Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5229 custom-general.kudos
  • 4621 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

Kootusti: eSIM, käyttökokemukset ja kysymykset

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

eSIM Telia.jpg

Mikä on eSIM

 

eSIM on lyhyesti sanottuna laitteisiin sisäänrakennettu, sähköinen SIM-kortti. Niitä löytyy tällä hetkellä muun muassa älykelloista ja puhelimista, myöhemmin esimerkiksi kodinkoneista ja niin edelleen. eSIM toimii kuten perinteinen SIM-kortti joita olemme käyttäneet esimerkiksi matkapuhelimissa jo vuosikaudet. eSIM:ssä on uutta se, että se on laitteessa kiinteästi ja sisäänrakennettu ominaisuus eikä siitä tarvitse sinun enää erikseen huolehtia. Tähän asti älykelloihin yhteydet on pitänyt jakaa matkapuhelimen kautta (tai kellosta riippuen sinne piti asettaa perinteinen sim-kortti) joten puhelinta on pitänyt kantaa aina mukana. Jatkossa voit lähteä lenkkipolulle pelkkä älykello ranteessa ja langattomat kuulokkeet korvilla ja voit soittaa tarvittaessa puheluita, vastailla viesteihin ja niin edelleen. Halutessasi saat saman tutun puhelinnumeron käyttöösi myös älykelloosi joten käyttö on sekä vaivatonta ja että myös saumatonta.

 

Näissä kaikissa laitteissa on eSIM

 

Samsung Galaxy Watch

  • Suosittelemme kelloon Multi-SIM-palvelua jolloin sama puhelinnumero on sekä puhelimessasi että kellossasi. Voit käyttää kellossa myös mitä tahansa meidän liittymää jos niin haluat
  • Kellon eSIM vaatii toimiakseen meidän liittymän myös päätelaitteessa (puhelimessa)
  • Lue myös Käyttökokemukset Samsung Galaxy Watch

Apple iPhone XR / XS / XS Max / iPhone 11 sarja / iPad Pro 12.9" & 11" (2018)

  • Näiden laitteiden eSIM toimii iOS12.1 tai uudemmalla ohjelmistoversiolla
  • Voit hankkia näihin laitteisiin meiltä minkä tahansa liittymän tai Multi-SIM-palvelun
  • Näissä laitteissa PIN(1)-koodi on oletuksena pois päältä joten käyttöönoton jälkeen aktivoi myös PIN-koodin kysely päälle sekä muuta koodi haluamaksesi

Apple Watch GPS + Cellular (Series 3-5 ) 

  • Saat näihin kelloihin meiltä uuden Yhteys Multi -lisäpalvelumme
  • Kellon käyttöönotto tehdään iPhonen Watch-sovelluksen kautta. Käyttöönoton yhteydessä pääset tilaamaan myös Yhteys Multi -lisäpalvelumme
  • Apple rajoittaa kellon mobiiliyhteyden toimivuuden Suomeen, siinä ei ole ns. roaming-tukea, joten ulkomailla ollessasi jaa puhelimesi yhteys kelloon ja näin saat kelloosi yhteydet toimimaan
  • Apple Watch GPS + Cellular (Series 3 & 4) -malleja on ollut ulkomailla myynnissä jonkin aikaa. Niiden mobiiliyhteys toimii lähtökohtaisesti verkossamme, jos kellon myyjä ei ole asettanut kelloon esimerkiksi operaattori- tai verkkolukkoa. Jos haluat alkaa nyt käyttämään kellon mobiiliyhteyttä verkossamme niin varmista, että kellossasi sekä puhelimessasi on uusimmat ohjelmistot käytössä. Voit ottaa kellon mobiiliyhteyden käyttöön 14.6.2019 alkaen, ei aikaisemmin
  • Jos sinulla on Series 3 tai Series 4 -kello ja olet käyttänyt sen Cellular-ominaisuutta ja haluat vaihtaa sen uuteen Series 5 GPS + Cellular -kelloon, niin ota uusi kello käyttöön puhelimesi kautta ja kun etenet kohtaan, jossa alat tilaamaan uutta liittymää kelloa varten niin valitse sivun alareunasta kohta "Siirrä liittymä toisesta kellosta" ja valitse tämän jälkeen vanha kellosi niin tämän jälkeen liittymä siirtyy kellosta toiseen

Yhteensopivia laitteita tulee koko ajan lisää, laite kerrallaan.

 

eSIM:n rajoitukset

 

  • eSIM ei tue ainakaan tällä hetkellä Mobiilivarmennetta
  • eSIM on yhteensopiva tällä hetkellä ainoastaan laskutusliittymien (postpaid) kanssa, ei prepaid 
  • Telia DOT -liittymiin ei ole tällä hetkellä mahdollista saada eSIM:iä eikä myöskään Yhteys Multi -palvelua 
  • Päivitys 22.11.2019: nyt myös Telia DOT -liittymiin on mahdollista ottaa käyttöön eSIM
  • Päivitys 15.9.2020: nyt myös eSIMissä toimii mobiilivarmenne

Mikä on Multi-SIM

 

Mihin tahansa laskutusliittymäämme (ei prepaid) kytkettävä lisäpalvelu, joka mahdollistaa yhden ja saman puhelinnumeron käyttämisen kahdessa eri laitteessa. Molemmat laitteet kuluttavat samoja puhelu-, viesti- sekä nettipaketteja tai käyttävät samaa määrään perustuvaa veloitusta. Multi-SIM voi olla vain kahden laitteen välillä ja voit tilata sen sivuiltamme tai asiakaspalvelun tai myymälöidemme kautta. Multi-SIM-palvelun kuukausimaksu on 6,90€/kk.

 

4G-puhelut (VoLTE) ja Multi-SIM-palvelu eivät ole tällä hetkellä yhteensopivia. Toisin sanoen, jos haluat soittaa puhelimellasi 4G-puheluita niin liittymässäsi ei voi olla samaan aikaan Multi-SIM-palvelua.

 

Mikä on Yhteys Multi (14.6.2019 alkaen)

 

Mihin tahansa laskutusliittymäämme (ei prepaid) kytkettävä uusi lisäpalvelu, joka mahdollistaa yhden ja saman puhelinnumeron käyttämisen Apple iPhonessa sekä maksimissaan kahdessa Apple Watch -kellossa samaan aikaan. Kaikki laitteet kuluttavat samoja puhelu-, viesti- sekä nettipaketteja tai käyttävät samaa määrään perustuvaa veloitusta. Voit tilata Yhteys Multi -palvelun ainoastaan Apple Watch -kellon käyttöönoton yhteydessä. Yhteys Multi -palvelun hinta on 7,90€/kk.

