


Ongelma vaikuttaisi jäävän puhelimeen tällä hetkellä, mutta varmin tapa varmistaa se on vaihtaa vielä SIM-kortteja sinun ja puolison puhelimien välillä, jos SIM-korttien koko on sama.

Toimiiko puhelimesi 4G verkkoon yhdistäminen normaalisti puolison SIM-kortilla? Jos ei, niin ongelma rajautuu selvästi puhelimeen. Suosittelen tarkistamaan puhelimen ohjelmistopäivitykset, onhan ne ajantasalla ja lopuksi tehdasasetuksien palautus voi auttaa. Tehdasasetuksien palautuksessa on tärkeää huomioida, että kaikki puhelimeen tallennetut tiedot katoavat.

Vastaa
0 tykkäystä

Uusi jäsen
Viestejä 10 kpl

5/6

@HenriLie  kirjoitti:

@Nofkoff  kirjoitti:

Hei @HenriLie ,

Kokeilin oletusasetuksia nollaamalla. Ongelma ei poistunut. Kokeilin myös vaikuttaako oma wifi yhteyspiste ongelmaan. Sama ongelma toistuu myös eri sijainnissa. 

 

Puolisolla ei ongelmaa ole, edelleen Telian liittymä ja Sim-kortti ennallaan. Puhelin vain vaihtui Samsungiin...

 


Ongelma vaikuttaisi jäävän puhelimeen tällä hetkellä, mutta varmin tapa varmistaa se on vaihtaa vielä SIM-kortteja sinun ja puolison puhelimien välillä, jos SIM-korttien koko on sama.

Toimiiko puhelimesi 4G verkkoon yhdistäminen normaalisti puolison SIM-kortilla? Jos ei, niin ongelma rajautuu selvästi puhelimeen. Suosittelen tarkistamaan puhelimen ohjelmistopäivitykset, onhan ne ajantasalla ja lopuksi tehdasasetuksien palautus voi auttaa. Tehdasasetuksien palautuksessa on tärkeää huomioida, että kaikki puhelimeen tallennetut tiedot katoavat.


En usko, että ongelma poistuu vaihtamalla sim-korttejamme. Johtuen siitä, kuten avauksessa käsittelin, ongelma oli myös puolison Huawein Mate 10 pro:ssa. Jokin asetus todennäköisesti on muuttunut jossain. Omituista on se, että puhelimiin ei ollut tullut päivityksiä aivan hetkeen ja ongelma alkoi molemmilla yhtäaikaa. 

 

Täytyy jostain lainata toisen operaattorin korttia ja todentaa onko ongelma myös silloin, mikäli näin on, ongelma on puhelimessa. 

Vastaa
0 tykkäystä

Telialainen
Viestejä 522 kpl

6/6

@Nofkoff  kirjoitti:

@HenriLie  kirjoitti:

@Nofkoff  kirjoitti:

Hei @HenriLie ,

Kokeilin oletusasetuksia nollaamalla. Ongelma ei poistunut. Kokeilin myös vaikuttaako oma wifi yhteyspiste ongelmaan. Sama ongelma toistuu myös eri sijainnissa. 

 

Puolisolla ei ongelmaa ole, edelleen Telian liittymä ja Sim-kortti ennallaan. Puhelin vain vaihtui Samsungiin...

 


Ongelma vaikuttaisi jäävän puhelimeen tällä hetkellä, mutta varmin tapa varmistaa se on vaihtaa vielä SIM-kortteja sinun ja puolison puhelimien välillä, jos SIM-korttien koko on sama.

Toimiiko puhelimesi 4G verkkoon yhdistäminen normaalisti puolison SIM-kortilla? Jos ei, niin ongelma rajautuu selvästi puhelimeen. Suosittelen tarkistamaan puhelimen ohjelmistopäivitykset, onhan ne ajantasalla ja lopuksi tehdasasetuksien palautus voi auttaa. Tehdasasetuksien palautuksessa on tärkeää huomioida, että kaikki puhelimeen tallennetut tiedot katoavat.


En usko, että ongelma poistuu vaihtamalla sim-korttejamme. Johtuen siitä, kuten avauksessa käsittelin, ongelma oli myös puolison Huawein Mate 10 pro:ssa. Jokin asetus todennäköisesti on muuttunut jossain. Omituista on se, että puhelimiin ei ollut tullut päivityksiä aivan hetkeen ja ongelma alkoi molemmilla yhtäaikaa. 

 

Täytyy jostain lainata toisen operaattorin korttia ja todentaa onko ongelma myös silloin, mikäli näin on, ongelma on puhelimessa. 


Suosittelen testaamaan suoraan puolison SIM-korttia, jos se on sopivan kokoinen. Sama testaustulos tulee meidän, kuin toisenkin operaattorin liittymällä, koska puolisosi liittymä on todistetusti jo toiminut.

Vastaa
0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.