Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5516 custom-general.kudos
  • 5133 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

Kootusti: eSIM, käyttökokemukset ja kysymykset

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Telia eSIM.png

Mikä on eSIM

 

eSIM on lyhyesti sanottuna laitteisiin sisäänrakennettu, sähköinen SIM-kortti, joka korvaa perinteisen noin postimerkin kokoisen sim-kortin. eSIM löytyy tällä hetkellä muun muassa älykelloista ja puhelimista, myöhemmin esimerkiksi kodinkoneista ja niin edelleen. eSIM toimii kuten perinteinen SIM-kortti joita olemme käyttäneet esimerkiksi matkapuhelimissa jo vuosikaudet.

 

eSIM:ssä on uutta se, että se on laitteessa kiinteästi ja sisäänrakennettu ominaisuus eikä siitä tarvitse sinun enää erikseen huolehtia. Tähän asti älykelloihin yhteydet on pitänyt jakaa matkapuhelimen kautta (tai kellosta riippuen sinne piti asettaa perinteinen sim-kortti) joten puhelinta on pitänyt kantaa aina mukana. Nyt voit lähteä lenkkipolulle pelkkä älykello ranteessa ja langattomat kuulokkeet korvilla ja voit soittaa tarvittaessa puheluita, vastailla viesteihin ja niin edelleen. Halutessasi saat saman tutun puhelinnumeron käyttöösi myös älykelloosi joten käyttö on sekä vaivatonta ja että myös saumatonta.

 

Näissä kaikissa laitteissa on eSIM

 

eSIM löytyy lukuisista laitteista, muun muassa puhelimista ja älykelloista. Lista ei ole täysin tyhjentävä mutta listan laitteista, joissa eSIM esimerkiksi toimii, löydät eSIM-ohjeistamme.

 

eSIM:n rajoitukset

 

  • eSIM on yhteensopiva tällä hetkellä ainoastaan laskutusliittymien (postpaid) kanssa, ei prepaid 

 

eSIM, joka siis on sähköinen sim-kortti, voi mennä helposti sekaisin multi-palvelun kanssa ja siksi siitä tietoa alla lyhyesti.

 

Mikä on yhteys Multi

 

Mihin tahansa laskutusliittymäämme (ei prepaid) kytkettävä lisäpalvelu, joka mahdollistaa yhden puhelinnumeron käyttämisen usealla eri laitteella. Kaikki laitteet kuluttavat samoja puhelu-, viesti- ja nettipaketteja. Voit valita rinnakkaisliittymään netin maksiminopeuden tarpeesi mukaan muutamasta vaihtoehdosta.

 

Lue lisää Yhteys Multi -palvelusta artikkelistamme sekä sivuiltamme.

 

---

 

Tässä ketjussa voit kertoa kokemuksiasi eSIM:stä sekä voit kysyä ja kommentoida aiheesta lisää jos haluat.

 

Lue myös:

---

 

eSIM:stä on keskusteltu aikaisemmin muun muassa näissä keskusteluissa:


eSIM

Apple Watch cellular ja eSIM

eSIM-"kortille" olisi käyttöä jo

 

Nämä on nyt lukittu ja jatketaan keskustelua tässä yhdessä ja samassa ketjussa. Sana on vapaa 🙂

Tero, Yhteisömanageri

Jos kommentti ratkaisi ongelmasi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

Kuluttaja-asiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Yritysasiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Häiriötiedotteet ja -kartat 

Minun Telia -sovellus palveluiden hallinnointiin

 Telia 5G lähettiläät

Haluatko tietää ja oppia laitteista lisää 

240 vastausta
Pswedi
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Pswedi  kirjoitti:

Hei, Onnistuuko eSim aktivointi ulkomailla? Haluaisin vaihtaa nykyisen suomalaisen liittymän telian dot:iin ja eSim voisi sopia tähän tarkoitukseen.

