Kuinka soneran liikkuva 3g nettitikku otetaan käyttöön?

  • 11 December 2014
  • 7 kommenttia
  • 3 katselukertaa

  • Anonymous
  • 0 kommenttia
Olen syöttänyt pin-koodin tietokoneelle jonka jälkeen se on tunnistanut nettitikun, mutta sitten tulee teksti että ei löydy verkkoa ja nettiyhteys jää rajoitetuksi. Nettitikku on saunalahden liittymän mukana tullut tikku, mutta ilmeisesti se ei ole sim-lukittu kun se hyväksyy pin-koodin ja tunnistaa soneran liittymän. Kuinka etenen asiassa että saisin tikun toimimaan?

7 kommenttia

Saunalahden vanhemmilla sim-korteilla APN ollut internet.saunalahti ja Soneralla pelkkä internet. Lisäksi Saunalahden toimittamissa tikuissa, jonka merkkiä ja mallia et maininnut, on usein Saunalahden yhteysohjelma, joka ei välttämättä toimi Soneran kortilla. Toimii tikun valmistajan omalla yhteysohjelmalla tai ilman yhteysohjelmaa.
nettitikku joka tarkoitus ottaa käyttöön on Huawei E353. Unohtui mainita edellisessä tekstissä.
Olettaen, että sinulla on se Saunalahden mobiililaajakaista-yhteysohjelma, tekisin itse näin. Saunalahden sivuilta pystyy lataamaan Huawein oman yhteysohjelman Mobile Partnerin. Se tallentuu myös tikulle ja korvaa sen Saunalahden yhteysohjelman, kun seuraa Sl:n ohjeita. Sitten poistaisin tikun asennuksen koneesta ja asentaisin sen uudestaan, jolloin koneestakin poistuu se Sl:n yhteysohjelma.
Sitten Soneran sivulta löytyy haulla Mobile Partnerin oikeat asetukset Soneran liittymälle. Huawei E353-tikusta löytyy myös ns. hilink-versio, mutta Saunalahden tikut eivät, toisin kuin Soneran toimittamat, olleet hilink-versioita, joissa yhteysohjelmana on selainsivu.
Mobile Partner löytyy tosin muualtakin netistä ja sitä Saunalahden yhteysohjelmaa ei ole pakko poistaa koneelta, mutta Soneran liittymä ei sillä taida toimia, joten sitä ei kannata käyttää.
Hei,
juuri sama ongelma minulla. Saunalahden mokkuloita on useampiakin. Onko siis mitään mahdollisuutta saada Soneran 3G nettiliittymää toimimaan tällaisesaa Huawei E353 tikulla? Olen ymmärtänyt että näitä voisi käyttää eri liittymillä.
En löydä Saunalahden (nyk. Elisan) sivuilta Mobile Partner ohjelmaa. Mistä/miten löytyy?
En viitsi suoraa linkkiä laittaa tänne, mutta tuolta se löytyy:
Yksityisille> Asiakastuki> Mobiililaajakaista> Ladattavat> Vanhemmat Huawei-nettitikut (Mobile Partner)
Hei kaikki keskustelijat!

Kiitos viesteistänne. Huawei E353 -nettitikkuun liittyen löytyy ohjeita osoitteessa:

http://bit.ly/1vt1O6u

Sivulta löytyy myös linkki nettitikun asetuksiin. Profiilin hallinnassa voi käydä luomassa uuden Profiilinimen ohjeiden mukaisesti. Nämä ohjeet koskevat tosin HiLink-versiota, joten jos nettitikuissa ei ole HiLinkiä, voi olla että ohjeista ei ole apua.

Vastaa