Hienoa, kun tulit Yhteisöön. Täältä löydät valtavasti keskusteluita, blogeja ja ratkaisuja. Voit keskustella yhdessä muiden samanhenkisten jäsenten sekä ajoittain myös työntekijöidemme kanssa. Kokosimme sinulle kolme vinkkiä jotta pääset nopeasti kartalle siitä, mistä Yhteisössä on kyse.
Etsi tietoa, selaa keskusteluita ja lue blogeja. Joku toinen on saattanut jo painia saman ongelman kanssa ja saada siihen ratkaisun. Jos et löydä etsimääsi, aloita uusi keskustelu ja kysy neuvoa osaavilta jäseniltämme.
HAKUUNYhteisössämme jäsenet neuvovat toisiaan ja keskustelevat keskenään. Törmäät nopeasti myös VIP-jäseniimme. He kaikki ovat tavallisia asiakkaita kuten sinäkin.
TUTUSTUOsallistu keskusteluihin, skaboihin ja pilotteihin. Kerro kokemuksistasi, ratko muiden ongelmia. Samalla keräät arvomerkkejä ja etenet Yhteisössä pidemmälle. Sinulla on mahdollisuus päästä jopa VIP-jäseneksi.
LUE LISÄÄ06-12-2018 13:07
@ilegal@ kirjoitti:Onko eSIM nyt ”sertifioitu” kun Suomen Telia mainitaan Applen sivuilla eSIM palveluntarjoajana?
Lähde?
Täällä ei mainintaa Teliasta.
https://support.apple.com/fi-fi/HT209096
06-12-2018 15:03
Miten ihmeessä Telian aspa voi olla niin kuutamolla tästä eSIM-asiasta? Olen käynyt kahdessa Telian liikkeessä Jyväskylässä ja yhdessä palvelupisteessä Tampereella ja saanut kaikista vastauksen, ettei eSIM vielä ole palveluvalikoimassa. Olen näyttänyt Telian sivuilta, että tieto ei pidä paikkaansa mutta ei ole auttanut asiaa. Jyväskylän Seppälän liikkeessä sain aggressiivista palvelua asiassa ja ehdottoman varmana kerrottuna, ettei tuotetta ole saatavilla. Henkilö yritti myydä minulle mutli-SIM-liittymää sen sijaan. Aivan käsittämätöntä touhua. Nyt siis kolmen yrityksen jälkeen olen edelleen ilman eSIMmiä. Hankin iPhonen XS:n ja Telian liittymän pitkälti tupla-SIM-mahdollisuuden vuoksi.
06-12-2018 15:13
@Herbie@ kirjoitti:
Miten ihmeessä Telian aspa voi olla niin kuutamolla tästä eSIM-asiasta? Olen käynyt kahdessa Telian liikkeessä Jyväskylässä ja yhdessä palvelupisteessä Tampereella ja saanut kaikista vastauksen, ettei eSIM vielä ole palveluvalikoimassa. Olen näyttänyt Telian sivuilta, että tieto ei pidä paikkaansa mutta ei ole auttanut asiaa. Jyväskylän Seppälän liikkeessä sain aggressiivista palvelua asiassa ja ehdottoman varmana kerrottuna, ettei tuotetta ole saatavilla. Henkilö yritti myydä minulle mutli-SIM-liittymää sen sijaan. Aivan käsittämätöntä touhua. Nyt siis kolmen yrityksen jälkeen olen edelleen ilman eSIMmiä. Hankin iPhonen XS:n ja Telian liittymän pitkälti tupla-SIM-mahdollisuuden vuoksi.
Isot pahoittelut @Herbie, että homma ei ole nyt mennyt ihan putkeen!
Tämä eSIM tekniikka on melko uusi juttu ja siitä syystä voi aiheuttaa vähän haastetta myös asiakaspalvelussa. Tilauksia varten on kuitenkin selkeät ohjeet kaikkien asiakasneuvojien tarjolla, jotta homma pitäisi hoitua tyylikkäästi maaliin. Selvästi tilanne vaatii pientä muistuttelua, joten laitanpa tästä myös palautetta eteenpäin.
Pääsisitkö meidän chattiin hoitamaan asiaa tänään tai vaihtoehtoisesti laittamalla palvelupyynnön, jolloin meiltä ollaan sinun suuntaan yhteydessä?
06-12-2018 15:31 — muokattu 06-12-2018 15:35
@NikoNo@ kirjoitti:
@Herbie@ kirjoitti:Miten ihmeessä Telian aspa voi olla niin kuutamolla tästä eSIM-asiasta? Olen käynyt kahdessa Telian liikkeessä Jyväskylässä ja yhdessä palvelupisteessä Tampereella ja saanut kaikista vastauksen, ettei eSIM vielä ole palveluvalikoimassa. Olen näyttänyt Telian sivuilta, että tieto ei pidä paikkaansa mutta ei ole auttanut asiaa. Jyväskylän Seppälän liikkeessä sain aggressiivista palvelua asiassa ja ehdottoman varmana kerrottuna, ettei tuotetta ole saatavilla. Henkilö yritti myydä minulle mutli-SIM-liittymää sen sijaan. Aivan käsittämätöntä touhua. Nyt siis kolmen yrityksen jälkeen olen edelleen ilman eSIMmiä. Hankin iPhonen XS:n ja Telian liittymän pitkälti tupla-SIM-mahdollisuuden vuoksi.
Isot pahoittelut @Herbie, että homma ei ole nyt mennyt ihan putkeen!
