Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 64839
Kirjoituksia 176349

Kiireitä vaiko saamattomuutta?



Highlighted

Kiireitä vaiko saamattomuutta?

Uusi keskustelija
Viestejä 16 kpl

Kiireitä vaiko saamattomuutta?

1/19

Tuotatuota, miten tätä nyt kysyisi.

Maalis-huhtikuulta kun olin mökillä täällä pohjoisessa yhteisverkkoalueella, niin netti pelasi ihan kohtuuhyvin - peräti yli 15Mbps tämä latausnopeus. Olinpa tuolloin iloinen, että yhteisverkosta oli apua. Noh eipä mitiä kun tulin taas mökkeilemään lauantaina 11 kesäkuuta. Ei toimi oma eikä vaimon puhelin, ei netti, ei niin minkäänlaista signaalia. Sunnuntaina jossain vaiheessa sain netillä yhteyden Soneran chattiin, jossa kiltti täti lupasi tehdä puolestani vikailmoituksen. Maanantaina aamupäivällä soitti sitten joku setä sieltä vikapuolelta, onneksi olin juuri silloin tuolla ulkona ja puhelin toimi pätkien. Asiaa selittelin parhaan kykyni mukaan, joka ei taida olla kovinkaan kummoinen. Jotain apua selityksistä kuitenkin oli kun puhelin sai jo saman iltana 3G-yhteyden. Nettiä kokeilin seuraavana aamuna ja yhteyshenkilö toimi ihan 0,8Mbps vauhdilla, loistavaa. Ja sähköpostiin tuli ilmoitus, että asia on siirretty jonnekin erikoisasiantuntijalle? ja sitten sain samaisessa postissa vielä jonkun koodinkin ja lupailtiin ilmoitella kun asiassa tapahtuu jotain. 

Jotain on tapahtunutkaan kun tuo nettinopeus on jo 1-4Mbps ja nettitikkua välkkyy kuin amerikkalainen joulukuusi, valot vaihtuvat epäsäännöllisen säännöllisesti vihreästä tummansiniseen tai vaalean siniseen. Tai päin vastoin. Mitään ilmoitusta ei kuitenkaan ole vielä tullut, että asiassa olisi tapahtunut jotain muutosta.

Ja nyt siis kysymys: Miten kauan yleensä kestää Soneran asiantuntijoilla tämmöisten vikojen korjaus, ehtiikö tulla korjatuksi syyskuun puoleenväliin mennessä? Silloin nimittäin ajattelin mennä tuonne kotipuoleen takaisin.

 Ps. Ja jos tuossa on jotain kirjoitusvihreitä niin ne johtuvat IPadista. Se kun kirjoittelee joskus ihan eri asiaa mitä minä naputtelen näppäimistöön.

 

Vastaa
0 tykkäystä
18 vastausta
Highlighted

Ex-telialainen
Viestejä 15 kpl

11/19

Moro Xbowman,

 

Kertoisin mielelläni, mutta tarvitsisin siihen tarkempia tietoa, että pääsisin käsiksi vikailmoitukseen ja sen tietoihin. Jos ongelmat edelleen jatkuu niin tuo olisi hyvä tarkistaa, että onko korjaukset viivästyneet vai mistä se johtuu. Laitatko meille vaikka omien sivujen kautta viestiä niin otetaan sinuun sitten yhteyttä? 🙂

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 16 kpl

12/19

Nyt on kulunut 12 minuuttia kun katsoin Antin kirjoitusta ja pääsin itse yrittämään vastata. Siis mistä sieltä omilta sivuilta pääsee tuuppasemaan viestiä Soneralle. Chatti on ainut kun jotenkin toimii, muut eivät tunnu toimivan.

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Lady
Lady
Viestejä 3 444 kpl

13/19

@Xbowman Omilta sivuilta alhaalta violetilta alueelta löytyy : Jätä palvelupyyntö 

Siitä voit jättää viestin Soneralle 🙂

Vastaa
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 16 kpl

14/19

Kiitos Kiisseli67:lle. Oletkos itse pyydellyt Soneralta palvelupyyntöä?

Tuota violettia olen kokeillut muutamana viime päivänä ja hän sanoo jotain tähän tapaan: Yhteydenotossa tapahtui virhe! Yritä myöhemmin uudestaan.

Että näin tämäkin tapaus taas tällä kertaa.

Ettämävoinhuonosti

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Lady
Lady
Viestejä 3 444 kpl

15/19

Olen jättänyt monestikin palvelupyyntöjä Soneralle ja on toiminut. En voi nyt kokeilla jättää palvelupyyntöä, koska ei ole mitään pyydettävää. Olisiko kyseessä sitten hetkellinen häiriö.

Toimiiko tämäkään yhteydenotto? https://www4.sonera.fi/palvelu/lomake/yhteydenotto

Tuota ei tarvitse lähettää Omien sivujen kautta 🙂

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa ☆
Viestejä 187 kpl

16/19

Tässä on varmaan kyse siitä mitä on epäiltykin, että 3/4G signaali on vain niin heikko, ettei se kanna kunnolla sinne mökille. Siihen viittaisi sekin että tikku hyppii jatkuvasti 2G, 3G ja 4G verkkojen välillä. Oletko kokeillut lukita sitä tikkua 4G verkkoon? Itse käyttelen kännyä modeemina, ja se on ilman lukitusta enimmäkseen edge verkossa, mutta kun lukitsee 4G verkkoon, niin nopeus on jatkuvasti 100M paremmalla puolella. Yhteisverkossa minäkin.

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 16 kpl

17/19

No siitähän tässä taitaa just ollakin kyse. Tätähän olen ihmetellyt kun talvella 4G toimi loistavasti mutta nyt ei toimi ollenkaan, varsinkaan kun lukitsee tikun 4glle. Tällähän on ollut jo monen sortin viisasta arvailemassa ja tietämissä nämä ongelmat. Siispä jos nyt odoteltaisi tuonne syyskuulle ja palaan sitten asiaan, ellei Soneralta tule mitään järkevää ja toimivaa korjausta ennen sitä kotiinlähtöä.

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 16 kpl

18/19

Tämähän toimii, loistavaa. Eilen iltapäivällä tuli viestiä, että tämä korjaus tehdäänkin vasta tänään 6. heinäkuuta. Ja Soneralta soitettiin ja tuli viestiä, että 4g antennisuuntaus on tehty. 

Nyt vain jää arvailujen varaan tämä otsikko. Oliko reilun kolmen viikon vitkutteluun syynä kiire vaiko saamattomuus. Enpä ota tuohon enää mitään kantaa vaan toivon Soneralta tulevaisuudessa aktiivisempaa tiedottamista näistä kuuluvuus ym ongelmista. Tämäkin viestittely olisi jäänyt tekemättä pienellä tiedottamisella. 

Nyt ongelma on ratkaistu ja toivottavasti me kaikki opimme tästä jotain.

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Moderaattori
Viestejä 943 kpl

19/19

Loistavaa! Hieno juttu että asiaan on saatu ratkaisu. Ja kiitokset palautteesta. Matkapuhelinliittymien alueelliseen vikatiedottamiseen on ainakin yhteisverkon myötä tullut parannusta mutta kehitettävää toki vielä on.

Vastaa
0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.