Kootusti: eSIM, käyttökokemukset ja kysymykset


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
  • Yhteisömanageri
  • 10307 kommenttia



Mikä on eSIM


 


eSIM on lyhyesti sanottuna laitteisiin sisäänrakennettu SIM, joka korvaa perinteisen  SIM-kortin. eSIM löytyy tällä hetkellä muun muassa älykelloista ja puhelimista, myöhemmin esimerkiksi kodinkoneista ja niin edelleen. eSIM toimii kuten perinteinen SIM-kortti.


 


eSIM:iä tukevien laitteiden määrä on kasvanut älypuhelimista, tableteista, läppäreistä, älykelloihin tms. Laitteen valmistajan tuotesivuilta näet tukeeko laite eSIM:iä. Nyt voit lähteä lenkkipolulle pelkkä älykello ranteessa ja langattomat kuulokkeet korvilla ja voit soittaa tarvittaessa puheluita, vastailla viesteihin ja niin edelleen. Halutessasi saat saman tutun puhelinnumeron käyttöösi myös älykelloosi Yhteys Multi- palvelun avulla, joten käyttö on sekä vaivatonta ja että myös saumatonta.


 


eSIM:n rajoitukset


 



  • eSIM on yhteensopiva tällä hetkellä ainoastaan laskutusliittymien (postpaid) kanssa, ei prepaid 


 


Mikä on Yhteys Multi


 


Yhteys Multi -rinnakkaisliittymällä voit käyttää puhelinliittymäsi yhteyttä ja numeroa muissa laitteissa, kuten älykellossa, kakkospuhelimessa tai tabletissa. Voit esimerkiksi lähettää ja vastaanottaa puhelinnumeroosi lähetettyjä viestejä, puheluita ja käyttää nettiä usealla eri laitteella. Puhelimesi ei tarvitse olla näiden laitteiden välittömässä läheisyydessä, kuten Bluetooth- tai wifi-yhteydessä. Tuoteperhe koostuu tuotteista Yhteys Multi, Yhteys Multi+ ja Yhteys Multi+ 5G.


 


Lue lisää Yhteys Multi -palvelusta artikkelistamme sekä sivuiltamme.


 


---


 


Tässä ketjussa voit kertoa kokemuksiasi eSIM:stä sekä voit kysyä ja kommentoida aiheesta lisää jos haluat.


 


Lue myös:



---


 


eSIM:stä on keskusteltu aikaisemmin muun muassa näissä keskusteluissa:



eSIM


Apple Watch cellular ja eSIM


eSIM-"kortille" olisi käyttöä jo


 


Nämä on nyt lukittu ja jatketaan keskustelua tässä yhdessä ja samassa ketjussa. Sana on vapaa 🙂>


 


//ReOlivia: Päivitetty ajantasalle 22.8.2022


244 kommenttia


@HannaSu@  kirjoitti:

@markpolo@  kirjoitti:

Moi. Keskustelun etusivulla on mainittu Yhteys Multi, jolla saa iPhonen ja 2 Apple Watch kelloa liitettyä yhteen. Tämä olisi juuri minun tarpeeni mutta Android puhelin ja 2 Samsung Watch3 kelloa. Onko Yhteys Multi edelleen vain Applejen kanssa toimiva?

 


Moikka @markpolo ja tervetuloa tänne Yhteisöön!

 

Yhteys Multi-palvelu on saatavilla ainoastaan Apple Watch Series 3/4/5 GPS + Cellular sekä Samsung Galaxy Watch ja Galaxy Watch Active2 -kelloihin.

 

Multi-palvelun kanssa yhteensopivia puhelimia Applelta ovat iPhone 6 ja sitä uudemmat mallit ja Samsungilta Galaxy S7 ja sitä uudemmat mallit. Täällä on tarkempaa tietoa tuosta Multi-palvelusta. 🙂>


Edelleen viittaan tuohon 1. postaukseen ja miten sen ymmärrän:

Multi-SIM, yksi älykello voidaan liittää puhelimeen

Yhteys Multi, kaksi älykelloa voidaan liittää puhelimeen, vain Apple mainitaan.

 

Jos yhteys multi toimii Galaxy Watch ja Active2 kelloissa, sen voisi tuohon päivittää. Ja näin ollen voisi olettaa että Galaxy Watch3 tulee tuetuksi jollain aikataululla?

 

Sinä puhut Multi-palvelusta, liikaa samantyylisiä nimityksiä, vaikka kuinka koittaa lukea ohjeita sivuiltanne, niin vaikea on saada selkoa tähän asiaan.

