Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
handsupfinland
Kommentaattori
  • 6 custom-general.kudos
  • 33 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Kolmen euron KOROTUS Sopiva S liittymään rajattomalla netillä

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Minulla on ollut pitkään Soneran Sopiva S liittymä, koska oli sopivasti dataa ja puhetta/viestejä sekä rajatonnettilaajennus 6 € joka kk.

 

Hinta on 20.90 € kk vaan nyt tuli kirje eli korotusta tulee 3 €. Kirjeessä sanottiin, että datakiintiö nousee kahdesta gigasta kolmeen, mutta minua se ei hyödytä mitenkään, koska olen aina ostanut rajattoman paketin. Valitettavasti 23.90 € hinta 21M 4G rajaton 200 sms, 200 min on liian kallista juhlaa minulle.

 

Vaihdan numeron saman tien DNA:lle, joka tarjoaa 24.50 € hinnalla rajattoman 50M/50M 4G yhteyden ja 200 min, 200 sms.

 

Miksi liittymiä korotetaan kolmella eurolla ja en saa korotukselle mitään vastinetta?

13 vastausta
kjns
Kunniajäsen
  • 718 custom-general.kudos
  • 1282 custom-general.replies
  • 86 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@handsupfinland kirjoitti:

 

Miksi liittymiä korotetaan kolmella eurolla ja en saa korotukselle mitään vastinetta?


 

Jotta saadaan inflaation vaikutukset tasattua (ja saadaan parempi kate liittymiin).

handsupfinland
Kommentaattori
  • 6 custom-general.kudos
  • 33 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Mutta onko oikein maksattaa se vanhoilla asiakkailla?

 

Ostin liittymän noin viime jouluna ja jo nyt hinnankorotus ??? Mielestäni pitäisi olla kahden vuoden hintatakuu. Valitettavasti myös vaimo ja pojalle joudun vastaavat liittymät siirtämään muualle heti.

 

Ei mikään inflaatio oikeuta korottamaan hintoja 3 eur, uusille asiakkeille toki kannattaa myydä. Mutta Sonera ei taida vanhoja sitten arvostaa.....

 

Katsos kun ilman tuota 3x3 eur korotusta laskuun olisin edelleen maksanut laskuja Soneralle 45-65 € kk. Riippuen siitä onko otettu liittymiin lisäpaketteja nettiin. Nyt joudun maksamaan 24.50 € x 3 kilpailijalle.......... eli onko Soneralla varaa menettää asiakkaita, olisivat edes nostaneet nopeutta.

kiisseli67
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 2579 custom-general.kudos
  • 3938 custom-general.replies
  • 335 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@handsupfinland kirjoitti:

Minulla on ollut pitkään Soneran Sopiva S liittymä, koska oli sopivasti dataa ja puhetta/viestejä sekä rajatonnettilaajennus 6 € joka kk.

 

Hinta on 20.90 € kk vaan nyt tuli kirje eli korotusta tulee 3 €. Kirjeessä sanottiin, että datakiintiö nousee kahdesta gigasta kolmeen, mutta minua se ei hyödytä mitenkään, koska olen aina ostanut rajattoman paketin. Valitettavasti 23.90 € hinta 21M 4G rajaton 200 sms, 200 min on liian kallista juhlaa minulle.

 

Vaihdan numeron saman tien DNA:lle, joka tarjoaa 24.50 € hinnalla rajattoman 50M/50M 4G yhteyden ja 200 min, 200 sms.

 

Miksi liittymiä korotetaan kolmella eurolla ja en saa korotukselle mitään vastinetta?


Siis sinulla ei ollut Sonera Sopiva S Plus liittymää vaan maksoit joka kuukausi Sonera Sopiva S liittymään 6 € nettipaketin laajennusta varten?

Nimittäin minulla on Sonera Sopiva S Plus liittymä edelleen hintaan 20,90 €/kk, eikä minulle ole tullut tuota korotuskirjettä.