 

Yhteys Multi -palvelu toimii yhtä aikaa myös 4G-puheluiden kanssa. Jos puhelimessasi on VoLTE käytössä niin palvelu aktivoituu myös rinnakkaiskorttiin tai kortteihin.

 

---

 

Tässä ketjussa voit kertoa kokemuksiasi eSIM:stä sekä voit kysyä ja kommentoida aiheesta lisää jos haluat.

 

Lue myös:

---

 

eSIM:stä on keskusteltu aikaisemmin muun muassa näissä keskusteluissa:


eSIM

Apple Watch cellular ja eSIM

eSIM-"kortille" olisi käyttöä jo

 

Nämä on nyt lukittu ja jatketaan keskustelua tässä yhdessä ja samassa ketjussa. Sana on vapaa 🙂

Tero, Yhteisömanageri

<<<< Lomalla 30.6. - 1.8.2021 >>>>

Jos kommentti ratkaisi ongelmasi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

Kuluttaja-asiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Yritysasiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Häiriötiedotteet ja -kartat 

Minun Telia -sovellus palveluiden hallinnointiin

 Telia 5G lähettiläät

Haluatko tietää ja oppia laitteista lisää 

234 vastausta
PiaJo
Telialainen
Telialainen
  • 209 custom-general.kudos
  • 869 custom-general.replies
  • 67 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@mighuelito@  kirjoitti:

@kapukapu@  kirjoitti:

@AnneAn@  kirjoitti:

@kapukapu@  kirjoitti:

@AnneAn@  kirjoitti:

@kapukapu@  kirjoitti:

Hei

 

Meillä käytössä samsungin puhelin ja samsungin kello. Kellossa Telian ESim rinnakkaisliittymä ja puhelimessa normaali kortti sim.

 

Ostimme applen 11 puhelimen ja applen cellular kellon. 

 

Puhelimesta saimme tietty vaihdettua sim kortin hyvin uuteen applen puhelimeen. Applen kello ja applen puhelin on myös kytkettynä keskenään.

 

Kysymys: Miten VAIHDETAAN ESim liittymä vanhasta samsungin kellosta uuteen applen kelloon? Eli en ole tilaamassa uutta liittymää, vaan ainoastaan vaihtamassa laitetta. Eli liittymän numero ja ominaisuudet pysyisivät ihan samana, mutta käytössä oleva liittymä vain siirrettäisiin uuteen kelloon. 

 

Olen ollut yhteydessä kolmeen kertaan asiakaspalveluun, mutta oli ilmeisesti ensimmäinen kerta telian verkossa, kun joku on ostanut uuden kellon tai vaihtamassa liittymää uuteen kelloon, eikä kukaan ollut kuullutkaan tälläisestä 😃 Toivottavasti täältä löytyy apu.

 

Kiitos jo etukäteen!


Moikka @kapukapu ja tervetuloa keskustelemaan Telia Yhteisöön!

 

Vanhassa kellossasi käytössä olleen Telia Multi -liittymän voit siirtää uuteen kelloosi Apple Watch -sovelluksesi kautta. Valitse siellä Mobiiliverkko -> Telia FI:n viereinen i-kirjain -> hallitse tiliä ja kirjaudu sisään Telia-tunnuksellasi, pankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella. Mikäli käytössäsi on yritysliittymä, kirjaudu matkapuhelinnumerollasi ja sen salasanalla. Valitse Multi -liittymäsi, mikäli se ei automaattisesti tule valituksi ja selaa sivun alareunaan, josta valitse "Siirrä liittymä toisesta kellosta" ja jatka sitten ohjeiden mukaan. Saitko näillä ohjeilla ladattua liittymän laitteeseen?


 

Moikka. Kiitos nopeasta vastauksesta. 

 

menen kello sovellukseen sisälle.  Klikkaan mobiiliverkko. Tulee esille kenttä:

-Mobiili

-Mobiililiittymä

   -Ota käyttöön mobiilidata (näkyy harmaana.)

-ja alinna lukee: "Tilisi (Telia FI) ei voi ottaa käyttöön mobiiliverkkoyhteyttä Apple Watchissa. Lisätietoja antaa Telia. FI

 

 

Eli tätä pidemmälle ei päästä. Osaisitko auttaa.

 

Ja toinen tähän liittyvä kysymys, kyseessä yritysliittymä. Mikä on aiemmin mainitsemasi liittymänumeron salasana? Mistä löydän sen? Olen itse adminina yritysportaalissa. 

 

Kiitos


Liittymässä tulee olla tilausoikeudet voimassa. Tilausoikeudet voit tarkistaa yritysportaalissa pääkäyttäjä klikkaamalla oikealla ylhäällä olevaa rattaan kuvaa ja sieltä Henkilöstön oikeudet. Tilausoikeuksien lisäksi liittymällä tulee olla 4G -puheominaisuus.

 

Salasanan matkapuhelinnumerollesi saat tilattua lähettämällä tekstiviestin salasana numeroon 15400. 

 

Pääsetkö näiden ohjeiden avulla tilaamaan?

 


Tilausoikeudet on voimassa. Liittymä on ok.

 

Pääsen ohjeen kakkos kohdan alakohtaan 6. Eli: 6. Valitse "Ota käyttöön mobiilidata" edetäksesi Multi-palvelun ostovaiheeseen." 

 

 Tässä kohdassa tulee ilmoitus:"Tilisi (Telia FI) ei voi ottaa käyttöön mobiiliverkkoyhteyttä Apple Watchissa. Lisätietoja antaa Telia. FI"

 

Kello on myös buutattu tässä välissä ja yhdistämisprosessi aloitettu alusta alkaen. Asiakaspalvelussanne kaksi henkilöä on tarkistanut liittymän ja siihen liittyvien tilausoikeuksien olevan ok. 

 

Eli asia ei tullut kuntoon vielä.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Morjesta! Mulla on hyvin samankaltainen ongelma. Itse päivitin puhelimeeni (iPhone 11 Pro Max) fyysisen SIM-kortin tilalle eSIMiin ja aiemmin loistavasti toiminut kellon (Series 6 AW) mobiiliverkkoyhteys katosi samassa savuna ilmaan. Kaikkea mahdollista ja mahdotonta on tullut kokeiltu ominpäin ja asiakaspalvelun kanssa, eikä probleeman syytä ole saatu vielä paikallistettua. En ole millään ilveellä saanut aktivoitua kelloon uutta verkkoyhteyttä. Aivan kuten sinunkin tilanteessasi, niin Watch app kertoo, ettei mobiiliverkkoa kellossa voi ottaa käyttöön Telia-tililläni. Kaikki siis toimi täydellisesti toista vuotta aina siihen saakka, kunnes keksin siirtyä puhelimessani fyysisestä kortista eSIMin käyttäjäksi 🙂


Kuulostaa sille @mighuelito, että olet ottanut eSIM-kortin nyt kellolle eli tarvitsisit tähän Multi-palvelun eli pääliittymän puhelimeen ja kelloon toinen liittymä eli multipalvelun. Hinta Multi-palveluun on 7,90€/kk. 

