Kaikkein huonointa asiakapalvelua ikinä

  • 26 March 2018
  • 5 kommenttia
  • 9 katselukertaa

Missään muussa firmassa en ole saanut niin huonoa asiakaspalvelua kuin Telia-Sonerassa. Tuntuu uskomattomalle, että näin suuressa firmassa kaikki pitäisi käydä jankuttamassa nenäkkäin kaupassa, koska mikään ei hoidu sähköitse.

 

Tästä on jo yli pari vuotta aikaa kun edellisen kerran yritin saada laskun asioita muutetuksi. Laskussa oli väärin osoite. Sain ottaa kolme kertaa yhteyttä asian tiimoilta, ennenkuin se korjattiin. Siihen palvelu sitten jäikin.

 

Yritin saada yrityksen liittymää muutetuksi omalle nimelleni. Tästä olin yhteydessä useamman kerran. Se ei koskaan onnistunut, koska mitä ilmeisimmin asia meni väärään paikkaan. Jos Teliassa ei kontaktoi juuri oikeaan paikkaan, niin asiaa ei siirretä eteenpäin sellaiselle henkilölle, joka asian voisi hoitaa tai ratkaista. Eikö tämä toimintatapa olisi ihan perusasioita asiakaspalvelussa? Ja sossua kun syytetään asiakkaiden juoksuttamisesta luukulta luukulle.

 

Myöskin summa laskussa oli väärä kahden vuoden ajan ja sitäkään ei koskaan korjattu, vaikka ilmoitin myös tästä asiasta pariinkin otteeseen.

 

Sitten vain ei enää ollut aikaa viettää tämän asia parissa. Nyt vihdoin taas aktivoiduin ja yritin katkaista liittymän. Minulla ei ole tunnuksia yritysliittymäpuolelle. Tuli automaattinen viesti, että yritysliittymä tarkastetaan käsin ja tämän jälkeen saan tunnukset. Aikaa se vie kaksi päivää. Nyt on kulunut yli kaksi viikkoa ja mitään vastausta ei ole kuulunut.

 

Reilu viikko sitten yritin katkaista liittymän lomakkeella. Tästäkään ei ole tullut mitään kuittausta tai vastausta.

 

Telian asiakaspalvelu on siitä juoni, että sähköpostiosoitetta asiakaspalveluun ei ole. Mitään postia ei voi lähettää tavallisella sähköpostilla, jolloin asiakkaalle jäisi todiste päivämäärineen postista.

 

Miten ihmeessä pääsen Teliasta eroon? Eikö tosiaan ole muuta keinoa kun raahautua liikkeeseen?


5 kommenttia

Hei @Suski66 ja tervetuloa Yhteisöön.

Kuulostaa siltä että asiat eivät ihan nappiin ole menneet. 
Meille saa kyllä sähköisesti yhteyden useampaakin reittiä pitkin ja tarvittaessa esimerkiksi väärään paikkaan tulleita yhteydenottopyyntöjä kyllä siirretään oikeaan paikkaan. 

En pysty tätä täällä Yhteisössä tutkimaan tarkemmin, sillä täällä emme käsittele asiakastietoja. Autamme toki yleisellä tasolla! Lisätietoa Yhteisöstä löydät täältä

Yritysportaalin lisäksi yritysliittymäasioissa voit olla yhteydessä esimerkiksi soittamalla tai jättämällä lomakkeen. Linkistä löytyy omat lomakkeet eri asioille, joten täyttö on näppärää. 

Mikäli kyse taasen on kuluttajaliittymästä, voit olla yhteydessä kirjautumalla sivuillemme, jättämällä palvelupyynnön, yhteydenottopyynnön tai varata soittoajan.



Lomakkeet ajavat sähköpostin asiaa, ja asiasta riippuen on mahdollista näihin saada vastaus soittamisen sijaan sähköpostilla. Valmiit lomakkeet helpottavat myös asioiden käsittelyä, sillä lomakkeet ohjautuvat paremmin oikeaan paikkaan, kuin sähköposti. 

Suosittelen, että valitset ylle mainitsemistani yhteydenottotavoista sopivan ja laitat vielä kertaalleen tulemaan yhteydenoton! Toivon että saadaan kanssasi asiat hoidettua pikimmiten kuntoon. Pahoittelut vielä omasta puolestani että olet kokenut asioiden hoidon kanssamme hankalaksi. Tämä ei tietenkään ole tarkoitus, haluamme tarjota helppoja ja näppäriä tapoja asiakkaillemme! 
Palautetta otetaan vastaan asiasta kuin asiasta. :) 

Olisihan se kiva, jos sieltä tulisi sitä vastausta. Mutta kun ei tule, kaikki postit vaikuttavat menevän "mustaan aukkoon". Olen siis lähettänyt 2 lomaketta, toisen  2½ viikkoa sitten ja toisen 1½ viikkoa sitten.

 

Tämä ensimmäinen oli juuri tunnusten pyynti, joka piti tulla kahdessa päivässä. Nyt on mennyt jo yli kaksi viikkoa eikä mitään reaktiota.

 

Ja kun ei ole vieläkään niitä tunnuksia, niin vaikeaa sitä on minnekään kirjautua.

 

Mutta kuten sanoin, tämä lomakejärjestelmä on teille kätevä, koska asiakkaalle ei jää mitään todistetta lähetetystä lomakkeesta, kuten tavallisesta sähköpostista jäisi. Teiltä ei tule edes kuittausta lähetetystä lomakkeesta asiakkaan sähköpostiin. Spammikin on tarkistettu.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @Suski66!


En ole telialainen, olen vain asiakas kuten sinäkin.


Jos et ole lomakkeista huolimatta saanut yhteydenottoa Telialta (yleensä puhelimitse), niin onhan se sähköpostiosoite myös olemassa ainakin yrityspuolella eli 


telia-email@telia.fi


Tosin olen käsittänyt että nuo lomakkeet pitäisi mennä nopeammin oikeaan paikkaan kuin sähköposti, mutta toivotaan että tämä nyt tepsisi ?

Hei!

 

Mistähän olet tuon sähköpostiosoiteen löytänyt, mutta kokeillaan nyt sitten vielä siihenkin. Vieläkään noihin kahteen lomekkeeseen ei ole tullut mitään vastausta.

 

Kerron sitten tuliko jotain vastausta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Suski66 kirjoitti:

Hei!


 


Mistähän olet tuon sähköpostiosoiteen löytänyt, mutta kokeillaan nyt sitten vielä siihenkin. Vieläkään noihin kahteen lomekkeeseen ei ole tullut mitään vastausta.


 


Kerron sitten tuliko jotain vastausta.




Se löytyy Telian yritystiedoista eli osoitteesta:


 


https://www.telia.fi/yritystiedot?intcmp=b2b-etusivu-footer-yritystiedot


 


 


Suosisin kuitenkin sähköisiä lomakkeita. Toivottavasti saat asiat selvitettyä, koska itsellänikin on ollut monella solmulla asioita muinoin, mutta ei Telian. Yksi asia kerrallaan on hyvä muistisääntö.


 


Hyvää pääsiäistä! :)

Vastaa