Tämä eSIM tekniikka on melko uusi juttu ja siitä syystä voi aiheuttaa vähän haastetta myös asiakaspalvelussa. Tilauksia varten on kuitenkin selkeät ohjeet kaikkien asiakasneuvojien tarjolla, jotta homma pitäisi hoitua tyylikkäästi maaliin. Selvästi tilanne vaatii pientä muistuttelua, joten laitanpa tästä myös palautetta eteenpäin.
Pääsisitkö meidän chattiin hoitamaan asiaa tänään tai vaihtoehtoisesti laittamalla palvelupyynnön, jolloin meiltä ollaan sinun suuntaan yhteydessä?
Yritin juuri chatin kautta. Siellä Heidi kertoo, että ohjelmistossanne on vikaa ja eSIMmiä ei siksi voida tehdä
06-12-2018 16:36
@Herbie@ kirjoitti:
@NikoNo@ kirjoitti:
@Herbie@ kirjoitti:Miten ihmeessä Telian aspa voi olla niin kuutamolla tästä eSIM-asiasta? Olen käynyt kahdessa Telian liikkeessä Jyväskylässä ja yhdessä palvelupisteessä Tampereella ja saanut kaikista vastauksen, ettei eSIM vielä ole palveluvalikoimassa. Olen näyttänyt Telian sivuilta, että tieto ei pidä paikkaansa mutta ei ole auttanut asiaa. Jyväskylän Seppälän liikkeessä sain aggressiivista palvelua asiassa ja ehdottoman varmana kerrottuna, ettei tuotetta ole saatavilla. Henkilö yritti myydä minulle mutli-SIM-liittymää sen sijaan. Aivan käsittämätöntä touhua. Nyt siis kolmen yrityksen jälkeen olen edelleen ilman eSIMmiä. Hankin iPhonen XS:n ja Telian liittymän pitkälti tupla-SIM-mahdollisuuden vuoksi.
Isot pahoittelut @Herbie, että homma ei ole nyt mennyt ihan putkeen!
Tämä eSIM tekniikka on melko uusi juttu ja siitä syystä voi aiheuttaa vähän haastetta myös asiakaspalvelussa. Tilauksia varten on kuitenkin selkeät ohjeet kaikkien asiakasneuvojien tarjolla, jotta homma pitäisi hoitua tyylikkäästi maaliin. Selvästi tilanne vaatii pientä muistuttelua, joten laitanpa tästä myös palautetta eteenpäin.
Pääsisitkö meidän chattiin hoitamaan asiaa tänään tai vaihtoehtoisesti laittamalla palvelupyynnön, jolloin meiltä ollaan sinun suuntaan yhteydessä?
Yritin juuri chatin kautta. Siellä Heidi kertoo, että ohjelmistossanne on vikaa ja eSIMmiä ei siksi voida tehdä
Ja nyt vuorostaan Katriina väittää että tässä pitää olla multiSIM. Ihan oikeasti, tässä ei ole enää mitään tolkkua. Olen ottanut kuvankaappaukset chatista ja pidän toimintaa ala-arvoisena.
06-12-2018 16:39
@Herbie@ kirjoitti:
Hankin iPhonen XS:n ja Telian liittymän pitkälti tupla-SIM-mahdollisuuden vuoksi.
Varmistan vain, mutta tarkoittanet tuolla tupla-SIM-mahdollisuudella siis iPhone XS:n tupla-SIM-featurea?
| Yhteisöalustan käyttövinkkejä | Blogi | Testipilotit ja arvonnat | Laite-esittelyt ja käyttökokemukset | Ylläpito-osio |
06-12-2018 21:52
Tässä saa näköjään olla tosi tyytyväinen, että sain jo toisella yrittämällä täysipäisen asiakaspalvelijan silloin kun oman eSIMmini aktivoin...
08-12-2018 09:31
@JuhaPN@ kirjoitti:
@ilegal@ kirjoitti:Onko eSIM nyt ”sertifioitu” kun Suomen Telia mainitaan Applen sivuilla eSIM palveluntarjoajana?
Lähde?
Täällä ei mainintaa Teliasta.
https://support.apple.com/fi-fi/HT209096
Olisiko lähde tämä Mac Rumorsin uutinen: According to Apple's website, the latest carriers supporting the eSIM feature include AT&T in the United States; Rogers and Fido in Canada; 3 in Denmark and Sweden; Orange in Poland and Spain; Telia in Estonia and Finland; Telenor in Norway
08-12-2018 09:37
@JuhaPN@ kirjoitti:
@ilegal@ kirjoitti:
Onko eSIM nyt ”sertifioitu” kun Suomen Telia mainitaan Applen sivuilla eSIM palveluntarjoajana?
Lähde?
Täällä ei mainintaa Teliasta.
https://support.apple.com/fi-fi/HT209096
En pysty vahvistamaan tässä vaiheessa - paremman tiedon puutteessa - mutta nyt tuon ko. linkin takaa Suomen kohdalla meidän firma mainitaan. Ja tämä kyllä mielestäni viittaa siihen, että iPhonen eSIM olisi nyt verifioitu.
Palaan tähän kun saan vahvistuksen.
| Yhteisöalustan käyttövinkkejä | Blogi | Testipilotit ja arvonnat | Laite-esittelyt ja käyttökokemukset | Ylläpito-osio |
08-12-2018 12:01
Tämähän meni nopeasti, nyt tuli vahvistus:
Kyllä, meidän eSIM on nyt sertifioitu. Edaan tämän tiedon aloituspostaukseen.
| Yhteisöalustan käyttövinkkejä | Blogi | Testipilotit ja arvonnat | Laite-esittelyt ja käyttökokemukset | Ylläpito-osio |
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit sivun yläreunasta.