 

@JoonasLam  kirjoitti:

eSIMin aktivointi onnistuu ulkomailla kyllä. Dotin tilaus numeronsiirtona toiselta operaattorilta onnistuu suoraan Telia Dot -sovelluksesta puhelimeltasi. Telia Dot -sovellus on ladattavissa vain Suomen Appstoresta ja Google Play -kaupasta, mutta maatunnuksen voi halutessaan vaihtaa jolloin tuo onnistuu myös ulkomailla.

Dot-liittymän eSIM tukee tällä hetkellä virallisesti Applen uusimpia malleja, mutta Dotin puolelta varmistelin niin myös uusimmissa Samsungeissa toimii vaikkei "virallista" tukea niihin vielä olekaan.

Kiitokset vastauksesta. Tuo maarajoitus on hankala. Eli ilmeisesti tulis luoda toinen Apple ID Suomeen, Suomen IP:llä, jotta dotin lataus onnistuu? Onko tämä kustannuskysymys, että näitä maarajoja yleensä käytetään?

 

Edit katjane: muokattu lainausta

MikaelMu
Telialainen
Telialainen
  • 110 custom-general.kudos
  • 504 custom-general.replies
  • 42 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Pswedi  kirjoitti:

Eli ilmeisesti tulis luoda toinen Apple ID Suomeen, Suomen IP:llä, jotta dotin lataus onnistuu? Onko tämä kustannuskysymys, että näitä maarajoja yleensä käytetään?


Toisen ID:n luominen on oikeastaan ainoa vaihtoehto tässä tapauksessa. Maarajoitukset tulevat useimmiten laitevalmistajan puolelta.

tareone
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@kapukapu@  kirjoitti:

@AnneAn@  kirjoitti:

@kapukapu@  kirjoitti:

@AnneAn@  kirjoitti:

@kapukapu@  kirjoitti:

Hei

 

Meillä käytössä samsungin puhelin ja samsungin kello. Kellossa Telian ESim rinnakkaisliittymä ja puhelimessa normaali kortti sim.

 

Ostimme applen 11 puhelimen ja applen cellular kellon. 

 

Puhelimesta saimme tietty vaihdettua sim kortin hyvin uuteen applen puhelimeen. Applen kello ja applen puhelin on myös kytkettynä keskenään.

 

Kysymys: Miten VAIHDETAAN ESim liittymä vanhasta samsungin kellosta uuteen applen kelloon? Eli en ole tilaamassa uutta liittymää, vaan ainoastaan vaihtamassa laitetta. Eli liittymän numero ja ominaisuudet pysyisivät ihan samana, mutta käytössä oleva liittymä vain siirrettäisiin uuteen kelloon. 

 

Olen ollut yhteydessä kolmeen kertaan asiakaspalveluun, mutta oli ilmeisesti ensimmäinen kerta telian verkossa, kun joku on ostanut uuden kellon tai vaihtamassa liittymää uuteen kelloon, eikä kukaan ollut kuullutkaan tälläisestä 😃 Toivottavasti täältä löytyy apu.

 

Kiitos jo etukäteen!


Moikka @kapukapu ja tervetuloa keskustelemaan Telia Yhteisöön!

 

Vanhassa kellossasi käytössä olleen Telia Multi -liittymän voit siirtää uuteen kelloosi Apple Watch -sovelluksesi kautta. Valitse siellä Mobiiliverkko -> Telia FI:n viereinen i-kirjain -> hallitse tiliä ja kirjaudu sisään Telia-tunnuksellasi, pankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella. Mikäli käytössäsi on yritysliittymä, kirjaudu matkapuhelinnumerollasi ja sen salasanalla. Valitse Multi -liittymäsi, mikäli se ei automaattisesti tule valituksi ja selaa sivun alareunaan, josta valitse "Siirrä liittymä toisesta kellosta" ja jatka sitten ohjeiden mukaan. Saitko näillä ohjeilla ladattua liittymän laitteeseen?


 

Moikka. Kiitos nopeasta vastauksesta. 

 

menen kello sovellukseen sisälle.  Klikkaan mobiiliverkko. Tulee esille kenttä:

-Mobiili

-Mobiililiittymä

   -Ota käyttöön mobiilidata (näkyy harmaana.)