Mutta miehelleni tuli tuo korotus, koska hänellä on Sonera Sopiva S liittymä nyt hintaan 14,90 €/kk ja 1.2.2017 lähtien 17,90 €/kk ( netin käyttömäärä nousee tuolloin 2Gt -> 3Gt ).

Kirjeessä selitetään hinnankorotuksen syyksi merkittävää netin käyttömäärän kasvua ja hinnoittelun yhdenmukaistamista.

Myös tytölläni nousi liittymän hinta omistajanvaihdoksen yhteydessä 14,90 €/kk -> 17,90 €/kk , tosin hän on sittemmin päivittänyt liittymän Sonera Sopiva S Plussaksi 23,90 €/kk

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
Purnipsi
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1945 custom-general.kudos
  • 2951 custom-general.replies
  • 131 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@handsupfinland kirjoitti:

Mutta onko oikein maksattaa se vanhoilla asiakkailla?

 

Ostin liittymän noin viime jouluna ja jo nyt hinnankorotus ??? Mielestäni pitäisi olla kahden vuoden hintatakuu. Valitettavasti myös vaimo ja pojalle joudun vastaavat liittymät siirtämään muualle heti.

 

Ei mikään inflaatio oikeuta korottamaan hintoja 3 eur, uusille asiakkeille toki kannattaa myydä. Mutta Sonera ei taida vanhoja sitten arvostaa.....

 

Katsos kun ilman tuota 3x3 eur korotusta laskuun olisin edelleen maksanut laskuja Soneralle 45-65 € kk. Riippuen siitä onko otettu liittymiin lisäpaketteja nettiin. Nyt joudun maksamaan 24.50 € x 3 kilpailijalle.......... eli onko Soneralla varaa menettää asiakkaita, olisivat edes nostaneet nopeutta.


Onhan toki painetta kasvattaa hintoja, kun EU:n sisäinen roaming muuttuu. Saadaan mekin maksaa 30-40€ muutamasta gigasta dataa /kk kuten esim. Saksassa on ihan yleinen hinnoittelu. Datan tukkuhinta operaattorille kasvaa, täytyyhän sen jossain näkyä.

 

Onhan esim. Elisa tasaisesti hilannut hintoja ylöspäin, ja kumpikin jätti tiputtaneet yksikköveloitteiset pois (telellä Mini).

 

Paras siis valita se, joka tuntuu parhaiten sopivalta liittymältä. So simple.

handsupfinland
Kommentaattori
  • 6 custom-general.kudos
  • 33 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Minulle myytiin ensin Sopiva S, koska haluttiin varmuutta kannattaako maksaa lisää. No selvisi että data oli noin 7 gigaa kk. En sitten jaksanut sitä päivitellä vaan otin aina lisäpakettia. Nyt tuo tulee niin kalliiksi, että täytyy siirtää numero ja ehdottaa samoin myös muille perheenjäsenille.

 

Elisa on nostanut hintoja ja sieltä ei kyllä löytynyt käyttööni sopivaa.

 

DNA:lla oli myös 14 € rajaton 3G liittymä niin se voisi toimia muille perheessä, kun he eivät käytä muuta kun dataa. Itse tarvitsen puheluita joskus enemmänkin.

PasiS
Konkari ☆
  • 493 custom-general.kudos
  • 1234 custom-general.replies
  • 60 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tele Finlandin myyntipisteissä usein hyviä tarjouksia 15-18 €/kk rajattomalla 4G-netillä. Kaikki viestit ja minuuttejakin vähintään riittävästi.

olkitu
Kunniajäsen
  • 699 custom-general.kudos
  • 4442 custom-general.replies
  • 126 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hinnat nousee ja voit kiittää niitä sielä Brysselissä jotka ideoisi tämän... Suomessa hintatasot alhaisia ja voit katsoa naapuriin vaikka Ruotsiin että mitä hintoja sielä on. Suomessa on halpa data mutta aika on ohi. Riippuen mitä sielä Euroopassa päätetään vaikuttaa meille tänne pohjolaan.

