Kaveri surffaa vieressäni DNA;lla, minulla ei verkkoa

  • 6 December 2021
  • 3 kommenttia
  • 6 katselukertaa

Kunniamerkki +3

Mikä voisi olla vikana, kun puhelimeni toimii kaikkialla hyvin, mutta Louhoksentiellä  Nurmijärvellä en saa tallissani puhelimeen yhtään TELIAn tolppaa verkkoa - eilenkin  kaverini istui vieressä ja katsoi youtubesta ohjevideot DNAlka samalla  kun minä en saanut edes Whattsapp -viestiä lähetettyä. Piti kävellä ulos, niinkuin aina  että viestit ja data liikkuu.


3 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

@AriChili  kirjoitti:

Mikä voisi olla vikana, kun puhelimeni toimii kaikkialla hyvin, mutta Louhoksentiellä  Nurmijärvellä en saa tallissani puhelimeen yhtään TELIAn tolppaa verkkoa - eilenkin  kaverini istui vieressä ja katsoi youtubesta ohjevideot DNAlka samalla  kun minä en saanut edes Whattsapp -viestiä lähetettyä. Piti kävellä ulos, niinkuin aina  että viestit ja data liikkuu.




Syitä, jotka vastaavan tilanteen voisi aiheuttaa on monia. Ensinä olisi hyvä tietenkin varmistaa, että onko tilanne aina ollut vastaava vai onko signaali kadonnut tässä lähi aikoina?


 


Osoitteen vierestä ei meidän tukiasemaa tahdo löytyä, mutta melkein joka ilmansuunnasta löytyy tukiasema noin kolmen kilometrin etäisyyden päästä, 


Alueen tukiasemista näyttää löytyvän hyvin kantavaa 800MHz taajuutta ja osaan tukiasemista on asennettu myös 700MHz taajuudella toimivaa 5G-tekniikkaa. 


 


Ongelma voisi johtua äkkiseltään ajateltuna joko laitteestasi tai siitä ettei signaali yksinkertaisesti lähimmästä tukiasemasta kanna osoitteen talliin saakka. 


Löytyykö signaalia tallin pihalta? Oletko kerennyt kokeilla laitteesi verkkoasetusten nollausta?

Kunniamerkki +3

Tallin ovella jo kenttää löytyy riittävästi, mutta sisällä ei.  Kaverilla toimii DNA moitteetta sisälläkin.  Tilanne on ollut ainakin vuoden ajan sama - jo aiemmalla puhelimellanikin.  Vekkoasetuksiakin kokeilin; 3G:llä tuli kielletyn ajosuunnan merkki, eli ei ollut yhtään lenttää ymmärtääkseni. Nyt on 2/3/4 G valittuna. 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

@AriChili  kirjoitti:

Tallin ovella jo kenttää löytyy riittävästi, mutta sisällä ei.  Kaverilla toimii DNA moitteetta sisälläkin.  Tilanne on ollut ainakin vuoden ajan sama - jo aiemmalla puhelimellanikin.  Vekkoasetuksiakin kokeilin; 3G:llä tuli kielletyn ajosuunnan merkki, eli ei ollut yhtään lenttää ymmärtääkseni. Nyt on 2/3/4 G valittuna. 




Löytyykö rakennuksen ulkopuolelta ihan hyväkin signaali, eli enemmän kuin tolppa tai pari?


 


Kuvauksen perusteella voisi siis olettaa, että DNA:n tukiasema sijaitsee paremmassa paikkaa signaalin kantavuuden näkökulmasta. 


 


Passiiviantennin hankinta ja asennus voisi olla nopea keino parantaa sisätilan kuuluvuutta, jos operaattoria et halua lähteä vaihtamaan. Kuuluvuuspalautteen kerkesinkin osoitteen 4G-kuuluvuudesta jo kirjata. Mikäli haluat ilmoitusta kun parannuksia ollaan alueelle tekemässä voit jättää palautteen myös Minun Teliasta tai asiakaspalvelustamme. 

Vastaa