-ja alinna lukee: "Tilisi (Telia FI) ei voi ottaa käyttöön mobiiliverkkoyhteyttä Apple Watchissa. Lisätietoja antaa Telia. FI

 

 

Eli tätä pidemmälle ei päästä. Osaisitko auttaa.

 

Ja toinen tähän liittyvä kysymys, kyseessä yritysliittymä. Mikä on aiemmin mainitsemasi liittymänumeron salasana? Mistä löydän sen? Olen itse adminina yritysportaalissa. 

 

Kiitos


Liittymässä tulee olla tilausoikeudet voimassa. Tilausoikeudet voit tarkistaa yritysportaalissa pääkäyttäjä klikkaamalla oikealla ylhäällä olevaa rattaan kuvaa ja sieltä Henkilöstön oikeudet. Tilausoikeuksien lisäksi liittymällä tulee olla 4G -puheominaisuus.

 

Salasanan matkapuhelinnumerollesi saat tilattua lähettämällä tekstiviestin salasana numeroon 15400. 

 

Pääsetkö näiden ohjeiden avulla tilaamaan?

 


Tilausoikeudet on voimassa. Liittymä on ok.

 

Pääsen ohjeen kakkos kohdan alakohtaan 6. Eli: 6. Valitse "Ota käyttöön mobiilidata" edetäksesi Multi-palvelun ostovaiheeseen." 

 

 Tässä kohdassa tulee ilmoitus:"Tilisi (Telia FI) ei voi ottaa käyttöön mobiiliverkkoyhteyttä Apple Watchissa. Lisätietoja antaa Telia. FI"

 

Kello on myös buutattu tässä välissä ja yhdistämisprosessi aloitettu alusta alkaen. Asiakaspalvelussanne kaksi henkilöä on tarkistanut liittymän ja siihen liittyvien tilausoikeuksien olevan ok. 

 

Eli asia ei tullut kuntoon vielä.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Itselläni ilmeni tänään täsmälleen samanlainen ongelma, jota juuri koitettiin aspan kanssa ratkoa. Ei selvinnyt. Puhelinta (iPhone 12 Pro Max) ja kelloa (Apple Watch 6) on buutattu ja hard resetoitu.  

KaPetri
Telialainen
Telialainen
  • 113 custom-general.kudos
  • 644 custom-general.replies
  • 54 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@tareone@  kirjoitti:

@kapukapu@  kirjoitti:

@AnneAn@  kirjoitti:

@kapukapu@  kirjoitti:

@AnneAn@  kirjoitti:

@kapukapu@  kirjoitti:

Hei

 

Meillä käytössä samsungin puhelin ja samsungin kello. Kellossa Telian ESim rinnakkaisliittymä ja puhelimessa normaali kortti sim.

 

Ostimme applen 11 puhelimen ja applen cellular kellon. 

 

Puhelimesta saimme tietty vaihdettua sim kortin hyvin uuteen applen puhelimeen. Applen kello ja applen puhelin on myös kytkettynä keskenään.

 

Kysymys: Miten VAIHDETAAN ESim liittymä vanhasta samsungin kellosta uuteen applen kelloon? Eli en ole tilaamassa uutta liittymää, vaan ainoastaan vaihtamassa laitetta. Eli liittymän numero ja ominaisuudet pysyisivät ihan samana, mutta käytössä oleva liittymä vain siirrettäisiin uuteen kelloon. 

 

Olen ollut yhteydessä kolmeen kertaan asiakaspalveluun, mutta oli ilmeisesti ensimmäinen kerta telian verkossa, kun joku on ostanut uuden kellon tai vaihtamassa liittymää uuteen kelloon, eikä kukaan ollut kuullutkaan tälläisestä 😃 Toivottavasti täältä löytyy apu.

 

Kiitos jo etukäteen!


Moikka @kapukapu ja tervetuloa keskustelemaan Telia Yhteisöön!