 

Lisäksi datamäärä on kasvanut aika roimasti kun 4G halvempaa kuin se ADSL yhteys. Näin operaattorien pitää rakentaa niitä tukiasemia kun tukkeutuu käytöstä kokoajan.  Että infrallinen kustannuskin noussut aika mukavasti. Sitten kun ei kukaan soita eikä tekstaa vs netin käyttöön joka lisäksi rajaton melkeinpä niin voi ihmetellä 🙂 

 

Toki paremmat katteet aina halutaan, onhan operaattori voittoa tuottava yritys eikä hyväntekeväisyysjärjestö. 

 

---

 

Mutta kun tasaisesti kaikki kolme operattoria hinta nostelee ei se paljon jätä valinnan varaa joten siitä valitsemaan. 

Onko heikko matkapuhelimen kuuluvuus? Mittaa matkapuhelinverkon kuuluvuuksia Cellmapper-sovelluksella, saatavilla täältä ja ohje .
Jonezkur
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Posti toi tuon saman ilmoituksen myös minulle kahteen liittymään. Käytän dataa vain vähän, eikä tuosta rajan kasvatuksesta ole minulle mitään hyötyä. Maksan siis kohta 6€ tyhjästä lisää joka kuukausi. "Inflaatiokorjaus" on 20,1%.

 

Ja jatkoa korotuksille: tänään posti toi ilmoituksen, että Kamu-palveluun tulee 1,90€/kk kuukausimaksu - siis sen euro/numero-maksun lisäksi. Joudun siis maksamaan tuosta 2,90€ entisen euron sijaan. "Inflaatiokorjaus" on siis vaatimattomasti 190%. Kirjeen mukaan jatkossa videopuhelut ja kuvaviestit sisältyvät hintaan kotimaassa - jälleen täysin turha ominaisuus minulle.

 

Ymmärrän kyllä, että täällä on saatu nauttia edullisista mobiilipalveluista, mutta tällaiset rajut kertakorotukset aiheuttavat vain vihanpurkauksia ja operaattorin vaihtoja. Vaihto ei kuitenkaan ole helppoa, koska esim. Elisakin on juuri nostanut edullisimpien vanhojen liittymiensä hintoja aikalailla vastaavalla tavalla.

 

Siirsin aiemmin omia liittymiäni Soneralle olennaisesti parempien ja hieman edullisempien datayhteyksien takia (omissa käyttöpaikoissani) ja maksan nyt kolmesta puheliittymästä ja kahdesta mobiilinetistä jo ihan tarpeeksi käyttöön nähden (ja lisäksi taloyhtiökuituliittymästä ja viihdepalveluista kilpailijalle). Pahoin pelkään, että Sonera lähestyy minua lähiaikoina kirjeitse myös noiden mobiilinettieni tiimoilta, koska ne ovat todella edullisia rajattomia 4G-yhteyksiä. Elisa on monta kertaa yrittänyt myydä minulle jotakin vastaavaa, mutta tarjoukset eivät ole päässeet edes lähelle sitä, mitä maksan nyt noista. Taitavat ne EU-paineet pakottaa hinnannostoon noissakin, vaikka ei tulisi edes mieleen yrittää käyttää niitä ulkomailla.

 

Täytyy varmaankin jossakin vaiheessa tarkastella tilannetta uudelleen ja etsiä jotakin sopivampaa, mutta ongelmana on koko ajan reunaehdot eri käyttöpaikkojen datayhteyksien. Sonera kun sattuu olemaan ainoa, jonka data toimii käytännössä esim. mökillä.

 

Mazava
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Joo itselläni kanssa neljään liittymään samat korotukset mukaanlukien tuo kamu korotus. Joten kiitos vaan Sonera yli 20:n vuoden yhteistyöstä, mutta nyt alkaa kyllä menemään yli nämä jatkuvat pakko korotukset, joita perustellaan tuolla asiakkaan käyttötarpeella. 

Vanhat asiakkaathan ovat pohjasakkaa ja heitä voi veloittaa aivan niin kuin haluaa, ovathan he pysyneet tähänkin asti uskollisina.

 

 

Tämän osion uusimmat keskustelut