PiaJo
Telialainen
Telialainen
  • 209 custom-general.kudos
  • 869 custom-general.replies
  • 67 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@MacPro@  kirjoitti:

@VMJ@  kirjoitti:

@denbacka@  kirjoitti:

@HannaMarikaL@  kirjoitti:

@hlmrs@  kirjoitti:

@HannaMarikaL@  kirjoitti:

@MacPro@  kirjoitti:
Sivullanne mainitaan eSIM:n kohdalla, että ei sovellu mobiilitunnistukseen. Aikamoinen puute.

Moi @MacPro  ja tervetuloa tänne Telia Yhteisöön!

 

eSIMissä toimii mobiilivarmenne kyllä. 🙂 Tämä muutos on tapahtunut syyskuun puolessa välissä eli siitä lähtien eSIMillä on voinut käyttää mobiilivarmennetta. Mistä löysit tuon ilmoituksen, että näin ei olisi? Saadaan korjattua sitten, jos meidän sivuilla on virheellistä tietoa.


Ainakin Telia Dot sovelluksessa lukee että HUOM! Mobiilivarmenne ei toistaiseksi toimi eSIMin kanssa.


Telia Dotin osalta eSIMin kanssa mobiilivarmenne ei tosiaan toistaiseksi toimi. Mutta mikäli hankit tai sinulla on jokin meidän Rajaton -liittymä, niin siinä mobiilivarmenne toimii eSIMin kanssa.


Olen itse yrittänyt ja kun yritän kytkeä mobiilivarmenne mun Rahaton-liittymään niin Telian sivu vaan sanoo et on pakko päivittää simkorttini (mulla on siis esim)

 Eli tähän asti se ei ole toiminut.


Kun laitoin mobiilivarmennetta niin ensin Telia sivu kertoi että minun pitäisi hankkia Telia liittymä. Seuraavana päivänä se kehotti tilaamaan uuden SIM kortin. Ja sitten kun liittymä ja kortti kelpasivat niin sivu meni jumiin aina puhelinnumeron syöttämisen jälkeen. Lopulta kävin Telia myymälässä jossa avulias myyntihenkilö laittoi päätteeltään mobiilivarmenteen liittymääni Esimmille toimintaan.


Onko niin uusi asia Telialle, että sivusto on hieman hakusessa🧐


Yleensä liittymien päivitykset onnistuvat Minun Telia -sivuston kautta, mutta ilmeisemminkin jostakin syystä tapauksessasi se on vaatinut Telia myymälässä käynnin. Hyvä, että sait sitä kautta toimimaan mobiilivarmenteen. 

mighuelito
Uusi keskustelija
  • 4 custom-general.kudos
  • 12 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

 


@PiaJo@  kirjoitti:

@mighuelito@  kirjoitti:

@kapukapu@  kirjoitti:

@AnneAn@  kirjoitti:

@kapukapu@  kirjoitti:

@AnneAn@  kirjoitti:

@kapukapu@  kirjoitti:

Hei

 

Meillä käytössä samsungin puhelin ja samsungin kello. Kellossa Telian ESim rinnakkaisliittymä ja puhelimessa normaali kortti sim.

 

Ostimme applen 11 puhelimen ja applen cellular kellon. 

 

Puhelimesta saimme tietty vaihdettua sim kortin hyvin uuteen applen puhelimeen. Applen kello ja applen puhelin on myös kytkettynä keskenään.

 

Kysymys: Miten VAIHDETAAN ESim liittymä vanhasta samsungin kellosta uuteen applen kelloon? Eli en ole tilaamassa uutta liittymää, vaan ainoastaan vaihtamassa laitetta. Eli liittymän numero ja ominaisuudet pysyisivät ihan samana, mutta käytössä oleva liittymä vain siirrettäisiin uuteen kelloon. 

 

Olen ollut yhteydessä kolmeen kertaan asiakaspalveluun, mutta oli ilmeisesti ensimmäinen kerta telian verkossa, kun joku on ostanut uuden kellon tai vaihtamassa liittymää uuteen kelloon, eikä kukaan ollut kuullutkaan tälläisestä 😃 Toivottavasti täältä löytyy apu.

 

Kiitos jo etukäteen!


Moikka @kapukapu ja tervetuloa keskustelemaan Telia Yhteisöön!

 

Vanhassa kellossasi käytössä olleen Telia Multi -liittymän voit siirtää uuteen kelloosi Apple Watch -sovelluksesi kautta. Valitse siellä Mobiiliverkko -> Telia FI:n viereinen i-kirjain -> hallitse tiliä ja kirjaudu sisään Telia-tunnuksellasi, pankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella. Mikäli käytössäsi on yritysliittymä, kirjaudu matkapuhelinnumerollasi ja sen salasanalla. Valitse Multi -liittymäsi, mikäli se ei automaattisesti tule valituksi ja selaa sivun alareunaan, josta valitse "Siirrä liittymä toisesta kellosta" ja jatka sitten ohjeiden mukaan. Saitko näillä ohjeilla ladattua liittymän laitteeseen?


 

Moikka. Kiitos nopeasta vastauksesta. 

 

menen kello sovellukseen sisälle.  Klikkaan mobiiliverkko. Tulee esille kenttä:

-Mobiili

-Mobiililiittymä

   -Ota käyttöön mobiilidata (näkyy harmaana.)

-ja alinna lukee: "Tilisi (Telia FI) ei voi ottaa käyttöön mobiiliverkkoyhteyttä Apple Watchissa. Lisätietoja antaa Telia. FI

 

 

Eli tätä pidemmälle ei päästä. Osaisitko auttaa.

 

Ja toinen tähän liittyvä kysymys, kyseessä yritysliittymä. Mikä on aiemmin mainitsemasi liittymänumeron salasana? Mistä löydän sen? Olen itse adminina yritysportaalissa. 

 

Kiitos


Liittymässä tulee olla tilausoikeudet voimassa. Tilausoikeudet voit tarkistaa yritysportaalissa pääkäyttäjä klikkaamalla oikealla ylhäällä olevaa rattaan kuvaa ja sieltä Henkilöstön oikeudet. Tilausoikeuksien lisäksi liittymällä tulee olla 4G -puheominaisuus.

 

Salasanan matkapuhelinnumerollesi saat tilattua lähettämällä tekstiviestin salasana numeroon 15400. 

 

Pääsetkö näiden ohjeiden avulla tilaamaan?

 


Tilausoikeudet on voimassa. Liittymä on ok.

