Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Irra64
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ilmoitus kun puhelimeen ei vastata

Minulla on kaksi Telian puhelinliittymää, toinen on minun oma ja toinen on käyttäjän käytössä. Molemmissa liittymissä on Samsung -puhelin ja kummastakin poistettiin eilen puhelimen vastaaja-asetuksista vastaajat pois käytöstä. Kun minun liittymään soitetaan ja kun en ehdi vastata siihen, niin se alkaa vain tuuttaamaan varattua. Kun käyttäjän liittymään soitetaan, niin tulee ilmoitus, että numeroon ei saada yhteyttä. Miten saan minun liittymään saman ilmoituksen?

6 vastausta
PiaJo
Telialainen
Telialainen
  • 204 custom-general.kudos
  • 831 custom-general.replies
  • 67 custom-general.solutions

Vastaaja kun poistetaan liittymästä, niin sen kuuluisi ilmoittaa hälytysten jälkeen "valitsemasi numeroon ei juuri nyt saada yhteyttä jne". Onko kyseessä nopea (ja katkeaa hetken päästä) vai normaali varattu tuuttausääni, mikä kuuluu puhelimen liittymääsi soitettaessa? Onko tässä jossain vaiheessa tehty soitonsiirtoja, mikä saattaisi kummitella taustalla.

 

Oletko ollut yhteydessä tästä meidän Häiriöilmoitusten puolelle? Pystyisimme asian tarkistamaan  soitonsiirtojen osalta. Meihin saa yhteyden esim. kirjautumalla Minun Telia-sivuston kautta Chat-palveluun tai soittamalla 020 690400 (mpm+pvm). 

Irra64
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Kun liittymään soitetaan niin se soi normaalisti sen 30 sek ja sitten alkaa tuuttaamaan nopeaa varattu ääntä. Ei ole tehty soitonsiirtoja, koska vastaajia ei ole käytetty koskaan. Myös äidilläni, 81v on sama juttu, kun puhelimeen soitetaan se alkaa 30 sek jälkeen tuuttaamaan vain varattua. On ollut yhteydessä Telian vikapuolelle, mutta ei sieltäkään mitään osattu asiaan sanoa.

irritus
Konkari
  • 527 custom-general.kudos
  • 903 custom-general.replies
  • 81 custom-general.solutions


@Irra64  kirjoitti:

Kun liittymään soitetaan niin se soi normaalisti sen 30 sek ja sitten alkaa tuuttaamaan nopeaa varattu ääntä.


Tämä on Telian lasku- ja prepaid-liittymien normaali toiminta.

 

Siitä toisesta liittymässä, joka antaa numeroon ei saada yhteyttä tiedotteen soimisen jälkeen kannattaisi tarkastaa soitonsiirrot. Käyttäjän tekemät soitonsiirrot voi poistaa kaikki kerralla näppäilemällä numerovalitsimeen ##002# ja luuri auki. Huomaa, että joku soitonsiirto on voinut aktivoitua vahingossa esimerkiksi puhelimen pyöriessä taskun pohjalla.

 

Puhelut soivat Telian lasku- ja prepaid-liittymissä vain 30 sekuntia. Mikäli puhelimeen vastaaminen tässä ajassa tuottaa vaikeuksia, täytyy hankkia kaksi puhelinta ja laittaa viivesiirto ensimmäisestä puhelimesta toiseen. Tai vaihtaa Telia Dot-liittymään, missä puhelut soivat 45 sekuntia.

irritus
Konkari
  • 527 custom-general.kudos
  • 903 custom-general.replies
  • 81 custom-general.solutions


@Irra64  kirjoitti:

Kun käyttäjän liittymään soitetaan, niin tulee ilmoitus, että numeroon ei saada yhteyttä. Miten saan minun liittymään saman ilmoituksen?


Jos nyt aivan välttämättä haluat tämän, se onnistuu hankkimalla ylimääräinen liittymä pöytälaatikkoon. Eli liittymä, jonka sim-kortti ei edes ole puhelimessa tai puhelin pidetään pois päältä.

 

Kun pöytälaatikkoliittymä on hankittu ja sen vastaaja on kytketty olemaan vastaamatta puheluihin, aktivoi varsinaisesta liittymästä viivesiirto pöytälaatikkoliittymän numeroon. Eli näppäile numerovalitsimeen **61* pöytälaatikkoliittymän numero *11*30# ja luuri auki.

 

Yllä olevista koodeista 61 tarkoittaa viivesiirtoa, 11 viittaa tavallisiin puheluihin ja 30 on viiveaika sekunneissa.

Irra64
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Hei,

 


@PiaJo kirjoitti: Vastaaja kun poistetaan liittymästä, niin sen kuuluisi ilmoittaa hälytysten jälkeen valitsemasi numeroon ei juuri nyt saada yhteyttä jne. 

@irritus kirjoitti:

Kun liittymään soitetaan niin se soi normaalisti sen 30 sek ja sitten alkaa tuuttaamaan nopeaa varattu ääntä.

Tämä on Telian lasku- ja prepaid-liittymien normaali toiminta.

 




Miten siis liittymän tulisi ilmoittaa, kun vastaaja kytketään pois päältä?

Valitsemaasi numeroon ei juuri nyt saada yhteyttä vai

30 sek soiton jälkeen numero alkaa tuuttaamaan nopeaa varattu -ääntä?

 

Ja koska molemmista liittymistä on kytketty vastaaja pois päältä ihan samalla tavalla, niin miksi toinen alkaa tuuttamaan varattu -ääntä ja toinen ilmoittaa että numeroon ei juuri nyt saada yhteyttä?

Edit JoonasLam: muokattu lainaukset

PiaJo
Telialainen
Telialainen
  • 204 custom-general.kudos
  • 831 custom-general.replies
  • 67 custom-general.solutions

Tarvitsee tehdä tieteellisiä tutkimuksia tämän kanssa. Todennäköisesti puhelin käyttäytyy eri tavalla, jos vastaaja on kokonaan poistettu verrattuna siihen, jos vastaaja on deaktivoitu. Vastaaja voi käyttäytyä eri tavalla vanhoissa Multi SIM-liittymissä tai eri yritysnumeroissa. Voi olla syynä myös vanhat soitonsiirrot, mitkä ovat jääneet roikkumaan liittymään. 

 

Selvittelen ja palaan asiaan, kun saan vastausta tämän kanssa.