Huawein reititin ja SIM-lukitus?

  • 3 November 2019
  • 6 kommenttia
  • 523 katselukertaa

Onko Telian mobiilinetin Huawein reititin SIM-lukittu ja jos on, miten lukituksen saa purettua?


6 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Hyvää sunnuntaipäivää @MaariaRU! Mukavaa kun löysit keskustelemaan tänne Yhteisöön.


 


Nykyään laitteet ovat operaattorivapaita eli saat valita haluamasi teleoperaattorin. Huomioithan, että teleoperaattorit käyttävät omia kustomoituja käyttöliittymiä laitteissa jotka ostetaan heiltä, joissa sitten voi olla poistettuna joitakin ominaisuuksia kuin virallisessa ohjelmistossa. Oliko mikä Huawein malli kyseessä niin voisi avata vähän paremmin keskustelua? :) 

Kiitos vastauksesta! Malli on LTE CPE E5186

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Eipä kestä @MaariaRU! Kappas, itselläni on myös sama laite tallessa. Senkus tyrkkäät sim-kortin vapaasti, syötät tarvittaessa sim-kortin pin-koodin hallintasivulla ja rupeat nettisurffailemaan ?

Telian ja muidenkin reitittimet evät ole operaattorilukittuja eikä Telian Huaweireititin ei laitteena tiedä, tukihenkilön lausuman kuulemma sitä. Mutta Telian tietojärjestelmiin on tieto reittiitimen SIM kortin kautta data on lisätty. Olen taistellut kauan ja pitkään Huawein hybridireittittimen firwaren päivitykesen saamiseksi laitteeseen. Koska kyseinen reittitin on merkitty osoitteeseen jossa minulla on kiinteä kaapeliyhteys niin se pitää sen päitys myös hoitaa kyseisessä asunnossa. EI päivittynyt. Mobiiliyhteyden kautta se ei onnistu, Koska Telian datajärjestelmiin on kirjoitettu kiinteä yhteys. Käytän reititintä pääasiassa toisess kotioisoitteessani. Minulla on myös Telia TV dikiboksi.

Määräaikainen sopimus sitoo minua vielä kauan. Olen kokeillut DNA sekä TELIAn prepaid SIM kortteja. Reititin ei jaksa pysyä internetyhteydessä vaan pätkii tuon tuosta. Jatkuvaa boottaaminen on turhauttavaa. Taajuuslukituskonstit eivä auta. 

KYSYMYS; voiko Telian järjestelmiin vaihtaa hybridireittimen "sijaintipaikaksi" osoitteksi asunnon jossa ei ole kiinteää yhteyttä vaan vain matkapuheliverkkoyhteys ??? 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Telian hybridireititin on tarkoitettu käytettäväksi ainoastaan hybridilaajakaistan yhteydessä.

 

Mikäli haluat käyttää hybridiliittymääsi "tuplalaajakaistana", kannattaa hankkia ihan tavallinen LTE-modeemi.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@  kirjoitti:

Telian ja muidenkin reitittimet evät ole operaattorilukittuja eikä Telian Huaweireititin ei laitteena tiedä, tukihenkilön lausuman kuulemma sitä. Mutta Telian tietojärjestelmiin on tieto reittiitimen SIM kortin kautta data on lisätty. Olen taistellut kauan ja pitkään Huawein hybridireittittimen firwaren päivitykesen saamiseksi laitteeseen. Koska kyseinen reittitin on merkitty osoitteeseen jossa minulla on kiinteä kaapeliyhteys niin se pitää sen päitys myös hoitaa kyseisessä asunnossa. EI päivittynyt. Mobiiliyhteyden kautta se ei onnistu, Koska Telian datajärjestelmiin on kirjoitettu kiinteä yhteys. Käytän reititintä pääasiassa toisess kotioisoitteessani. Minulla on myös Telia TV dikiboksi.


Määräaikainen sopimus sitoo minua vielä kauan. Olen kokeillut DNA sekä TELIAn prepaid SIM kortteja. Reititin ei jaksa pysyä internetyhteydessä vaan pätkii tuon tuosta. Jatkuvaa boottaaminen on turhauttavaa. Taajuuslukituskonstit eivä auta. 


KYSYMYS; voiko Telian järjestelmiin vaihtaa hybridireittimen "sijaintipaikaksi" osoitteksi asunnon jossa ei ole kiinteää yhteyttä vaan vain matkapuheliverkkoyhteys ??? 




Käsittääkseni Telia ei ole myynyt Huawein Hybridireititintiä. Ainoa operaattori, joka sitä on myynyt, on tietääkseni Elisa. Menivätköhän Huawei ja Sagemcom nyt sekaisin?


 


Hybridipurkissa, jos se tuo Sagemcom on, tietääksen on ominaisuus, että se tarkistaa kiinteän netin olemassaoloa tms. säännöllisesti vain mobiili - tilassa ja se sitten ilmenee pätkintänä. Paras laite pelkkään mobiililaajakaistakäyttöön on jokin, jota @irritus tuossa vinkkasi.

Vastaa