Jumiutuva Telian koti mobiililaajakaista

  • 17 February 2019
  • 5 kommenttia
  • 5 katselukertaa

Taas tänä viikonloppuna Telian mobiililaajakaista kotona on lähes täysin jumissa. Teliatv ei toimi tietokoneella ja pankkiyhteys jumiutui. Olen kurkkua myöten täynnä tätä Telian *******ayhteyttä. On lupailtu uutta mastoa tuohon lähettyville, mutta auttaako sekään mitään. On Telialta tullut vaikka minkälaista neuvoa tilanteeseen, mutta mikään ei ole auttanut. Kun tietäisi auttaako operaattorin vaihto, niin vaihtaisin kyllä palvelun tarjoajaa heti. Ei tälläisesta yhteydestä ole mitään järkeä enää maksaa.


5 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @MakeTH !


 


Olisiko alueellasi jokin häiriö menossa, joka vaikuttaa yhteyteen : https://www.telia.fi/asiakastuki/viat-ja-hairiot


 


Hanki toisten operaattoreiden prepaid liittymät, niin voit testata edullisesti niiden toimivuuden alueellasi.


Paras yhteys olisi tietenkin kiinteä laajakaista, mutta saatavuutta ei ole joka paikkaan. Itse käyttäisin kiinteää laajakaistaa jos olisi saatavilla.


 


 


@MakeTH@  kirjoitti:

Taas tänä viikonloppuna Telian mobiililaajakaista kotona on lähes täysin jumissa. Teliatv ei toimi tietokoneella ja pankkiyhteys jumiutui. On lupailtu uutta mastoa tuohon lähettyville, mutta auttaako sekään mitään. On Telialta tullut vaikka minkälaista neuvoa tilanteeseen, mutta mikään ei ole auttanut.


Kokeilitko resetoida reititintä tai laitetta jota käytät? Tämä yleensä auttaa näissä tilanteissa. Mikäli tuo resetointi ei auta, niin sim-korttia voi kokeilla toisella laitteella. Tällä tavalla saat tiedon siitä, että jääkö tuo jumiutuminen siihen reitittimeen tai laitteeseen, jossa sinulla on sim-kortti tällä hetkellä. Uusi tukiasema parantaa aina kuuluvuutta alueella. En osaa tarkemmin näillä tiedoilla sanoa mikä tilanne alueellasi on, tällä hetkellä. Voit ottaa yhteyttä meihin, jotta voimme katsoa tarkemmin mikä tilanne tuon uuden tukiaseman kanssa on. Häiriötilanteen voi tarkistaa tuolta @kiisseli67  laittaman linkin takaa. Tämäkin on hyvä tarkistaa.

 

Suosittelen kokeilemaan myös 4G -lukituksen tekemistä reitittimelle mikäli sinulla on sellainen käytössä. Tämän linkin takaa löydät ohjeet kuinka se tehdään laitteelle. Tuolta asiakastukisivulta löydät ohjeet laitteen nimellä. Laitteen nimen löydät sieltä laitteen pohjasta. 4G -lukituksella saat poistettua sieltä reitittimestä 3G - 4G välisen vaihtelun, jota reititin tekee automaattisesti. Tämä voi auttaa tässä tilanteessa.

 

Käytätkö tietokoneella Telia Tv -sovellusta vai katsotko selaimen kautta? Suosittelen lataamaan tietokoneelle sovelluksen mikäli sinulla on käytössä Windows 10 käyttöjärjestelmällä oleva tietokone. Mikäli käytät Telia Tv -sovellusta niin suosittelen asentamaan sen uudelleen. Tämän linkin takaa löytyy tarkemmat tiedot mitä laitteita tuemme. Löydät sivuilta myös linkin, minkä kautta tuon sovelluksen voi ladata tietokoneelle.

Kaikki nuo mainitsemasi konstit on kokeiltu, mutta iltapäivisin ja varsinkin viikonloppuisin verkon kapasiteetti ei vaan riitä, käyttäjiä on silloin liian paljon. Minut houkuteltiin Telian toimesta tähän mobiililaajakaistaan 2 vuotta sitten, sanottiin että kiinteä verkko puretaan. siellä ne ilmajohdot kuitenkin pylväissä riippuvat vieläkin. Tänne Sorsakoskelle on lupailtu 48m uutta mastoa puolen kilometrin päähän talostani, mutta auttaakohan se tähän ruuhkautumiseen sekään.


@MakeTH@  kirjoitti:

Tänne Sorsakoskelle on lupailtu 48m uutta mastoa puolen kilometrin päähän talostani, mutta auttaakohan se tähän ruuhkautumiseen sekään.


Tuo uusi tukiasema tulee varmastikin lisäämään kapasiteettia. Lisäksi jos masto rakennetaan noinkin korkeaksi niin kuuluvuuttakin saadaan lisättyä. Tarkempia tietoja tuosta mahdollisesta uudesta tukiasemasta saat mikäli otat meihin yhteyttä. Siinä voisi vielä kokeilla sen sim-kortin testaamista toisella laitteella. Sillä saisi tietoon toimiiko yhteys paremmin sillä. Sim-kortin voi laittaa esimerkiksi omaan puhelimeen.

Kiitti, kokeilen vielä sitä konstia.

Vastaa