 

Vanhassa kellossasi käytössä olleen Telia Multi -liittymän voit siirtää uuteen kelloosi Apple Watch -sovelluksesi kautta. Valitse siellä Mobiiliverkko -> Telia FI:n viereinen i-kirjain -> hallitse tiliä ja kirjaudu sisään Telia-tunnuksellasi, pankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella. Mikäli käytössäsi on yritysliittymä, kirjaudu matkapuhelinnumerollasi ja sen salasanalla. Valitse Multi -liittymäsi, mikäli se ei automaattisesti tule valituksi ja selaa sivun alareunaan, josta valitse "Siirrä liittymä toisesta kellosta" ja jatka sitten ohjeiden mukaan. Saitko näillä ohjeilla ladattua liittymän laitteeseen?


 

Moikka. Kiitos nopeasta vastauksesta. 

 

menen kello sovellukseen sisälle.  Klikkaan mobiiliverkko. Tulee esille kenttä:

-Mobiili

-Mobiililiittymä

   -Ota käyttöön mobiilidata (näkyy harmaana.)

-ja alinna lukee: "Tilisi (Telia FI) ei voi ottaa käyttöön mobiiliverkkoyhteyttä Apple Watchissa. Lisätietoja antaa Telia. FI

 

 

Eli tätä pidemmälle ei päästä. Osaisitko auttaa.

 

Ja toinen tähän liittyvä kysymys, kyseessä yritysliittymä. Mikä on aiemmin mainitsemasi liittymänumeron salasana? Mistä löydän sen? Olen itse adminina yritysportaalissa. 

 

Kiitos


Liittymässä tulee olla tilausoikeudet voimassa. Tilausoikeudet voit tarkistaa yritysportaalissa pääkäyttäjä klikkaamalla oikealla ylhäällä olevaa rattaan kuvaa ja sieltä Henkilöstön oikeudet. Tilausoikeuksien lisäksi liittymällä tulee olla 4G -puheominaisuus.

 

Salasanan matkapuhelinnumerollesi saat tilattua lähettämällä tekstiviestin salasana numeroon 15400. 

 

Pääsetkö näiden ohjeiden avulla tilaamaan?

 


Tilausoikeudet on voimassa. Liittymä on ok.

 

Pääsen ohjeen kakkos kohdan alakohtaan 6. Eli: 6. Valitse "Ota käyttöön mobiilidata" edetäksesi Multi-palvelun ostovaiheeseen." 

 

 Tässä kohdassa tulee ilmoitus:"Tilisi (Telia FI) ei voi ottaa käyttöön mobiiliverkkoyhteyttä Apple Watchissa. Lisätietoja antaa Telia. FI"

 

Kello on myös buutattu tässä välissä ja yhdistämisprosessi aloitettu alusta alkaen. Asiakaspalvelussanne kaksi henkilöä on tarkistanut liittymän ja siihen liittyvien tilausoikeuksien olevan ok. 

 

Eli asia ei tullut kuntoon vielä.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Itselläni ilmeni tänään täsmälleen samanlainen ongelma, jota juuri koitettiin aspan kanssa ratkoa. Ei selvinnyt. Puhelinta (iPhone 12 Pro Max) ja kelloa (Apple Watch 6) on buutattu ja hard resetoitu.  


Tehtiinkö tilanteesta häiriöilmoitus vai jäikö asia valohoitoon?

 

Yleensä tilauksen esteenä on puuttellinen tilausoikeus tai liittymän lisäpalvelu joka estää palveluntilauksen.

tareone
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@KaPetri@  kirjoitti:

@tareone@  kirjoitti:

@kapukapu@  kirjoitti:

@AnneAn@  kirjoitti:

@kapukapu@  kirjoitti:

@AnneAn@  kirjoitti:

@kapukapu@  kirjoitti:

Hei

 

Meillä käytössä samsungin puhelin ja samsungin kello. Kellossa Telian ESim rinnakkaisliittymä ja puhelimessa normaali kortti sim.

 

Ostimme applen 11 puhelimen ja applen cellular kellon. 

 

Puhelimesta saimme tietty vaihdettua sim kortin hyvin uuteen applen puhelimeen. Applen kello ja applen puhelin on myös kytkettynä keskenään.