 


@markpolo@  kirjoitti:


@HannaSu@  kirjoitti:


@markpolo@  kirjoitti:

Moi. Keskustelun etusivulla on mainittu Yhteys Multi, jolla saa iPhonen ja 2 Apple Watch kelloa liitettyä yhteen. Tämä olisi juuri minun tarpeeni mutta Android puhelin ja 2 Samsung Watch3 kelloa. Onko Yhteys Multi edelleen vain Applejen kanssa toimiva?


 




Moikka @markpolo ja tervetuloa tänne Yhteisöön!


 


Yhteys Multi-palvelu on saatavilla ainoastaan Apple Watch Series 3/4/5 GPS + Cellular sekä Samsung Galaxy Watch ja Galaxy Watch Active2 -kelloihin.


 


Multi-palvelun kanssa yhteensopivia puhelimia Applelta ovat iPhone 6 ja sitä uudemmat mallit ja Samsungilta Galaxy S7 ja sitä uudemmat mallit. Täällä on tarkempaa tietoa tuosta Multi-palvelusta. 🙂>




Edelleen viittaan tuohon 1. postaukseen ja miten sen ymmärrän:


Multi-SIM, yksi älykello voidaan liittää puhelimeen


Yhteys Multi, kaksi älykelloa voidaan liittää puhelimeen, vain Apple mainitaan.


 


Jos yhteys multi toimii Galaxy Watch ja Active2 kelloissa, sen voisi tuohon päivittää. Ja näin ollen voisi olettaa että Galaxy Watch3 tulee tuetuksi jollain aikataululla?


 


Sinä puhut Multi-palvelusta, liikaa samantyylisiä nimityksiä, vaikka kuinka koittaa lukea ohjeita sivuiltanne, niin vaikea on saada selkoa tähän asiaan.


 




On aivan totta, että nuo nimet ovat hyvin samanlaisia ja ne menevät helposti sekaisin.


 


Multi Sim: Mihin tahansa laskutusliittymäämme (ei prepaid) kytkettävä lisäpalvelu, joka mahdollistaa yhden ja saman puhelinnumeron käyttämisen kahdessa eri laitteessa.


 


Yhteys Multi: Mihin tahansa laskutusliittymäämme (ei prepaid) kytkettävä uusi lisäpalvelu, joka mahdollistaa yhden ja saman puhelinnumeron käyttämisen puhelimessa ja maksimissaan kahdessa älykellossa samaan aikaan.


 


Samsung Galaxy Watch 3 -kellosta löytyy tuo eSIM ominaisuus, joten sen saa kyllä tuolla Multi-palvelulla toimimaan puhelimen kanssa. 

Kuulostaa hyvältä. Eli voin ottaa puhelimeeni dual simmiin Telia Dot liittymän, ja saan siihen Yhteys Multilla kytkettyä 2kpl Samsung Watch3:ia, kaikki käyttävät samaa numeroa.


@markpolo@  kirjoitti:

Kuulostaa hyvältä. Eli voin ottaa puhelimeeni dual simmiin Telia Dot liittymän, ja saan siihen Yhteys Multilla kytkettyä 2kpl Samsung Watch3:ia, kaikki käyttävät samaa numeroa.




Telia Dot -liittymä toimii ilman fyysistä SIM-korttia laitteen tukiessa eSIM ominaisuutta. Yhteys Multi tai Multi-sim lisäpalvelua toistaiseksi ei Dot liittymille ole saatavilla.

Eipä tuo Yhteys multi taitaisi toimiakkaan niinkuin halusin, siten että oma ja vaimon älykello käyttäisi tätä "ylimääräistä" liittymää jos vaikka lenkillä nilkka nyrjähtää tjs. Molemmat kellot pitäisi liittää samaan puhelimeen ja silloin harjoitustiedot synkkaisivat ilmeisesti myös samaan puhelimeen ja se nyt ei olisi järkevää.

 

Saako Telia dotin SG Watch3 kelloon, se olisi järkevä liittymä kun käyttö olisi aika minimaalista.


@markpolo@  kirjoitti:

Eipä tuo Yhteys multi taitaisi toimiakkaan niinkuin halusin, siten että oma ja vaimon älykello käyttäisi tätä "ylimääräistä" liittymää jos vaikka lenkillä nilkka nyrjähtää tjs. Molemmat kellot pitäisi liittää samaan puhelimeen ja silloin harjoitustiedot synkkaisivat ilmeisesti myös samaan puhelimeen ja se nyt ei olisi järkevää.