 

Pääsen ohjeen kakkos kohdan alakohtaan 6. Eli: 6. Valitse "Ota käyttöön mobiilidata" edetäksesi Multi-palvelun ostovaiheeseen." 

 

 Tässä kohdassa tulee ilmoitus:"Tilisi (Telia FI) ei voi ottaa käyttöön mobiiliverkkoyhteyttä Apple Watchissa. Lisätietoja antaa Telia. FI"

 

Kello on myös buutattu tässä välissä ja yhdistämisprosessi aloitettu alusta alkaen. Asiakaspalvelussanne kaksi henkilöä on tarkistanut liittymän ja siihen liittyvien tilausoikeuksien olevan ok. 

 

Eli asia ei tullut kuntoon vielä.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Morjesta! Mulla on hyvin samankaltainen ongelma. Itse päivitin puhelimeeni (iPhone 11 Pro Max) fyysisen SIM-kortin tilalle eSIMiin ja aiemmin loistavasti toiminut kellon (Series 6 AW) mobiiliverkkoyhteys katosi samassa savuna ilmaan. Kaikkea mahdollista ja mahdotonta on tullut kokeiltu ominpäin ja asiakaspalvelun kanssa, eikä probleeman syytä ole saatu vielä paikallistettua. En ole millään ilveellä saanut aktivoitua kelloon uutta verkkoyhteyttä. Aivan kuten sinunkin tilanteessasi, niin Watch app kertoo, ettei mobiiliverkkoa kellossa voi ottaa käyttöön Telia-tililläni. Kaikki siis toimi täydellisesti toista vuotta aina siihen saakka, kunnes keksin siirtyä puhelimessani fyysisestä kortista eSIMin käyttäjäksi 🙂


Kuulostaa sille @mighuelito, että olet ottanut eSIM-kortin nyt kellolle eli tarvitsisit tähän Multi-palvelun eli pääliittymän puhelimeen ja kelloon toinen liittymä eli multipalvelun. Hinta Multi-palveluun on 7,90€/kk. 


 Heh, tuostahan ei ole siis kysymys 😊 Mulla oli aiemmin fyysinen sim-kortti puhelimessa ja eSIM aktiivisena kellossa. Kaikki toimi hienosti sekä Series 5:n että Series 6:n kanssa. Nyt päätin toissapäivänä poistaa fyysisen sim-kortin tyystin puhelimesta ja hypätä eSIM-aikaan myös puhelimen osalta. Aktivoituani eSIMin (pääliittymäni sim-kortiksi puhelimeen) kaikki toimi täydellisesti puhelimessa uudella, digitaalisella sim-kortilla, mutta kellon mobiiliverkko katosi. Mulla oli yhä aktiivinen tilaus tuosta kellon liittymästä joka oli tuon 7,90€/kk. Verkko vain ei kelloon ulottunut. Watch app ilmoitti, että Telia FI -tiliäni ei voi käyttää kellon verkkoyhteyteen. Tottakai voi käyttää ja on käytettykin jo toista vuotta. Noh, asiakaspalvelu sitten poisti manuaalisesti multa tuon multi-palvelun (en itse sitä voinut poistaa, koska, noh, Watch app ei päästänyt säätämään liittymän asetuksia, koska liittymä ei sitä muka tue), jotta voisin yrittää tilata sen itse uudestaan. Tämä ei toki onnistu, koska yhä edelleen Watch app väitää, ettei Telia FI -liittymääni voi käyttää mobiilidataan kellossa. Liittymässäni on tilausoikeudet kyllä ajantasalla jne.

PiaJo
Telialainen
Telialainen
  • 209 custom-general.kudos
  • 869 custom-general.replies
  • 67 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@mighuelito@  kirjoitti:

 


@PiaJo@  kirjoitti:

@mighuelito@  kirjoitti:

@kapukapu@  kirjoitti:

@AnneAn@  kirjoitti:

@kapukapu@  kirjoitti:

@AnneAn@  kirjoitti:

@kapukapu@  kirjoitti:

Hei

 

Meillä käytössä samsungin puhelin ja samsungin kello. Kellossa Telian ESim rinnakkaisliittymä ja puhelimessa normaali kortti sim.

 

Ostimme applen 11 puhelimen ja applen cellular kellon. 

 

Puhelimesta saimme tietty vaihdettua sim kortin hyvin uuteen applen puhelimeen. Applen kello ja applen puhelin on myös kytkettynä keskenään.

 

Kysymys: Miten VAIHDETAAN ESim liittymä vanhasta samsungin kellosta uuteen applen kelloon? Eli en ole tilaamassa uutta liittymää, vaan ainoastaan vaihtamassa laitetta. Eli liittymän numero ja ominaisuudet pysyisivät ihan samana, mutta käytössä oleva liittymä vain siirrettäisiin uuteen kelloon. 

 

Olen ollut yhteydessä kolmeen kertaan asiakaspalveluun, mutta oli ilmeisesti ensimmäinen kerta telian verkossa, kun joku on ostanut uuden kellon tai vaihtamassa liittymää uuteen kelloon, eikä kukaan ollut kuullutkaan tälläisestä 😃 Toivottavasti täältä löytyy apu.

 

Kiitos jo etukäteen!


Moikka @kapukapu ja tervetuloa keskustelemaan Telia Yhteisöön!

 

Vanhassa kellossasi käytössä olleen Telia Multi -liittymän voit siirtää uuteen kelloosi Apple Watch -sovelluksesi kautta. Valitse siellä Mobiiliverkko -> Telia FI:n viereinen i-kirjain -> hallitse tiliä ja kirjaudu sisään Telia-tunnuksellasi, pankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella. Mikäli käytössäsi on yritysliittymä, kirjaudu matkapuhelinnumerollasi ja sen salasanalla. Valitse Multi -liittymäsi, mikäli se ei automaattisesti tule valituksi ja selaa sivun alareunaan, josta valitse "Siirrä liittymä toisesta kellosta" ja jatka sitten ohjeiden mukaan. Saitko näillä ohjeilla ladattua liittymän laitteeseen?


 

Moikka. Kiitos nopeasta vastauksesta. 

 

menen kello sovellukseen sisälle.  Klikkaan mobiiliverkko. Tulee esille kenttä:

-Mobiili

-Mobiililiittymä

   -Ota käyttöön mobiilidata (näkyy harmaana.)

-ja alinna lukee: "Tilisi (Telia FI) ei voi ottaa käyttöön mobiiliverkkoyhteyttä Apple Watchissa. Lisätietoja antaa Telia. FI

 

 

Eli tätä pidemmälle ei päästä. Osaisitko auttaa.

 

Ja toinen tähän liittyvä kysymys, kyseessä yritysliittymä. Mikä on aiemmin mainitsemasi liittymänumeron salasana? Mistä löydän sen? Olen itse adminina yritysportaalissa. 