 

Kysymys: Miten VAIHDETAAN ESim liittymä vanhasta samsungin kellosta uuteen applen kelloon? Eli en ole tilaamassa uutta liittymää, vaan ainoastaan vaihtamassa laitetta. Eli liittymän numero ja ominaisuudet pysyisivät ihan samana, mutta käytössä oleva liittymä vain siirrettäisiin uuteen kelloon. 

 

Olen ollut yhteydessä kolmeen kertaan asiakaspalveluun, mutta oli ilmeisesti ensimmäinen kerta telian verkossa, kun joku on ostanut uuden kellon tai vaihtamassa liittymää uuteen kelloon, eikä kukaan ollut kuullutkaan tälläisestä 😃 Toivottavasti täältä löytyy apu.

 

Kiitos jo etukäteen!


Moikka @kapukapu ja tervetuloa keskustelemaan Telia Yhteisöön!

 

Vanhassa kellossasi käytössä olleen Telia Multi -liittymän voit siirtää uuteen kelloosi Apple Watch -sovelluksesi kautta. Valitse siellä Mobiiliverkko -> Telia FI:n viereinen i-kirjain -> hallitse tiliä ja kirjaudu sisään Telia-tunnuksellasi, pankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella. Mikäli käytössäsi on yritysliittymä, kirjaudu matkapuhelinnumerollasi ja sen salasanalla. Valitse Multi -liittymäsi, mikäli se ei automaattisesti tule valituksi ja selaa sivun alareunaan, josta valitse "Siirrä liittymä toisesta kellosta" ja jatka sitten ohjeiden mukaan. Saitko näillä ohjeilla ladattua liittymän laitteeseen?


 

Moikka. Kiitos nopeasta vastauksesta. 

 

menen kello sovellukseen sisälle.  Klikkaan mobiiliverkko. Tulee esille kenttä:

-Mobiili

-Mobiililiittymä

   -Ota käyttöön mobiilidata (näkyy harmaana.)

-ja alinna lukee: "Tilisi (Telia FI) ei voi ottaa käyttöön mobiiliverkkoyhteyttä Apple Watchissa. Lisätietoja antaa Telia. FI

 

 

Eli tätä pidemmälle ei päästä. Osaisitko auttaa.

 

Ja toinen tähän liittyvä kysymys, kyseessä yritysliittymä. Mikä on aiemmin mainitsemasi liittymänumeron salasana? Mistä löydän sen? Olen itse adminina yritysportaalissa. 

 

Kiitos


Liittymässä tulee olla tilausoikeudet voimassa. Tilausoikeudet voit tarkistaa yritysportaalissa pääkäyttäjä klikkaamalla oikealla ylhäällä olevaa rattaan kuvaa ja sieltä Henkilöstön oikeudet. Tilausoikeuksien lisäksi liittymällä tulee olla 4G -puheominaisuus.

 

Salasanan matkapuhelinnumerollesi saat tilattua lähettämällä tekstiviestin salasana numeroon 15400. 

 

Pääsetkö näiden ohjeiden avulla tilaamaan?

 


Tilausoikeudet on voimassa. Liittymä on ok.

 

Pääsen ohjeen kakkos kohdan alakohtaan 6. Eli: 6. Valitse "Ota käyttöön mobiilidata" edetäksesi Multi-palvelun ostovaiheeseen." 

 

 Tässä kohdassa tulee ilmoitus:"Tilisi (Telia FI) ei voi ottaa käyttöön mobiiliverkkoyhteyttä Apple Watchissa. Lisätietoja antaa Telia. FI"

 

Kello on myös buutattu tässä välissä ja yhdistämisprosessi aloitettu alusta alkaen. Asiakaspalvelussanne kaksi henkilöä on tarkistanut liittymän ja siihen liittyvien tilausoikeuksien olevan ok. 

 

Eli asia ei tullut kuntoon vielä.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Itselläni ilmeni tänään täsmälleen samanlainen ongelma, jota juuri koitettiin aspan kanssa ratkoa. Ei selvinnyt. Puhelinta (iPhone 12 Pro Max) ja kelloa (Apple Watch 6) on buutattu ja hard resetoitu.  


Tehtiinkö tilanteesta häiriöilmoitus vai jäikö asia valohoitoon?

