Tuotatuota, miten tätä nyt kysyisi.
Maalis-huhtikuulta kun olin mökillä täällä pohjoisessa yhteisverkkoalueella, niin netti pelasi ihan kohtuuhyvin - peräti yli 15Mbps tämä latausnopeus. Olinpa tuolloin iloinen, että yhteisverkosta oli apua. Noh eipä mitiä kun tulin taas mökkeilemään lauantaina 11 kesäkuuta. Ei toimi oma eikä vaimon puhelin, ei netti, ei niin minkäänlaista signaalia. Sunnuntaina jossain vaiheessa sain netillä yhteyden Soneran chattiin, jossa kiltti täti lupasi tehdä puolestani vikailmoituksen. Maanantaina aamupäivällä soitti sitten joku setä sieltä vikapuolelta, onneksi olin juuri silloin tuolla ulkona ja puhelin toimi pätkien. Asiaa selittelin parhaan kykyni mukaan, joka ei taida olla kovinkaan kummoinen. Jotain apua selityksistä kuitenkin oli kun puhelin sai jo saman iltana 3G-yhteyden. Nettiä kokeilin seuraavana aamuna ja yhteyshenkilö toimi ihan 0,8Mbps vauhdilla, loistavaa. Ja sähköpostiin tuli ilmoitus, että asia on siirretty jonnekin erikoisasiantuntijalle? ja sitten sain samaisessa postissa vielä jonkun koodinkin ja lupailtiin ilmoitella kun asiassa tapahtuu jotain.
Jotain on tapahtunutkaan kun tuo nettinopeus on jo 1-4Mbps ja nettitikkua välkkyy kuin amerikkalainen joulukuusi, valot vaihtuvat epäsäännöllisen säännöllisesti vihreästä tummansiniseen tai vaalean siniseen. Tai päin vastoin. Mitään ilmoitusta ei kuitenkaan ole vielä tullut, että asiassa olisi tapahtunut jotain muutosta.
Ja nyt siis kysymys: Miten kauan yleensä kestää Soneran asiantuntijoilla tämmöisten vikojen korjaus, ehtiikö tulla korjatuksi syyskuun puoleenväliin mennessä? Silloin nimittäin ajattelin mennä tuonne kotipuoleen takaisin.
Ps. Ja jos tuossa on jotain kirjoitusvihreitä niin ne johtuvat IPadista. Se kun kirjoittelee joskus ihan eri asiaa mitä minä naputtelen näppäimistöön.