 


Saako Telia dotin SG Watch3 kelloon, se olisi järkevä liittymä kun käyttö olisi aika minimaalista.




Telia Dottia ei vielä tällä hetkellä saa älykelloon eSIMinä. Olisiko tuo Yhteys Multi sinulle sitten tässä tilanteessa paras? Jos niitä hankkisit kaksi, yhden omaan kelloosi, toisen vaimosi kelloon? Taikka sitten sen yhden ja käyttää sitä kummankin kellossa - en osaa varmaksi sanoa, kävisikö siinä sitten että aktiivisuustiedot synkkaisi täysin, kun on kuitenkin kaksi eri kelloa. Tosin kuten sanoitkin, niin ne synkkaisivat samaan puhelimeen. 


 


Edit: ei multi-SIM vaan Yhteys Multi

Kun ei ole ennestään Telian liittymiä (työnantajalta) niin ei tässä oikein ole kuin huonoja vaihtoehtoja. Onko mitään aikataulua tai suunnitelmaa siitä saako Telia dotin joskus e-sim kelloon tai koska siihen saisi Yhteys multin.


@markpolo@  kirjoitti:

Kun ei ole ennestään Telian liittymiä (työnantajalta) niin ei tässä oikein ole kuin huonoja vaihtoehtoja. Onko mitään aikataulua tai suunnitelmaa siitä saako Telia dotin joskus e-sim kelloon tai koska siihen saisi Yhteys multin.




Aivan, höh! Valitettavasti ei vielä ole tiedossa onko tuollaista uudistusta tulossa ja millaisella aikataululla. 

Tilanne päivitystä! Nyt myös eSIM tukee mobiilivarmennetta.

Kysymys eSIMmin käytöstä:

 

10llä käyttäjällä on eSIMmiä tukeva puhelin .

Kaikilla käyttäjillä on kiinteällä SIMkortilla oma henkilökohtainen numero, joka on puhelimessa paikallaan.

Sitten olisi erillinen numero ja puhelin jonka rinnalla multisim joka olisi samalla eSIM.

Onnistuuko näiden 10 käyttäjän aina viikon välein ottaa tuo eSIM käytttöön tuohon omaan puhelimeen henkilökohtaisen numeron rinnalle? Tuleeko siitä mitään ongelmia maksuja jos aktivoi eSIMmin viikottain uuteen puhelimeen?

 

Morjesta @terosateri ja Tervetuloa Yhteisöön!


 


Tällä hetkellä kortinvaihto ei maksa mitään omien sivujen kautta. Tarkoitatko että jokainen käyttäjä ottaisi vuorollaan tuon erillisen numeron käyttöön omaan puhelimeen, jonka rinnalla on tuo multisim -palvelu?


@MikaelMu@  kirjoitti:

Morjesta @terosateri ja Tervetuloa Yhteisöön!

 

Tällä hetkellä kortinvaihto ei maksa mitään omien sivujen kautta. Tarkoitatko että jokainen käyttäjä ottaisi vuorollaan tuon erillisen numeron käyttöön omaan puhelimeen, jonka rinnalla on tuo multisim -palvelu?


Tuo eSIM olisi aina yhdellä käyttäjällä viikon kerrallaan. Eli käyttäjällä olisi mahdollista ottaa joko erillinen puhelin eli pitäisi kantaa kahta puhelinta mukanaan tai sitten aktivoida tuo eSIM oman numeron rinnalle omaan puhelimeen.

Pääliittymän eSIM-kortin voi vaihtaa toiseen puhelimeen niin halutessaan tällä tavalla kuten kerroitkin. Tärkeintä tuossa muutoksessa on tarkistaa että siinä vaihdetaan sitä pääliittymää, multisiminä toimiva liittymä pysyy aina samana. Silloin siihen ei tule häiriöitä. Maksua tulee ainoastaan silloin jos siirrät liittymän asiakaspalvelun kautta takaisin normaali SIM-kortille, 5€/kerta.

Hei

 

Meillä käytössä samsungin puhelin ja samsungin kello. Kellossa Telian ESim rinnakkaisliittymä ja puhelimessa normaali kortti sim.

 

Ostimme applen 11 puhelimen ja applen cellular kellon. 

 

Puhelimesta saimme tietty vaihdettua sim kortin hyvin uuteen applen puhelimeen. Applen kello ja applen puhelin on myös kytkettynä keskenään.