 

Yleensä tilauksen esteenä on puuttellinen tilausoikeus tai liittymän lisäpalvelu joka estää palveluntilauksen.


Ei liittynyt noihin, kaikki piti olla kunnossa. Tätä jumpattiin 4 eri aspan tyypin kanssa. Nyt juuri n. 8 tuntia liittymän käyttöönotosta, pystyin tilaamaan Apple Watchilla multisimpalvelun. Volte ei näy tosin edelleenkään iPhonen asetuksissa.

KaPetri
Telialainen
Telialainen
  • 113 custom-general.kudos
  • 644 custom-general.replies
  • 54 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@tareone@  kirjoitti:

@KaPetri@  kirjoitti:

@tareone@  kirjoitti:

@kapukapu@  kirjoitti:

@AnneAn@  kirjoitti:

@kapukapu@  kirjoitti:

@AnneAn@  kirjoitti:

@kapukapu@  kirjoitti:

Hei

 

Meillä käytössä samsungin puhelin ja samsungin kello. Kellossa Telian ESim rinnakkaisliittymä ja puhelimessa normaali kortti sim.

 

Ostimme applen 11 puhelimen ja applen cellular kellon. 

 

Puhelimesta saimme tietty vaihdettua sim kortin hyvin uuteen applen puhelimeen. Applen kello ja applen puhelin on myös kytkettynä keskenään.

 

Kysymys: Miten VAIHDETAAN ESim liittymä vanhasta samsungin kellosta uuteen applen kelloon? Eli en ole tilaamassa uutta liittymää, vaan ainoastaan vaihtamassa laitetta. Eli liittymän numero ja ominaisuudet pysyisivät ihan samana, mutta käytössä oleva liittymä vain siirrettäisiin uuteen kelloon. 

 

Olen ollut yhteydessä kolmeen kertaan asiakaspalveluun, mutta oli ilmeisesti ensimmäinen kerta telian verkossa, kun joku on ostanut uuden kellon tai vaihtamassa liittymää uuteen kelloon, eikä kukaan ollut kuullutkaan tälläisestä 😃 Toivottavasti täältä löytyy apu.

 

Kiitos jo etukäteen!


Moikka @kapukapu ja tervetuloa keskustelemaan Telia Yhteisöön!

 

Vanhassa kellossasi käytössä olleen Telia Multi -liittymän voit siirtää uuteen kelloosi Apple Watch -sovelluksesi kautta. Valitse siellä Mobiiliverkko -> Telia FI:n viereinen i-kirjain -> hallitse tiliä ja kirjaudu sisään Telia-tunnuksellasi, pankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella. Mikäli käytössäsi on yritysliittymä, kirjaudu matkapuhelinnumerollasi ja sen salasanalla. Valitse Multi -liittymäsi, mikäli se ei automaattisesti tule valituksi ja selaa sivun alareunaan, josta valitse "Siirrä liittymä toisesta kellosta" ja jatka sitten ohjeiden mukaan. Saitko näillä ohjeilla ladattua liittymän laitteeseen?


 

Moikka. Kiitos nopeasta vastauksesta. 

 

menen kello sovellukseen sisälle.  Klikkaan mobiiliverkko. Tulee esille kenttä:

-Mobiili

-Mobiililiittymä

   -Ota käyttöön mobiilidata (näkyy harmaana.)

-ja alinna lukee: "Tilisi (Telia FI) ei voi ottaa käyttöön mobiiliverkkoyhteyttä Apple Watchissa. Lisätietoja antaa Telia. FI

 

 

Eli tätä pidemmälle ei päästä. Osaisitko auttaa.

 

Ja toinen tähän liittyvä kysymys, kyseessä yritysliittymä. Mikä on aiemmin mainitsemasi liittymänumeron salasana? Mistä löydän sen? Olen itse adminina yritysportaalissa. 

 

Kiitos


Liittymässä tulee olla tilausoikeudet voimassa. Tilausoikeudet voit tarkistaa yritysportaalissa pääkäyttäjä klikkaamalla oikealla ylhäällä olevaa rattaan kuvaa ja sieltä Henkilöstön oikeudet. Tilausoikeuksien lisäksi liittymällä tulee olla 4G -puheominaisuus.

