Kännykällä nettiin

  • 27 August 2015
  • 8 kommenttia
  • 5 katselukertaa

Mistä johtuu että en pääse mun kännykällä nettiin wlan verkon kautta vaikka se on käytössä? Jos on datayhteys päällä niin pääsee mutta ei ennen ole sitä tarvinnut päälle ja pois päältä pistää..aina ennen on päässy tuon wlanin kautta. Tietokoneella netti toimii ihan normaalisti. En tiedä sitten onko mun kännykässä joku vika..


8 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Tässä tulee varmistaa että WLAN verkko asetukset ovat oikein puhelimessa. Et kertonut mikä puhelin on kyseessä?


 


Matkapuhelimen asetuksista on yleensä WLAN asetus. Poista WLAN profiili (jos on) ja yhdistä uudelleen. Oletko määrittänyt että tunnettuihin WLAN verkkoihin yhdistetään automaattisesti kun on kantamalla? 

Mulla on Nokia Lumia 530. Mistä sen kohdan näkee missä on että yhdistää automaattisesti wlan verkkoon?

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Sen näkee


 


Settings -> Manage (hallitse) -> Known networks (Tunnetut verkot).


 


Valitse WLAN verkkosi nimi jos on listalla. Jos ei ole palaa takaisin ja valitse langaton verkko ja yhdistä siihen. Anna tarvittaessa salausavain. 


 


Jos löytyy listalla valitse Connect automatically (Yhdistä automaattisesti)

Jos kännykän sammuttaa niin täytyykö tuo sama tehdä taas uudestaan?

 

 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Kyllä tämä asetuksen pitäisi tallentua että vaikka sammutat niin ei tartte uudelleen laittaa uudelleen. Kokeile. 


 


Antamani ohje auttoi?

Joo kyllä sillä nettiin pääsi..sen näkee sitten että pysyykö ne asetukset.

Kyllä ne asetukset tais pysyä kun äsken pistin kännykän kiinni ja avasin uudestaan. Kiitos vain neuvosta. :)

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Hyvä että ohjeeni auttoi. Klikkaa "Hyväksy ratkaisuksi" se viesti joka oli ratkaisu ongelmaasi. 

Vastaa