 

Kiitos


Liittymässä tulee olla tilausoikeudet voimassa. Tilausoikeudet voit tarkistaa yritysportaalissa pääkäyttäjä klikkaamalla oikealla ylhäällä olevaa rattaan kuvaa ja sieltä Henkilöstön oikeudet. Tilausoikeuksien lisäksi liittymällä tulee olla 4G -puheominaisuus.

 

Salasanan matkapuhelinnumerollesi saat tilattua lähettämällä tekstiviestin salasana numeroon 15400. 

 

Pääsetkö näiden ohjeiden avulla tilaamaan?

 


Tilausoikeudet on voimassa. Liittymä on ok.

 

Pääsen ohjeen kakkos kohdan alakohtaan 6. Eli: 6. Valitse "Ota käyttöön mobiilidata" edetäksesi Multi-palvelun ostovaiheeseen." 

 

 Tässä kohdassa tulee ilmoitus:"Tilisi (Telia FI) ei voi ottaa käyttöön mobiiliverkkoyhteyttä Apple Watchissa. Lisätietoja antaa Telia. FI"

 

Kello on myös buutattu tässä välissä ja yhdistämisprosessi aloitettu alusta alkaen. Asiakaspalvelussanne kaksi henkilöä on tarkistanut liittymän ja siihen liittyvien tilausoikeuksien olevan ok. 

 

Eli asia ei tullut kuntoon vielä.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Morjesta! Mulla on hyvin samankaltainen ongelma. Itse päivitin puhelimeeni (iPhone 11 Pro Max) fyysisen SIM-kortin tilalle eSIMiin ja aiemmin loistavasti toiminut kellon (Series 6 AW) mobiiliverkkoyhteys katosi samassa savuna ilmaan. Kaikkea mahdollista ja mahdotonta on tullut kokeiltu ominpäin ja asiakaspalvelun kanssa, eikä probleeman syytä ole saatu vielä paikallistettua. En ole millään ilveellä saanut aktivoitua kelloon uutta verkkoyhteyttä. Aivan kuten sinunkin tilanteessasi, niin Watch app kertoo, ettei mobiiliverkkoa kellossa voi ottaa käyttöön Telia-tililläni. Kaikki siis toimi täydellisesti toista vuotta aina siihen saakka, kunnes keksin siirtyä puhelimessani fyysisestä kortista eSIMin käyttäjäksi 🙂


Kuulostaa sille @mighuelito, että olet ottanut eSIM-kortin nyt kellolle eli tarvitsisit tähän Multi-palvelun eli pääliittymän puhelimeen ja kelloon toinen liittymä eli multipalvelun. Hinta Multi-palveluun on 7,90€/kk. 


 Heh, tuostahan ei ole siis kysymys 😊 Mulla oli aiemmin fyysinen sim-kortti puhelimessa ja eSIM aktiivisena kellossa. Kaikki toimi hienosti sekä Series 5:n että Series 6:n kanssa. Nyt päätin toissapäivänä poistaa fyysisen sim-kortin tyystin puhelimesta ja hypätä eSIM-aikaan myös puhelimen osalta. Aktivoituani eSIMin (pääliittymäni sim-kortiksi puhelimeen) kaikki toimi täydellisesti puhelimessa uudella, digitaalisella sim-kortilla, mutta kellon mobiiliverkko katosi. Mulla oli yhä aktiivinen tilaus tuosta kellon liittymästä joka oli tuon 7,90€/kk. Verkko vain ei kelloon ulottunut. Watch app ilmoitti, että Telia FI -tiliäni ei voi käyttää kellon verkkoyhteyteen. Tottakai voi käyttää ja on käytettykin jo toista vuotta. Noh, asiakaspalvelu sitten poisti manuaalisesti multa tuon multi-palvelun (en itse sitä voinut poistaa, koska, noh, Watch app ei päästänyt säätämään liittymän asetuksia, koska liittymä ei sitä muka tue), jotta voisin yrittää tilata sen itse uudestaan. Tämä ei toki onnistu, koska yhä edelleen Watch app väitää, ettei Telia FI -liittymääni voi käyttää mobiilidataan kellossa. Liittymässäni on tilausoikeudet kyllä ajantasalla jne.


Okei, pahoittelut jos ymmärsin väärin tuosta aiemmasta kommentistasi. Olet varmaan käynnistänyt kaikki laitteet kellosta lähtien uudelleen? Tarvitsisimme tästä asiakastietoja, että pääsisimme auttamaan asiassa, joten toivoisin olevasi yhteydessä Häiriöilmoitusten puolelle puh. 020 690 400 (mpm+pvm) tai sitten ChatBot:n kautta Häiriöilmoituksiin. 

mighuelito
Uusi keskustelija
  • 4 custom-general.kudos
  • 12 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@PiaJo@  kirjoitti:

@mighuelito@  kirjoitti:

 


@PiaJo@  kirjoitti:

@mighuelito@  kirjoitti:

@kapukapu@  kirjoitti:

@AnneAn@  kirjoitti:

@kapukapu@  kirjoitti:

@AnneAn@  kirjoitti:

@kapukapu@  kirjoitti:

Hei

 

Meillä käytössä samsungin puhelin ja samsungin kello. Kellossa Telian ESim rinnakkaisliittymä ja puhelimessa normaali kortti sim.

 

Ostimme applen 11 puhelimen ja applen cellular kellon. 

 

Puhelimesta saimme tietty vaihdettua sim kortin hyvin uuteen applen puhelimeen. Applen kello ja applen puhelin on myös kytkettynä keskenään.

 

Kysymys: Miten VAIHDETAAN ESim liittymä vanhasta samsungin kellosta uuteen applen kelloon? Eli en ole tilaamassa uutta liittymää, vaan ainoastaan vaihtamassa laitetta. Eli liittymän numero ja ominaisuudet pysyisivät ihan samana, mutta käytössä oleva liittymä vain siirrettäisiin uuteen kelloon. 

 

Olen ollut yhteydessä kolmeen kertaan asiakaspalveluun, mutta oli ilmeisesti ensimmäinen kerta telian verkossa, kun joku on ostanut uuden kellon tai vaihtamassa liittymää uuteen kelloon, eikä kukaan ollut kuullutkaan tälläisestä 😃 Toivottavasti täältä löytyy apu.

 

Kiitos jo etukäteen!


Moikka @kapukapu ja tervetuloa keskustelemaan Telia Yhteisöön!

