Kiitos ja näkemiin - palautetta verkon luotettavuudesta

  • 19 October 2020
  • 5 kommenttia
  • 4 katselukertaa

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +11

Olen tässä nyt testaillut eri operaattorien verkkojen toimivuutta. Telian asiakkaaksi siirryin Heinäkuun loppupuolella ja nyt lähti siirto Elisalle. Syy ei ole missään tarjouskikkailussa, vaan puhtaasti Telian verkon luotettavuudesta. Myös huonot kokemukset asiakaspalvelusta painavat taustalla. Alkuaikoina liittymässä eivät toimineet volte eikä vowifi-puhelut ja oltuani yhteydessä aspaan minua oltiin heittämässä Telia liikkeeseen, jossa puhelimen asetukset kuulemma laitetaan kuntoon. Kerroin, että asetukset on kunnossa. Pienen väännön kautta aspa alkoi tutkimaan liittymää ja kas kummaa - joku hanikka oli jäänyt väärään asentoon ja volte alkoi toimimaan. Hyin pian alkoi sitten satunnainen nettiyhteyden jäätyminen, joka ei poistunut muutakuin lentotilassa käyttämällä. Olin yhteydessä tästäkin aspaan ja hullua hurkaammaksi en tullut. Mainittakoon, että kokeilin käyttää puhelimsessa ELisan työliittymää ja nettiyhteyden jäätymistä ei esiintynyt. Lisäksi puhelin on ajoittain 3G-verkon puolella vaikka 4G-verkko pitäisi olla hyvä. Tein myös kuuluvuuspalautteen ja vastine oli, että alueella kuuluvuus on kunnossa. Vikailmoitustakin olen yrittänyt netin kautta jättää, mutta palvelussa on häiriö.


Toki otin tietoisen riskin ,kun siirryin Telialle. Työliittymä jouduttiin siirtämään pois Telialta heikon kuuluvuuden vuoksi, mutta sen jälkeen on tullut Telian suunnalta parannuksia, mutta ei tarpeeksi. 


 


edit Merja_J: otsikkoa muokattu kuvaavammaksi


5 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@AsiakasY@  kirjoitti:

Olen tässä nyt testaillut eri operaattorien verkkojen toimivuutta. Telian asiakkaaksi siirryin Heinäkuun loppupuolella ja nyt lähti siirto Elisalle. Syy ei ole missään tarjouskikkailussa, vaan puhtaasti Telian verkon luotettavuudesta. Myös huonot kokemukset asiakaspalvelusta painavat taustalla. Alkuaikoina liittymässä eivät toimineet volte eikä vowifi-puhelut ja oltuani yhteydessä aspaan minua oltiin heittämässä Telia liikkeeseen, jossa puhelimen asetukset kuulemma laitetaan kuntoon. Kerroin, että asetukset on kunnossa. Pienen väännön kautta aspa alkoi tutkimaan liittymää ja kas kummaa - joku hanikka oli jäänyt väärään asentoon ja volte alkoi toimimaan. Hyin pian alkoi sitten satunnainen nettiyhteyden jäätyminen, joka ei poistunut muutakuin lentotilassa käyttämällä. Olin yhteydessä tästäkin aspaan ja hullua hurkaammaksi en tullut. Mainittakoon, että kokeilin käyttää puhelimsessa ELisan työliittymää ja nettiyhteyden jäätymistä ei esiintynyt. Lisäksi puhelin on ajoittain 3G-verkon puolella vaikka 4G-verkko pitäisi olla hyvä. Tein myös kuuluvuuspalautteen ja vastine oli, että alueella kuuluvuus on kunnossa. Vikailmoitustakin olen yrittänyt netin kautta jättää, mutta palvelussa on häiriö.


Toki otin tietoisen riskin ,kun siirryin Telialle. Työliittymä jouduttiin siirtämään pois Telialta heikon kuuluvuuden vuoksi, mutta sen jälkeen on tullut Telian suunnalta parannuksia, mutta ei tarpeeksi. 