 

Kysymys: Miten VAIHDETAAN ESim liittymä vanhasta samsungin kellosta uuteen applen kelloon? Eli en ole tilaamassa uutta liittymää, vaan ainoastaan vaihtamassa laitetta. Eli liittymän numero ja ominaisuudet pysyisivät ihan samana, mutta käytössä oleva liittymä vain siirrettäisiin uuteen kelloon. 

 

Olen ollut yhteydessä kolmeen kertaan asiakaspalveluun, mutta oli ilmeisesti ensimmäinen kerta telian verkossa, kun joku on ostanut uuden kellon tai vaihtamassa liittymää uuteen kelloon, eikä kukaan ollut kuullutkaan tälläisestä 😃> Toivottavasti täältä löytyy apu.

 

Kiitos jo etukäteen!

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +10

@kapukapu@  kirjoitti:

Hei


 


Meillä käytössä samsungin puhelin ja samsungin kello. Kellossa Telian ESim rinnakkaisliittymä ja puhelimessa normaali kortti sim.


 


Ostimme applen 11 puhelimen ja applen cellular kellon. 


 


Puhelimesta saimme tietty vaihdettua sim kortin hyvin uuteen applen puhelimeen. Applen kello ja applen puhelin on myös kytkettynä keskenään.


 


Kysymys: Miten VAIHDETAAN ESim liittymä vanhasta samsungin kellosta uuteen applen kelloon? Eli en ole tilaamassa uutta liittymää, vaan ainoastaan vaihtamassa laitetta. Eli liittymän numero ja ominaisuudet pysyisivät ihan samana, mutta käytössä oleva liittymä vain siirrettäisiin uuteen kelloon. 


 


Olen ollut yhteydessä kolmeen kertaan asiakaspalveluun, mutta oli ilmeisesti ensimmäinen kerta telian verkossa, kun joku on ostanut uuden kellon tai vaihtamassa liittymää uuteen kelloon, eikä kukaan ollut kuullutkaan tälläisestä 😃> Toivottavasti täältä löytyy apu.


 


Kiitos jo etukäteen!




Moikka @kapukapu ja tervetuloa keskustelemaan Telia Yhteisöön!


 


Vanhassa kellossasi käytössä olleen Telia Multi -liittymän voit siirtää uuteen kelloosi Apple Watch -sovelluksesi kautta. Valitse siellä Mobiiliverkko -> Telia FI:n viereinen i-kirjain -> hallitse tiliä ja kirjaudu sisään Telia-tunnuksellasi, pankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella. Mikäli käytössäsi on yritysliittymä, kirjaudu matkapuhelinnumerollasi ja sen salasanalla. Valitse Multi -liittymäsi, mikäli se ei automaattisesti tule valituksi ja selaa sivun alareunaan, josta valitse "Siirrä liittymä toisesta kellosta" ja jatka sitten ohjeiden mukaan. Saitko näillä ohjeilla ladattua liittymän laitteeseen?


@AnneAn@  kirjoitti:

@kapukapu@  kirjoitti:

Hei

 

Meillä käytössä samsungin puhelin ja samsungin kello. Kellossa Telian ESim rinnakkaisliittymä ja puhelimessa normaali kortti sim.

 

Ostimme applen 11 puhelimen ja applen cellular kellon. 

 

Puhelimesta saimme tietty vaihdettua sim kortin hyvin uuteen applen puhelimeen. Applen kello ja applen puhelin on myös kytkettynä keskenään.

 

Kysymys: Miten VAIHDETAAN ESim liittymä vanhasta samsungin kellosta uuteen applen kelloon? Eli en ole tilaamassa uutta liittymää, vaan ainoastaan vaihtamassa laitetta. Eli liittymän numero ja ominaisuudet pysyisivät ihan samana, mutta käytössä oleva liittymä vain siirrettäisiin uuteen kelloon. 

 

Olen ollut yhteydessä kolmeen kertaan asiakaspalveluun, mutta oli ilmeisesti ensimmäinen kerta telian verkossa, kun joku on ostanut uuden kellon tai vaihtamassa liittymää uuteen kelloon, eikä kukaan ollut kuullutkaan tälläisestä 😃> Toivottavasti täältä löytyy apu.

 

Kiitos jo etukäteen!


Moikka @kapukapu ja tervetuloa keskustelemaan Telia Yhteisöön!