 

Salasanan matkapuhelinnumerollesi saat tilattua lähettämällä tekstiviestin salasana numeroon 15400. 

 

Pääsetkö näiden ohjeiden avulla tilaamaan?

 


Tilausoikeudet on voimassa. Liittymä on ok.

 

Pääsen ohjeen kakkos kohdan alakohtaan 6. Eli: 6. Valitse "Ota käyttöön mobiilidata" edetäksesi Multi-palvelun ostovaiheeseen." 

 

 Tässä kohdassa tulee ilmoitus:"Tilisi (Telia FI) ei voi ottaa käyttöön mobiiliverkkoyhteyttä Apple Watchissa. Lisätietoja antaa Telia. FI"

 

Kello on myös buutattu tässä välissä ja yhdistämisprosessi aloitettu alusta alkaen. Asiakaspalvelussanne kaksi henkilöä on tarkistanut liittymän ja siihen liittyvien tilausoikeuksien olevan ok. 

 

Eli asia ei tullut kuntoon vielä.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Itselläni ilmeni tänään täsmälleen samanlainen ongelma, jota juuri koitettiin aspan kanssa ratkoa. Ei selvinnyt. Puhelinta (iPhone 12 Pro Max) ja kelloa (Apple Watch 6) on buutattu ja hard resetoitu.  


Tehtiinkö tilanteesta häiriöilmoitus vai jäikö asia valohoitoon?

 

Yleensä tilauksen esteenä on puuttellinen tilausoikeus tai liittymän lisäpalvelu joka estää palveluntilauksen.


Ei liittynyt noihin, kaikki piti olla kunnossa. Tätä jumpattiin 4 eri aspan tyypin kanssa. Nyt juuri n. 8 tuntia liittymän käyttöönotosta, pystyin tilaamaan Apple Watchilla multisimpalvelun. Volte ei näy tosin edelleenkään iPhonen asetuksissa.


Meillä uusille liittymille kytketyy 4G-puhe lisäpalvelu päälle viiveellä, eli ei ole heti kytketty liittymälle kun liittymä avautuu verkkoon. Yleensä menee noin 24h, joskus pidempäänkin. 

 

VoLTE ominaisuus voidaan toki manuaalisesti liittymälle kytkeä heti asiakaspalvelun kautta. 

 

Kannattaa nollata laitteen verkkoasetukset ja käynnistää laite uudelleen varsinkin jos laite on aiemmin ollut toisen operaattorin verkossa käytössä.

Dustpan
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei,

Seuraavanlainen ongelma aiheuttanut harmaita hiuksia, eli pitäisi saada jollain tavalla toimimaan Iphone 12 pro max (pää liittymä) Oneplus 8t (multisim) ja Apple watch 6 cellular ja niin vielä että apit toimisi yhteen jotenkin?

HannaSu
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 128 custom-general.kudos
  • 561 custom-general.replies
  • 19 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Dustpan@  kirjoitti:

Hei,

Seuraavanlainen ongelma aiheuttanut harmaita hiuksia, eli pitäisi saada jollain tavalla toimimaan Iphone 12 pro max (pää liittymä) Oneplus 8t (multisim) ja Apple watch 6 cellular ja niin vielä että apit toimisi yhteen jotenkin?



Oletko koettanut iCloudin tai Bluetoothin avulla synkronoida laitteita?

| Telia Yhteisön moderaattori |
Dustpan
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Öö siis tarkoitan liittymä puolelta että kaikissa kolmessa laitteessa olisi liittymä...

HannaSu
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 128 custom-general.kudos
  • 561 custom-general.replies
  • 19 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Dustpan@  kirjoitti:

Öö siis tarkoitan liittymä puolelta että kaikissa kolmessa laitteessa olisi liittymä...


Tällä hetkellä ei ole mahdollista saada useammalle laitteelle liittymää. Viedään toivetta kuitenkin eteenpäin tästä. 🙂

| Telia Yhteisön moderaattori |