Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Tompurinen
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Kaistaleveyden rajoittaminen maksamattoman laskun vuoksi

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Perheessä on 5 soneran liittymää liikkuva internet liittymää, kaikki nopeita.

 

Parhaillaan täällä kotona on ollut tuleva 60Mbit ja lähtevä 50Mbit.

Nyt on tuleva sekä lähtevä tippuneet 2Mbit:iin molemmat. Kaikissa perheen liittymissä.

 

Kavereiden Soneran liittymät pelaavat täysillä täällä meillä ja sitten päätinkin ostaa Soneran Prepaid liittymän testatakseni sitä.

Tulos: lähes kymmenkertainen nopeus verrattuna perheen liittymiin, joiden pitäisi olla nopeampia.

 

Huomionarvoista on, että yksi Soneralta ostettu puhelin on jäänyt maksamatta, ja nyt liittymänopeudet tippuivat murto-osaan.

Onko liittymien nopeuden radikaali putoaminen seurausta siitä, että puhelin on maksamatta?

 

Toisin sanoen, rajoittaako Sonera liittymien nopeuksia em. asiasta johtuen, vaikka liittymistä maksetaan täysi maksu?

3 vastausta
IlariJR
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 485 custom-general.kudos
  • 955 custom-general.replies
  • 126 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei @Tompurinen ja tervetuloa Klaaniin!

Nettiyhteyttä ei rajoiteta maksamattomien laskujen takia ellei sitten liittymää suljeta kokonaan. Mutta tällöin pitäisi olla puhelinlaskut jo aika paljon myöhässä.

Onko teillä kenties Sonera Yhdessä -palvelu, jossa kaikki liittymät käyttävät samaa nettipakettia? Jos tilanne on tämä ja nettipaketti on tullut täyteen, niin silloin kaikkien liittymien nopeudet tipahtavat perusnopeuteen.

Suosittelen ottamaan yhteyttä asiakas- tai vikapalveluumme, niin päästään katsomaan tilannetta tarkemmin.

Tompurinen
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Puhelinlaskut eivät ole myöhässä, vaan yksi luotolla ostettu puhelin on maksamatta.

On ollut joskus Sonera yhdessä palvelu, mutta ei enää, vaihdettu noihin Sopiva M Plus ja Sopiva L Plus liittymiin noin kuukausi sitten. Ja tuo Liikkuva Netti Etu Plus on aina sama, ja nopeakin, mutta nyt kun kaikki hidastuivat, niin hidastui myös se.

Liittymät ovat: 1 x  Liikkuva Netti Etu Plus,  2 x Sopiva L Plus, 1 x Sopiva M Plus ja 1 x Sonera Perus.

 

Vikapalveluun soitin niin eivät osanneet sanoa asiaan yhtään mitään, aivan uusi tilanne heille.

Kuitenkin lähes kymmenen kertaa pienempi nopeus on tosiasia kavereiden liittymiin ja omaan Soneran Prepaidiin verrattuna, testattu monta kertaa viikonlioppuna Speedtest.Netin työkaluilla sekä Soneran omalla nettinopeussivustolla. Kuvakaappaukset löytyy.

 

Kaikki käyttävät samaa tukiasemaa, Soneran Prepaid ja kavereiden Sonerat ovat nopeita, ja minun nimissäni olevat liittymät ovat kaikki hitaita.

 

Tänään en ole ehtinyt asiaan perehtyä, mutta josko joku auttaisi asiassa, vikapalvelusta sitä en saanut.

 

 

 

 

 

 

ReAnna
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ensimmäisenä minulle tuli mieleen, että eiväthän kaikki kotona olevat laitteet käytä samaa wlan-verkkoa? Tämä selittäisi, että miksi omat laitteet antavat samaa, hidasta nopeutta, mutta vierailla yhteys toimii paremmin kotiosoitteesasi.

 

Jos laitteilla ei ole yhteistä wlan-verkkoa käytössä, toimiiko liittymien netit yhtään nopeammin jossain toisessa osoitteessa? Tämä nyt on toki aika epätodennäköistä, mutta tuli mieleen, että jos verkossa on tehty päivitys- tai muutostöitä, jotka vaikuttaisivat netin toimivuuteen jollain laitteilla.