 

Vanhassa kellossasi käytössä olleen Telia Multi -liittymän voit siirtää uuteen kelloosi Apple Watch -sovelluksesi kautta. Valitse siellä Mobiiliverkko -> Telia FI:n viereinen i-kirjain -> hallitse tiliä ja kirjaudu sisään Telia-tunnuksellasi, pankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella. Mikäli käytössäsi on yritysliittymä, kirjaudu matkapuhelinnumerollasi ja sen salasanalla. Valitse Multi -liittymäsi, mikäli se ei automaattisesti tule valituksi ja selaa sivun alareunaan, josta valitse "Siirrä liittymä toisesta kellosta" ja jatka sitten ohjeiden mukaan. Saitko näillä ohjeilla ladattua liittymän laitteeseen?


 

Moikka. Kiitos nopeasta vastauksesta. 

 

menen kello sovellukseen sisälle.  Klikkaan mobiiliverkko. Tulee esille kenttä:

-Mobiili

-Mobiililiittymä

   -Ota käyttöön mobiilidata (näkyy harmaana.)

-ja alinna lukee: "Tilisi (Telia FI) ei voi ottaa käyttöön mobiiliverkkoyhteyttä Apple Watchissa. Lisätietoja antaa Telia. FI

 

 

Eli tätä pidemmälle ei päästä. Osaisitko auttaa.

 

Ja toinen tähän liittyvä kysymys, kyseessä yritysliittymä. Mikä on aiemmin mainitsemasi liittymänumeron salasana? Mistä löydän sen? Olen itse adminina yritysportaalissa. 

 

Kiitos

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +10

@kapukapu@  kirjoitti:


@AnneAn@  kirjoitti:


@kapukapu@  kirjoitti:

Hei


 


Meillä käytössä samsungin puhelin ja samsungin kello. Kellossa Telian ESim rinnakkaisliittymä ja puhelimessa normaali kortti sim.


 


Ostimme applen 11 puhelimen ja applen cellular kellon. 


 


Puhelimesta saimme tietty vaihdettua sim kortin hyvin uuteen applen puhelimeen. Applen kello ja applen puhelin on myös kytkettynä keskenään.


 


Kysymys: Miten VAIHDETAAN ESim liittymä vanhasta samsungin kellosta uuteen applen kelloon? Eli en ole tilaamassa uutta liittymää, vaan ainoastaan vaihtamassa laitetta. Eli liittymän numero ja ominaisuudet pysyisivät ihan samana, mutta käytössä oleva liittymä vain siirrettäisiin uuteen kelloon. 


 


Olen ollut yhteydessä kolmeen kertaan asiakaspalveluun, mutta oli ilmeisesti ensimmäinen kerta telian verkossa, kun joku on ostanut uuden kellon tai vaihtamassa liittymää uuteen kelloon, eikä kukaan ollut kuullutkaan tälläisestä 😃> Toivottavasti täältä löytyy apu.


 


Kiitos jo etukäteen!




Moikka @kapukapu ja tervetuloa keskustelemaan Telia Yhteisöön!


 


Vanhassa kellossasi käytössä olleen Telia Multi -liittymän voit siirtää uuteen kelloosi Apple Watch -sovelluksesi kautta. Valitse siellä Mobiiliverkko -> Telia FI:n viereinen i-kirjain -> hallitse tiliä ja kirjaudu sisään Telia-tunnuksellasi, pankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella. Mikäli käytössäsi on yritysliittymä, kirjaudu matkapuhelinnumerollasi ja sen salasanalla. Valitse Multi -liittymäsi, mikäli se ei automaattisesti tule valituksi ja selaa sivun alareunaan, josta valitse "Siirrä liittymä toisesta kellosta" ja jatka sitten ohjeiden mukaan. Saitko näillä ohjeilla ladattua liittymän laitteeseen?




 


Moikka. Kiitos nopeasta vastauksesta. 


 


menen kello sovellukseen sisälle.  Klikkaan mobiiliverkko. Tulee esille kenttä:


-Mobiili


-Mobiililiittymä


   -Ota käyttöön mobiilidata (näkyy harmaana.)


-ja alinna lukee: "Tilisi (Telia FI) ei voi ottaa käyttöön mobiiliverkkoyhteyttä Apple Watchissa. Lisätietoja antaa Telia. FI


 


 


Eli tätä pidemmälle ei päästä. Osaisitko auttaa.


 


Ja toinen tähän liittyvä kysymys, kyseessä yritysliittymä. Mikä on aiemmin mainitsemasi liittymänumeron salasana? Mistä löydän sen? Olen itse adminina yritysportaalissa. 