 

Vanhassa kellossasi käytössä olleen Telia Multi -liittymän voit siirtää uuteen kelloosi Apple Watch -sovelluksesi kautta. Valitse siellä Mobiiliverkko -> Telia FI:n viereinen i-kirjain -> hallitse tiliä ja kirjaudu sisään Telia-tunnuksellasi, pankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella. Mikäli käytössäsi on yritysliittymä, kirjaudu matkapuhelinnumerollasi ja sen salasanalla. Valitse Multi -liittymäsi, mikäli se ei automaattisesti tule valituksi ja selaa sivun alareunaan, josta valitse "Siirrä liittymä toisesta kellosta" ja jatka sitten ohjeiden mukaan. Saitko näillä ohjeilla ladattua liittymän laitteeseen?


 

Moikka. Kiitos nopeasta vastauksesta. 

 

menen kello sovellukseen sisälle.  Klikkaan mobiiliverkko. Tulee esille kenttä:

-Mobiili

-Mobiililiittymä

   -Ota käyttöön mobiilidata (näkyy harmaana.)

-ja alinna lukee: "Tilisi (Telia FI) ei voi ottaa käyttöön mobiiliverkkoyhteyttä Apple Watchissa. Lisätietoja antaa Telia. FI

 

 

Eli tätä pidemmälle ei päästä. Osaisitko auttaa.

 

Ja toinen tähän liittyvä kysymys, kyseessä yritysliittymä. Mikä on aiemmin mainitsemasi liittymänumeron salasana? Mistä löydän sen? Olen itse adminina yritysportaalissa. 

 

Kiitos


Liittymässä tulee olla tilausoikeudet voimassa. Tilausoikeudet voit tarkistaa yritysportaalissa pääkäyttäjä klikkaamalla oikealla ylhäällä olevaa rattaan kuvaa ja sieltä Henkilöstön oikeudet. Tilausoikeuksien lisäksi liittymällä tulee olla 4G -puheominaisuus.

 

Salasanan matkapuhelinnumerollesi saat tilattua lähettämällä tekstiviestin salasana numeroon 15400. 

 

Pääsetkö näiden ohjeiden avulla tilaamaan?

 


Tilausoikeudet on voimassa. Liittymä on ok.

 

Pääsen ohjeen kakkos kohdan alakohtaan 6. Eli: 6. Valitse "Ota käyttöön mobiilidata" edetäksesi Multi-palvelun ostovaiheeseen." 

 

 Tässä kohdassa tulee ilmoitus:"Tilisi (Telia FI) ei voi ottaa käyttöön mobiiliverkkoyhteyttä Apple Watchissa. Lisätietoja antaa Telia. FI"

 

Kello on myös buutattu tässä välissä ja yhdistämisprosessi aloitettu alusta alkaen. Asiakaspalvelussanne kaksi henkilöä on tarkistanut liittymän ja siihen liittyvien tilausoikeuksien olevan ok. 

 

Eli asia ei tullut kuntoon vielä.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Morjesta! Mulla on hyvin samankaltainen ongelma. Itse päivitin puhelimeeni (iPhone 11 Pro Max) fyysisen SIM-kortin tilalle eSIMiin ja aiemmin loistavasti toiminut kellon (Series 6 AW) mobiiliverkkoyhteys katosi samassa savuna ilmaan. Kaikkea mahdollista ja mahdotonta on tullut kokeiltu ominpäin ja asiakaspalvelun kanssa, eikä probleeman syytä ole saatu vielä paikallistettua. En ole millään ilveellä saanut aktivoitua kelloon uutta verkkoyhteyttä. Aivan kuten sinunkin tilanteessasi, niin Watch app kertoo, ettei mobiiliverkkoa kellossa voi ottaa käyttöön Telia-tililläni. Kaikki siis toimi täydellisesti toista vuotta aina siihen saakka, kunnes keksin siirtyä puhelimessani fyysisestä kortista eSIMin käyttäjäksi 🙂


Kuulostaa sille @mighuelito, että olet ottanut eSIM-kortin nyt kellolle eli tarvitsisit tähän Multi-palvelun eli pääliittymän puhelimeen ja kelloon toinen liittymä eli multipalvelun. Hinta Multi-palveluun on 7,90€/kk. 


 Heh, tuostahan ei ole siis kysymys 😊 Mulla oli aiemmin fyysinen sim-kortti puhelimessa ja eSIM aktiivisena kellossa. Kaikki toimi hienosti sekä Series 5:n että Series 6:n kanssa. Nyt päätin toissapäivänä poistaa fyysisen sim-kortin tyystin puhelimesta ja hypätä eSIM-aikaan myös puhelimen osalta. Aktivoituani eSIMin (pääliittymäni sim-kortiksi puhelimeen) kaikki toimi täydellisesti puhelimessa uudella, digitaalisella sim-kortilla, mutta kellon mobiiliverkko katosi. Mulla oli yhä aktiivinen tilaus tuosta kellon liittymästä joka oli tuon 7,90€/kk. Verkko vain ei kelloon ulottunut. Watch app ilmoitti, että Telia FI -tiliäni ei voi käyttää kellon verkkoyhteyteen. Tottakai voi käyttää ja on käytettykin jo toista vuotta. Noh, asiakaspalvelu sitten poisti manuaalisesti multa tuon multi-palvelun (en itse sitä voinut poistaa, koska, noh, Watch app ei päästänyt säätämään liittymän asetuksia, koska liittymä ei sitä muka tue), jotta voisin yrittää tilata sen itse uudestaan. Tämä ei toki onnistu, koska yhä edelleen Watch app väitää, ettei Telia FI -liittymääni voi käyttää mobiilidataan kellossa. Liittymässäni on tilausoikeudet kyllä ajantasalla jne.


Okei, pahoittelut jos ymmärsin väärin tuosta aiemmasta kommentistasi. Olet varmaan käynnistänyt kaikki laitteet kellosta lähtien uudelleen? Tarvitsisimme tästä asiakastietoja, että pääsisimme auttamaan asiassa, joten toivoisin olevasi yhteydessä Häiriöilmoitusten puolelle puh. 020 690 400 (mpm+pvm) tai sitten ChatBot:n kautta Häiriöilmoituksiin. 


Joo, tää on aikas kinkkinen ja omituinen tilanne. Eilen tätä hoidin jo usean asiakaspalvelijan kanssa (aivan upeaa palvelua ja hommia pyrittiin parhaan mukaan edistämään, kiitos!), mutta ei saatu vielä lopulta ratkaistua. Eilen tehtiin vikailmoitus sitten aspasta, jonka tiimoilta mulle päin ilmeisesti palaillaan lähiaikoina. Ihan sillä tännekin vaan kirjoitin, että huomasin tuossa toisen henkilön tilanteessa paljon samankaltaisuutta. Lähinnä pyrin selvittämään, että onko näitä tapauksia kenties enemmän ja jos on, niin tulisivat laajalti Telian tietoon. Yleisesti vaikuttaa siltä, että joidenkin mystisten muuttujien osuessa kohdalleen Watch app iPhonessa ilmoittaa, ettei liittymää voi hyödyntää mobiilidataan kellossa, vaikka kaikki liittymän osalta on täysin kunnossa. Toivottavasti selviääpi pian tilanne!