 


edit Merja_J: otsikkoa muokattu kuvaavammaksi




Olipa harmillista kuulla että homma ei meidän kanssa toiminut kuten pitäisi. Ongelmat verkon kanssa kuulostavat hieman erikoiselta. Tapahtuiko tuota jäätymistä kaikkialla vai jossain tietyssä osoitteessa? Jos netiyhteys jumiutui paikasta riippumatta, on ongelma silloin laitteessa. Toki jos samassa paikassa toinen operaattori toimii moitteettomasti niin menee melko mystiseksi. Mikä puhelin sinulla on muuten käytössä? 

Tuohon vikailmoituslomakkeeseen haluaisin vielä sen verran puuttua että sekö ei ole toiminut kohdallasi kertaakaan vai oliko sen kanssa ongelmia vain sen yhden kerran kun kokeilit? Mitään yleistä vikaa siinä ei pitäisi olla ja vastaisuuden varalta tällaisissa tilanteissa voi kokeilla myös kirjautumista toisella selaimella. 

Pyrimme toki siihen että asiointi asiakaspalvelumme kanssa hoituisi "kerralla kuntoon" -ajatuksella niin ettei asiakkaan tarvitsisi olla moneen kertaan saman asian tiimoilta yhteydessä. Aina se ei onnistu ja ongelma voi olla sen verran monimutkainen että se ei heti samantien ratkea. Jos näin käy niin ymmärrän että ne harmittavat ja vaikuttavat kokonaismielikuvaan. Kiitokset sinulle että nostit tämän asian esille. Palaute on aina enemmän kuin tervetullutta. 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +11

Puhelimena on OnePlus 6t ja huhujen mukaan jotain yhteensopivuusongelmaa olisi Telian verkon kanssa. Osaltani tapaus on nyt ratkennut ja loppuun käsitelty Telian kanssa ja odottelen innolla liittymän siirtoa Elisalle.

 

 


@AsiakasY@  kirjoitti:

Puhelimena on OnePlus 6t ja huhujen mukaan jotain yhteensopivuusongelmaa olisi Telian verkon kanssa. Osaltani tapaus on nyt ratkennut ja loppuun käsitelty Telian kanssa ja odottelen innolla liittymän siirtoa Elisalle.




Tätä olisi hyvä tutkia tarkemmin Häiriöilmoituksissa, mikäli haluat ottaa meihin vielä yhteyttä tästä asiasta. Päästäisiin selvittämään tarkemmin mikä tällaista voisi aiheuttaa. 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +11

Telia on lähettänyt eilen yhden ja tänään kaksi itkuista viestiä ja pyytää jäämään aasiakkaaksi. Tämä case on minun kohdalta kuitenkin taputeltu ja siirtoa ei peruta. Minulla ei ole enää tarvetta ottaa yhteyttä Telian vikapalveluun ja joutua heikon palvelun kohteeksi. Häiriöilmoitusta kun aiemmin yritin tehdä, niin siinä oli häiriö. Pitäisikö tehdä häiriöilmoitus häiriöstä häiriöilmoituksessa.  En nyt muista mitä kautta sitä yritin tehdä. Tätä asiaa on jo aiemmin tutkittu ja mitään järkevää ratkaisua ei tullut. 

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +6

@AsiakasY@  kirjoitti:

Telia on lähettänyt eilen yhden ja tänään kaksi itkuista viestiä ja pyytää jäämään aasiakkaaksi. Tämä case on minun kohdalta kuitenkin taputeltu ja siirtoa ei peruta. Minulla ei ole enää tarvetta ottaa yhteyttä Telian vikapalveluun ja joutua heikon palvelun kohteeksi. Häiriöilmoitusta kun aiemmin yritin tehdä, niin siinä oli häiriö. Pitäisikö tehdä häiriöilmoitus häiriöstä häiriöilmoituksessa.  En nyt muista mitä kautta sitä yritin tehdä. Tätä asiaa on jo aiemmin tutkittu ja mitään järkevää ratkaisua ei tullut. 


Juurikin saman tapaisen ongelman takia minä siirryin Elisalta Telialle. Elisan 5G tukiasema menee toistuvasti jumiin liian pienen kapasiteetin takia, mutta korjausta eivät siihen ole tehnyt ja häiriöilmoitus roikkuu siellä jossain jonossa jo 5kk. Vaihdoin Teliaan ja ongelma ratkesi, nyt toimii netti hienosti. Elisalta en ole jäänyt kaipaamaan muuta kuin Viihde palvelua joka on valovuoden edellä tätä Telia-Tv palvelua.

Vastaa