 


Kiitos




Liittymässä tulee olla tilausoikeudet voimassa. Tilausoikeudet voit tarkistaa yritysportaalissa pääkäyttäjä klikkaamalla oikealla ylhäällä olevaa rattaan kuvaa ja sieltä Henkilöstön oikeudet. Tilausoikeuksien lisäksi liittymällä tulee olla 4G -puheominaisuus.


 


Salasanan matkapuhelinnumerollesi saat tilattua lähettämällä tekstiviestin salasana numeroon 15400. 


 


Pääsetkö näiden ohjeiden avulla tilaamaan?


 


@AnneAn@  kirjoitti:

@kapukapu@  kirjoitti:

@AnneAn@  kirjoitti:

@kapukapu@  kirjoitti:

Hei

 

Meillä käytössä samsungin puhelin ja samsungin kello. Kellossa Telian ESim rinnakkaisliittymä ja puhelimessa normaali kortti sim.

 

Ostimme applen 11 puhelimen ja applen cellular kellon. 

 

Puhelimesta saimme tietty vaihdettua sim kortin hyvin uuteen applen puhelimeen. Applen kello ja applen puhelin on myös kytkettynä keskenään.

 

Kysymys: Miten VAIHDETAAN ESim liittymä vanhasta samsungin kellosta uuteen applen kelloon? Eli en ole tilaamassa uutta liittymää, vaan ainoastaan vaihtamassa laitetta. Eli liittymän numero ja ominaisuudet pysyisivät ihan samana, mutta käytössä oleva liittymä vain siirrettäisiin uuteen kelloon. 

 

Olen ollut yhteydessä kolmeen kertaan asiakaspalveluun, mutta oli ilmeisesti ensimmäinen kerta telian verkossa, kun joku on ostanut uuden kellon tai vaihtamassa liittymää uuteen kelloon, eikä kukaan ollut kuullutkaan tälläisestä 😃> Toivottavasti täältä löytyy apu.

 

Kiitos jo etukäteen!


Moikka @kapukapu ja tervetuloa keskustelemaan Telia Yhteisöön!

 

Vanhassa kellossasi käytössä olleen Telia Multi -liittymän voit siirtää uuteen kelloosi Apple Watch -sovelluksesi kautta. Valitse siellä Mobiiliverkko -> Telia FI:n viereinen i-kirjain -> hallitse tiliä ja kirjaudu sisään Telia-tunnuksellasi, pankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella. Mikäli käytössäsi on yritysliittymä, kirjaudu matkapuhelinnumerollasi ja sen salasanalla. Valitse Multi -liittymäsi, mikäli se ei automaattisesti tule valituksi ja selaa sivun alareunaan, josta valitse "Siirrä liittymä toisesta kellosta" ja jatka sitten ohjeiden mukaan. Saitko näillä ohjeilla ladattua liittymän laitteeseen?


 

Moikka. Kiitos nopeasta vastauksesta. 

 

menen kello sovellukseen sisälle.  Klikkaan mobiiliverkko. Tulee esille kenttä:

-Mobiili

-Mobiililiittymä

   -Ota käyttöön mobiilidata (näkyy harmaana.)

-ja alinna lukee: "Tilisi (Telia FI) ei voi ottaa käyttöön mobiiliverkkoyhteyttä Apple Watchissa. Lisätietoja antaa Telia. FI

 

 

Eli tätä pidemmälle ei päästä. Osaisitko auttaa.

 

Ja toinen tähän liittyvä kysymys, kyseessä yritysliittymä. Mikä on aiemmin mainitsemasi liittymänumeron salasana? Mistä löydän sen? Olen itse adminina yritysportaalissa. 

 

Kiitos


Liittymässä tulee olla tilausoikeudet voimassa. Tilausoikeudet voit tarkistaa yritysportaalissa pääkäyttäjä klikkaamalla oikealla ylhäällä olevaa rattaan kuvaa ja sieltä Henkilöstön oikeudet. Tilausoikeuksien lisäksi liittymällä tulee olla 4G -puheominaisuus.

 

Salasanan matkapuhelinnumerollesi saat tilattua lähettämällä tekstiviestin salasana numeroon 15400. 

 

Pääsetkö näiden ohjeiden avulla tilaamaan?

 


Tilausoikeudet on voimassa. Liittymä on ok.

 

Pääsen ohjeen kakkos kohdan alakohtaan 6. Eli: 6. Valitse "Ota käyttöön mobiilidata" edetäksesi Multi-palvelun ostovaiheeseen." 