 

EDIT: Ja oon tosiaan reboottaillut puhelimen ja kellon aina, kun asetuksia olen välissä säätänyt / eSIMinkin kahteen kertaan vielä uudelleen tilannut ja aktivoinut.

mighuelito
Uusi keskustelija
  • 4 custom-general.kudos
  • 12 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@mighuelito@  kirjoitti:

@PiaJo@  kirjoitti:

@mighuelito@  kirjoitti:

 


@PiaJo@  kirjoitti:

@mighuelito@  kirjoitti:

@kapukapu@  kirjoitti:

@AnneAn@  kirjoitti:

@kapukapu@  kirjoitti:

@AnneAn@  kirjoitti:

@kapukapu@  kirjoitti:

Hei

 

Meillä käytössä samsungin puhelin ja samsungin kello. Kellossa Telian ESim rinnakkaisliittymä ja puhelimessa normaali kortti sim.

 

Ostimme applen 11 puhelimen ja applen cellular kellon. 

 

Puhelimesta saimme tietty vaihdettua sim kortin hyvin uuteen applen puhelimeen. Applen kello ja applen puhelin on myös kytkettynä keskenään.

 

Kysymys: Miten VAIHDETAAN ESim liittymä vanhasta samsungin kellosta uuteen applen kelloon? Eli en ole tilaamassa uutta liittymää, vaan ainoastaan vaihtamassa laitetta. Eli liittymän numero ja ominaisuudet pysyisivät ihan samana, mutta käytössä oleva liittymä vain siirrettäisiin uuteen kelloon. 

 

Olen ollut yhteydessä kolmeen kertaan asiakaspalveluun, mutta oli ilmeisesti ensimmäinen kerta telian verkossa, kun joku on ostanut uuden kellon tai vaihtamassa liittymää uuteen kelloon, eikä kukaan ollut kuullutkaan tälläisestä 😃 Toivottavasti täältä löytyy apu.

 

Kiitos jo etukäteen!


Moikka @kapukapu ja tervetuloa keskustelemaan Telia Yhteisöön!

 

Vanhassa kellossasi käytössä olleen Telia Multi -liittymän voit siirtää uuteen kelloosi Apple Watch -sovelluksesi kautta. Valitse siellä Mobiiliverkko -> Telia FI:n viereinen i-kirjain -> hallitse tiliä ja kirjaudu sisään Telia-tunnuksellasi, pankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella. Mikäli käytössäsi on yritysliittymä, kirjaudu matkapuhelinnumerollasi ja sen salasanalla. Valitse Multi -liittymäsi, mikäli se ei automaattisesti tule valituksi ja selaa sivun alareunaan, josta valitse "Siirrä liittymä toisesta kellosta" ja jatka sitten ohjeiden mukaan. Saitko näillä ohjeilla ladattua liittymän laitteeseen?


 

Moikka. Kiitos nopeasta vastauksesta. 

 

menen kello sovellukseen sisälle.  Klikkaan mobiiliverkko. Tulee esille kenttä:

-Mobiili

-Mobiililiittymä

   -Ota käyttöön mobiilidata (näkyy harmaana.)

-ja alinna lukee: "Tilisi (Telia FI) ei voi ottaa käyttöön mobiiliverkkoyhteyttä Apple Watchissa. Lisätietoja antaa Telia. FI

 

 

Eli tätä pidemmälle ei päästä. Osaisitko auttaa.

 

Ja toinen tähän liittyvä kysymys, kyseessä yritysliittymä. Mikä on aiemmin mainitsemasi liittymänumeron salasana? Mistä löydän sen? Olen itse adminina yritysportaalissa. 

 

Kiitos


Liittymässä tulee olla tilausoikeudet voimassa. Tilausoikeudet voit tarkistaa yritysportaalissa pääkäyttäjä klikkaamalla oikealla ylhäällä olevaa rattaan kuvaa ja sieltä Henkilöstön oikeudet. Tilausoikeuksien lisäksi liittymällä tulee olla 4G -puheominaisuus.

 

Salasanan matkapuhelinnumerollesi saat tilattua lähettämällä tekstiviestin salasana numeroon 15400. 

 

Pääsetkö näiden ohjeiden avulla tilaamaan?

 


Tilausoikeudet on voimassa. Liittymä on ok.

 

Pääsen ohjeen kakkos kohdan alakohtaan 6. Eli: 6. Valitse "Ota käyttöön mobiilidata" edetäksesi Multi-palvelun ostovaiheeseen." 

 

 Tässä kohdassa tulee ilmoitus:"Tilisi (Telia FI) ei voi ottaa käyttöön mobiiliverkkoyhteyttä Apple Watchissa. Lisätietoja antaa Telia. FI"

 

Kello on myös buutattu tässä välissä ja yhdistämisprosessi aloitettu alusta alkaen. Asiakaspalvelussanne kaksi henkilöä on tarkistanut liittymän ja siihen liittyvien tilausoikeuksien olevan ok. 

 

Eli asia ei tullut kuntoon vielä.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Morjesta! Mulla on hyvin samankaltainen ongelma. Itse päivitin puhelimeeni (iPhone 11 Pro Max) fyysisen SIM-kortin tilalle eSIMiin ja aiemmin loistavasti toiminut kellon (Series 6 AW) mobiiliverkkoyhteys katosi samassa savuna ilmaan. Kaikkea mahdollista ja mahdotonta on tullut kokeiltu ominpäin ja asiakaspalvelun kanssa, eikä probleeman syytä ole saatu vielä paikallistettua. En ole millään ilveellä saanut aktivoitua kelloon uutta verkkoyhteyttä. Aivan kuten sinunkin tilanteessasi, niin Watch app kertoo, ettei mobiiliverkkoa kellossa voi ottaa käyttöön Telia-tililläni. Kaikki siis toimi täydellisesti toista vuotta aina siihen saakka, kunnes keksin siirtyä puhelimessani fyysisestä kortista eSIMin käyttäjäksi 🙂


Kuulostaa sille @mighuelito, että olet ottanut eSIM-kortin nyt kellolle eli tarvitsisit tähän Multi-palvelun eli pääliittymän puhelimeen ja kelloon toinen liittymä eli multipalvelun. Hinta Multi-palveluun on 7,90€/kk. 


