Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
peuralento
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ip kameran sähköpostiasetukset

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Olen käyttänyt ip kameraa oman pihan katseluun taloyhtiön kiinteällä elisan laajalaistalla, toimii sujuvasti. Nyt kamera on tarkoitus ottaa mökille mukaan ja käyttää sitä telian mobiililaajakaistaliittymällä. Olen saanut kameran toimimaan ja tallentamaan tilanteita kameran sd kortille. Haluaisin saada tallennuksia myös s-postiin, esim. liiketunnistimen kuvaamat tilanteet, ongelma on s-postiasetukset, en saa mitenkään niitä toimimaan, olen yrittänyt käyttää smtp nimenä mail.inet.fi ja smtp.gmail.com ym. Olen kokeillut porttia 25, 465, kokeillut salausta ssl, tls, olen laittanut käyttäjäksi kameran tunnukset ja gmail tunnukset, ei toimi. Pitääkö tässä käyttää telia s-postia? reititin jota käytän on huawei b593s, aikoinaan elisalta hankittu, ei kai ongelma voi olla siinä kun toimii kuitenkin muuten hyvin telian sim-kortilla?

11 vastausta
AnneAn
Telialainen
Telialainen
  • 125 custom-general.kudos
  • 444 custom-general.replies
  • 45 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Moi @peuralento, olisiko tästä sähköpostiasetuslinkistä apua? Lähettäessäsi Telian liittymän kautta voit lähettää sitä ilman SSL salausta telian palvelimen kautta Telian lähetän postin palvelimen avulla. Mikäli haluat käyttää SSL-suojausta, tulee sinun käyttää oman sähköpostipalveluntarjoajan lähtevän postin palvelinta.

peuralento
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Minulla ei ole telian s-postia näköjään käytössä, enkä löydä kelvollista tunnustakaan pp.inet.fi postiin, ilmoitin liittymätilauksessa gmail osoitteen ja varmaan silloin olisi telia s-postikin pitänyt hoitaa. Hassua että omalla nimellä ei löydy siihen liitettyä puhelinnumeroa johon voisi tekstiviestillä salasanan vaihtoon. Liian paljon joutuu käyttämään aikaa pelkästään omien liittymien valvomiseen, miten ihmeessä otan s-postin käyttöön? soittamallako johonkin numeroon kuten vuonna 1998?

PasiS
Konkari ☆
  • 493 custom-general.kudos
  • 1234 custom-general.replies
  • 60 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tavalliseen Telian mobiililaajakaistaan eli Yhteys mukaan liittymään ei kuulu Telian sähköpostia. Sen saa vaan kiinteisiin tai mobiiliin Yhteys kotiin-liittymiin.

peuralento
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Huomasin ettei s-posti kuulu liikkuvaan laajakaistaan. Kameran ja liittymän asetuksista yritän löytää edelleen ratkaisua ratkaisua, esim mitä on ftp asetukset.

Purnipsi
Kunniajäsen
  • 2013 custom-general.kudos
  • 3331 custom-general.replies
  • 135 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@peuralento kirjoitti:

Huomasin ettei s-posti kuulu liikkuvaan laajakaistaan. Kameran ja liittymän asetuksista yritän löytää edelleen ratkaisua ratkaisua, esim mitä on ftp asetukset.


Yksi ratkaisu voisi olla luoda meiliboxiin s-postiosoite,

https://meiliboxi.fi

 

ja sitten laittaa kameraan meiliboxin kt/ss sekä sitten käyttää heiltä saatavia asetuksia:

https://meiliboxi.fi/settings

 

Onnistuisikoha näillä?

 

 

peuralento
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ei ala toimimaan. Hankin opengate palvelun ja mielestäni tein kaikki asetukset reitittimelle oikein, apn = opengate ja auto. Liikkuva laajakaista ei ilmeisesti toimi ip - riistakamerakäytössä. Olisipa tämän tiennyt viikko sitten.

peuralento
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Jätin nyt asiakaspalveluun yhteydenottopyynnön. Tilasin siis opengaten puhelimitse ja se piti olla heti käytettävissä, kuitenkin tuntikausien työn jälkeen tulee ilmoitus "Ota yhteys palveluntarjoajaasi ennen APN:n määrittämistä." Kaikki asiat jää aina kesken, eikä mistään asiakas saa mitään varmistusta, mihinkään ei tästäkään palvelusta tullut mitään ilmoitusta. Onko tosiaan tarkoitus että asiakas selvittää itse kaiken tällaisen, mikä varmasti kuuluu operaattorille? kohtuuttomast aikaa menee tällaisen asian selvittämiseen. Ja onko sekään ihan normaalia, että suurimman osan asiakaspalvelusta hoitaa "yhteisö", eli toiset asiakkaat. Näistä apn asioista on varmaan tuhansia keskusteluita, miksi siihen ei saada näkyvästi selkeitä ohjeita?

JuhaHyv
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 38 custom-general.kudos
  • 215 custom-general.replies
  • 23 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Joo kyllä tuo opengate-palvelu pitäisi olla aikalailla heti käytössä kun se on tilattu, ja siinähän ei tarvitse oikeestaan muuta kuin vaihtaa juurikin se apn sieltä laitteen asetuksista. Hyvä kun olit laittanut asiakaspalveluun soittopyyntöä niin katsotaan hommat kuntoon.

Pongasitko hyvän viestin --> klikkaa "Tykkää"
Saitko avun probleemaasi --> klikkaa "Hyväksy ratkaisuksi"
Omilla Sivuilla hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi milloin tahansa. Chat-yhteys asiakaspalveluumme 24/7


 


peuralento
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Edelleenkään ip kamera ei saa lähetettyä kuvia ja videoita s-postiin, olen kokeillut useita s-postipalveluita. Mikä tuossa voi estää sen? voiko olla niin, että telia liittymän kautta tulevat postit useimmat palveluntarjoajat estävät? jos tämän reissun loppuajaksi saisi tuon toimimaan. Irtisanon tietysti liittymäni myöhemmin, ei voi olla niin että yksinkertaisten asioiden hoitamiseen pitää asiakkaan käyttää aikaa vuorokausitolkulla.