 

 Tässä kohdassa tulee ilmoitus:"Tilisi (Telia FI) ei voi ottaa käyttöön mobiiliverkkoyhteyttä Apple Watchissa. Lisätietoja antaa Telia. FI"

 

Kello on myös buutattu tässä välissä ja yhdistämisprosessi aloitettu alusta alkaen. Asiakaspalvelussanne kaksi henkilöä on tarkistanut liittymän ja siihen liittyvien tilausoikeuksien olevan ok. 

 

Eli asia ei tullut kuntoon vielä.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +10

@kapukapu@  kirjoitti:


@AnneAn@  kirjoitti:


@kapukapu@  kirjoitti:


@AnneAn@  kirjoitti:


@kapukapu@  kirjoitti:

Hei


 


Meillä käytössä samsungin puhelin ja samsungin kello. Kellossa Telian ESim rinnakkaisliittymä ja puhelimessa normaali kortti sim.


 


Ostimme applen 11 puhelimen ja applen cellular kellon. 


 


Puhelimesta saimme tietty vaihdettua sim kortin hyvin uuteen applen puhelimeen. Applen kello ja applen puhelin on myös kytkettynä keskenään.


 


Kysymys: Miten VAIHDETAAN ESim liittymä vanhasta samsungin kellosta uuteen applen kelloon? Eli en ole tilaamassa uutta liittymää, vaan ainoastaan vaihtamassa laitetta. Eli liittymän numero ja ominaisuudet pysyisivät ihan samana, mutta käytössä oleva liittymä vain siirrettäisiin uuteen kelloon. 


 


Olen ollut yhteydessä kolmeen kertaan asiakaspalveluun, mutta oli ilmeisesti ensimmäinen kerta telian verkossa, kun joku on ostanut uuden kellon tai vaihtamassa liittymää uuteen kelloon, eikä kukaan ollut kuullutkaan tälläisestä 😃> Toivottavasti täältä löytyy apu.


 


Kiitos jo etukäteen!




Moikka @kapukapu ja tervetuloa keskustelemaan Telia Yhteisöön!


 


Vanhassa kellossasi käytössä olleen Telia Multi -liittymän voit siirtää uuteen kelloosi Apple Watch -sovelluksesi kautta. Valitse siellä Mobiiliverkko -> Telia FI:n viereinen i-kirjain -> hallitse tiliä ja kirjaudu sisään Telia-tunnuksellasi, pankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella. Mikäli käytössäsi on yritysliittymä, kirjaudu matkapuhelinnumerollasi ja sen salasanalla. Valitse Multi -liittymäsi, mikäli se ei automaattisesti tule valituksi ja selaa sivun alareunaan, josta valitse "Siirrä liittymä toisesta kellosta" ja jatka sitten ohjeiden mukaan. Saitko näillä ohjeilla ladattua liittymän laitteeseen?




 


Moikka. Kiitos nopeasta vastauksesta. 


 


menen kello sovellukseen sisälle.  Klikkaan mobiiliverkko. Tulee esille kenttä:


-Mobiili


-Mobiililiittymä


   -Ota käyttöön mobiilidata (näkyy harmaana.)


-ja alinna lukee: "Tilisi (Telia FI) ei voi ottaa käyttöön mobiiliverkkoyhteyttä Apple Watchissa. Lisätietoja antaa Telia. FI


 


 


Eli tätä pidemmälle ei päästä. Osaisitko auttaa.


 


Ja toinen tähän liittyvä kysymys, kyseessä yritysliittymä. Mikä on aiemmin mainitsemasi liittymänumeron salasana? Mistä löydän sen? Olen itse adminina yritysportaalissa. 


 


Kiitos




Liittymässä tulee olla tilausoikeudet voimassa. Tilausoikeudet voit tarkistaa yritysportaalissa pääkäyttäjä klikkaamalla oikealla ylhäällä olevaa rattaan kuvaa ja sieltä Henkilöstön oikeudet. Tilausoikeuksien lisäksi liittymällä tulee olla 4G -puheominaisuus.


 


Salasanan matkapuhelinnumerollesi saat tilattua lähettämällä tekstiviestin salasana numeroon 15400. 


 


Pääsetkö näiden ohjeiden avulla tilaamaan?


 




Tilausoikeudet on voimassa. Liittymä on ok.


 


Pääsen ohjeen kakkos kohdan alakohtaan 6. Eli: 6. Valitse "Ota käyttöön mobiilidata" edetäksesi Multi-palvelun ostovaiheeseen." 