 Heh, tuostahan ei ole siis kysymys 😊 Mulla oli aiemmin fyysinen sim-kortti puhelimessa ja eSIM aktiivisena kellossa. Kaikki toimi hienosti sekä Series 5:n että Series 6:n kanssa. Nyt päätin toissapäivänä poistaa fyysisen sim-kortin tyystin puhelimesta ja hypätä eSIM-aikaan myös puhelimen osalta. Aktivoituani eSIMin (pääliittymäni sim-kortiksi puhelimeen) kaikki toimi täydellisesti puhelimessa uudella, digitaalisella sim-kortilla, mutta kellon mobiiliverkko katosi. Mulla oli yhä aktiivinen tilaus tuosta kellon liittymästä joka oli tuon 7,90€/kk. Verkko vain ei kelloon ulottunut. Watch app ilmoitti, että Telia FI -tiliäni ei voi käyttää kellon verkkoyhteyteen. Tottakai voi käyttää ja on käytettykin jo toista vuotta. Noh, asiakaspalvelu sitten poisti manuaalisesti multa tuon multi-palvelun (en itse sitä voinut poistaa, koska, noh, Watch app ei päästänyt säätämään liittymän asetuksia, koska liittymä ei sitä muka tue), jotta voisin yrittää tilata sen itse uudestaan. Tämä ei toki onnistu, koska yhä edelleen Watch app väitää, ettei Telia FI -liittymääni voi käyttää mobiilidataan kellossa. Liittymässäni on tilausoikeudet kyllä ajantasalla jne.


Okei, pahoittelut jos ymmärsin väärin tuosta aiemmasta kommentistasi. Olet varmaan käynnistänyt kaikki laitteet kellosta lähtien uudelleen? Tarvitsisimme tästä asiakastietoja, että pääsisimme auttamaan asiassa, joten toivoisin olevasi yhteydessä Häiriöilmoitusten puolelle puh. 020 690 400 (mpm+pvm) tai sitten ChatBot:n kautta Häiriöilmoituksiin. 


Joo, tää on aikas kinkkinen ja omituinen tilanne. Eilen tätä hoidin jo usean asiakaspalvelijan kanssa (aivan upeaa palvelua ja hommia pyrittiin parhaan mukaan edistämään, kiitos!), mutta ei saatu vielä lopulta ratkaistua. Eilen tehtiin vikailmoitus sitten aspasta, jonka tiimoilta mulle päin ilmeisesti palaillaan lähiaikoina. Ihan sillä tännekin vaan kirjoitin, että huomasin tuossa toisen henkilön tilanteessa paljon samankaltaisuutta. Lähinnä pyrin selvittämään, että onko näitä tapauksia kenties enemmän ja jos on, niin tulisivat laajalti Telian tietoon. Yleisesti vaikuttaa siltä, että joidenkin mystisten muuttujien osuessa kohdalleen Watch app iPhonessa ilmoittaa, ettei liittymää voi hyödyntää mobiilidataan kellossa, vaikka kaikki liittymän osalta on täysin kunnossa. Toivottavasti selviääpi pian tilanne!

 

EDIT: Ja oon tosiaan reboottaillut puhelimen ja kellon aina, kun asetuksia olen välissä säätänyt / eSIMinkin kahteen kertaan vielä uudelleen tilannut ja aktivoinut.


Noniin ja updatea! Ilmeisesti probleema fiksautui itsestään. Kun käyttäjä vaihtaa sim-kortista toiseen (tai ainakin fyysisestä simistä eSIMiin), niin selkeästi liittymän tiedot eivät päivity kauhean nopeasti puhelimeen. Ehdottaisin, että eSIMiin vaihtaessa tulisi infoa käyttäjälle, että kellon mobiiliyhteydet ja muut vastaavat palvelut eivät välttämättä toimi välittömästi, vaan kannattaa odotella n. 24-36h ennenkuin yrittää niitä asentaa.

 

Tai sitten aiempi häiriöilmoitukseni aiheutti jotain toimenpiteitä Telian päässä ja vika korjattiin sieltä. Mene ja tiedä 😄 Joka tapauksessa hommelit toimii taas mallikkaasti!

L33tBuumeri
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hieman on haasteita ottaa Yhteys Multi käyttöön Galaxy watch active 2een. Puhelimena Huawei p20 pro, jossa viimeisimmät Samsungin kilkkeet. Liittymässä 4G Puhe päällä ja tilausoikeudet kunnossa. Galaxy Wearablen "Määritä liittymätilaus" - toiminto rullaa hetken aikaa ja lopuksi pyytää käyttämään aktivointikoodia. Johtuuko tämä nyt puhelimen merkistä vai mistä? 

PiaJo
Telialainen
Telialainen
  • 209 custom-general.kudos
  • 869 custom-general.replies
  • 67 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@L33tBuumeri@  kirjoitti:

Hieman on haasteita ottaa Yhteys Multi käyttöön Galaxy watch active 2een. Puhelimena Huawei p20 pro, jossa viimeisimmät Samsungin kilkkeet. Liittymässä 4G Puhe päällä ja tilausoikeudet kunnossa. Galaxy Wearablen "Määritä liittymätilaus" - toiminto rullaa hetken aikaa ja lopuksi pyytää käyttämään aktivointikoodia. Johtuuko tämä nyt puhelimen merkistä vai mistä? 


Pääpiirteittäin katsottuna kaikki olisi kunnossa laitteiston ja tarvittavien oikeuksien osalta. Mikäli laitteiden (molemmat) uudelleenkäynnistämisen jälkeen ei ole apuja, niin yhteys Häiriöilmoitusten puolelle voisi auttaa. 

Pswedi
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei,

 

Onnistuuko eSim aktivointi ulkomailla? Haluaisin vaihtaa nykyisen suomalaisen liittymän telian dot:iin ja eSim voisi sopia tähän tarkoitukseen.

JoonasLam
Moderaattori
Moderaattori
  • 262 custom-general.kudos
  • 584 custom-general.replies
  • 33 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Pswedi@  kirjoitti:

Hei,

 

Onnistuuko eSim aktivointi ulkomailla? Haluaisin vaihtaa nykyisen suomalaisen liittymän telian dot:iin ja eSim voisi sopia tähän tarkoitukseen.


eSIMin aktivointi onnistuu ulkomailla kyllä. Dotin tilaus numeronsiirtona toiselta operaattorilta onnistuu suoraan Telia Dot -sovelluksesta puhelimeltasi. Telia Dot -sovellus on ladattavissa vain Suomen Appstoresta ja Google Play -kaupasta, mutta maatunnuksen voi halutessaan vaihtaa jolloin tuo onnistuu myös ulkomailla.

Dot-liittymän eSIM tukee tällä hetkellä virallisesti Applen uusimpia malleja, mutta Dotin puolelta varmistelin niin myös uusimmissa Samsungeissa toimii vaikkei "virallista" tukea niihin vielä olekaan.

Telia Yhteisön moderaattori | *insert quote here*