 


 Tässä kohdassa tulee ilmoitus:"Tilisi (Telia FI) ei voi ottaa käyttöön mobiiliverkkoyhteyttä Apple Watchissa. Lisätietoja antaa Telia. FI"


 


Kello on myös buutattu tässä välissä ja yhdistämisprosessi aloitettu alusta alkaen. Asiakaspalvelussanne kaksi henkilöä on tarkistanut liittymän ja siihen liittyvien tilausoikeuksien olevan ok. 


 


Eli asia ei tullut kuntoon vielä.


 




Tarkistaisitko vielä, että onhan sekä puhelimessä että kellossa viimeisimmät ohjelmistoversiot? Ilman uusinta ohjelmistoversiota ei Multi -liittymää voi ottaa käyttöön.


 


Tämän jälkeen lähetä siitä puhelimesta (jolla kelloa aktivoit) tekstiviesti INFO KELLO numeroon 15400. Viesti tarkistaa, että onhan liittymäsi yhteensopiva Multi -liittymän asennukseen. Mikäli saat vastaukseksi viestin, ettei liittymä ole yhteensopiva kellon kanssa, otathan yhteyttä vastausviestissä mainittuun numeroon tai chattiin.


 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +11

Jos on käytössä Telian Multi eSIM-palvelu, jossa eSIM on Samsungin älykellossa, niin ohjautuvatko puhelut kelloon puhelimen ollessa pois päältä ?


@Tomppa_1@  kirjoitti:

Jos on käytössä Telian Multi eSIM-palvelu, jossa eSIM on Samsungin älykellossa, niin ohjautuvatko puhelut kelloon puhelimen ollessa pois päältä ?




Ohjautuu kyllä! Toki kellossa täytyy olla tuo puheominaisuus luonnollisesti.





Sivullanne mainitaan eSIM:n kohdalla, että ei sovellu mobiilitunnistukseen. Aikamoinen puute.


 


 


edit Merja_J: eSIM-palvelua koskeva keskustelu siirretty tänne Apple iPhone 12 -saatavuusketjusta.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@MacPro@  kirjoitti:
Sivullanne mainitaan eSIM:n kohdalla, että ei sovellu mobiilitunnistukseen. Aikamoinen puute.

Moi @MacPro  ja tervetuloa tänne Telia Yhteisöön!


 


eSIMissä toimii mobiilivarmenne kyllä. 🙂> Tämä muutos on tapahtunut syyskuun puolessa välissä eli siitä lähtien eSIMillä on voinut käyttää mobiilivarmennetta. Mistä löysit tuon ilmoituksen, että näin ei olisi? Saadaan korjattua sitten, jos meidän sivuilla on virheellistä tietoa.


@HannaMarikaL@  kirjoitti:

@MacPro@  kirjoitti:
Sivullanne mainitaan eSIM:n kohdalla, että ei sovellu mobiilitunnistukseen. Aikamoinen puute.

Moi @MacPro  ja tervetuloa tänne Telia Yhteisöön!

 

eSIMissä toimii mobiilivarmenne kyllä. 🙂> Tämä muutos on tapahtunut syyskuun puolessa välissä eli siitä lähtien eSIMillä on voinut käyttää mobiilivarmennetta. Mistä löysit tuon ilmoituksen, että näin ei olisi? Saadaan korjattua sitten, jos meidän sivuilla on virheellistä tietoa.


Ainakin Telia Dot sovelluksessa lukee että HUOM! Mobiilivarmenne ei toistaiseksi toimi eSIMin kanssa.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@hlmrs@  kirjoitti:


@HannaMarikaL@  kirjoitti:


@MacPro@  kirjoitti:
Sivullanne mainitaan eSIM:n kohdalla, että ei sovellu mobiilitunnistukseen. Aikamoinen puute.

Moi @MacPro  ja tervetuloa tänne Telia Yhteisöön!


 


eSIMissä toimii mobiilivarmenne kyllä. 🙂> Tämä muutos on tapahtunut syyskuun puolessa välissä eli siitä lähtien eSIMillä on voinut käyttää mobiilivarmennetta. Mistä löysit tuon ilmoituksen, että näin ei olisi? Saadaan korjattua sitten, jos meidän sivuilla on virheellistä tietoa.




Ainakin Telia Dot sovelluksessa lukee että HUOM! Mobiilivarmenne ei toistaiseksi toimi eSIMin kanssa.




Telia Dotin osalta eSIMin kanssa mobiilivarmenne ei tosiaan toistaiseksi toimi. Mutta mikäli hankit tai sinulla on jokin meidän Rajaton -liittymä, niin siinä mobiilivarmenne toimii eSIMin kanssa.

Vastaa