Kuukauden lasku kymmenestä päivästä

  • 15 February 2015
  • 7 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Hei!

 

Minkä takia joudun maksamaan koko kuukauden summan kymmenen päivän laskutusjaksosta? Vaihdoin juuri liittymäni soneraan ja sain nyt heti laskun jossa laskutusjakso on 30.1.-10.2 eli 10 päivää mutta veloitus on koko kuukauden hinta. Minulla on siis kiinteä kuukausimaksu Surffilauta 4G paketti. Tässä ei mielestäni ole mitään järkeä enkä ole velvoitettu maksamaan kymmenestä päivästä kuukauden hintaa.


7 kommenttia

Liittymän ensimmäinen laskutusjakso voi olla tosiaan myös lyhyempi kuin neljä viikkoa riippuen laskutusryhmästä johon liittymä avautuessaan menee. Jos kyseisen ryhmän laskutusjakso päättyy esim. parin viikon kuluttua liittymän avautumisesta, lähtee lasku tuosta kahdesta viikosta. Koska kuukausimaksu veloitetaan koko kuukaudelta, siirtyy käyttämättä jääneet minuutit ja viestit automaattisesti seuraavalle laskutuskaudelle. Nykyisellä laskutuskaudella sinulla on siis paketin sisältämien minuuttien lisäksi edelliseltä kaudelta käyttämättä jääneet minuutit.

@ElinaNo Juurkikin noin, miten Windstapper sanoi, eli ensimmäiseltä kaudelta käyttämättä jääneet puhelut, viestit ja data siirtyvät sinne seuraavaan laskutuskauteen :smileyhappy:

En ymmärrä mikä tässä siirtyy kun paketin hinta on kiinteä 19.95e/kk.Ja nyt maksan siis kymmenen päivän käytöstä tuon hinnan. Mun laskupään mukaan toi kuukausisumma 19.95e pitäisi jakaa 30 ja kertoa 10 jolloin saadaan 10 päivän hinta. Täytynee soitella asiasta
Niin ja tarkoitan siis nimenomaan nettipakettia jos siinä on kiinteä kuukausimaksu rajattomalle netin käytölle niin eihän siinä mikään voi siirtyä.

Voit kysyä vielä Soneran Chat:sta asiaa, sieltä saat varmistuksen. Chat-yhteys on täysin ilmainen, ja se löytyy kun kirjaudut Omille Sivuille ja klikkaat sivun vasemmassa yläkulmassa olevaa Kysy meiltä linkkiä.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

Kannattaa tosiaan tarkistaa laskuasiaa vielä Chatin kautta tai laittamalla Facebookin kautta privaattiviestiä. Tuossa saattaa tosiaan olla jotakin korjattavaa. Helpompi tosiaan selvittää asiaa, kun pääsevät aspan kautta sitten näkemään laskun kokonaisuudessaan.

Valitettavasti tuo osakuukauden laskutus on yhä pielessä Soneralla. DNAlla ja Elisalla tuntuu toimivan.

Tuon osakuukauden ylilaskutuksen lisäksi aiemmin ainakin oli virheellistä mainontaa esim.24kk n sopimuksen kokonaishinta ilmoitettiin esim. 24x19,90 joka ei todellakaan siis onnistunut mitenkään. Siis sopimuskautta ei voinut saada että se on tasan 24kk ja veloituskin esim 24kk 10pv sopimuksessa tuo 25x19,90eur vaikka mainonta ihan muuta antaa ymmärtää.

Mutta lukuisten yhteydenottojen tuloksena oli vain se että kaikki ovat vain "töissä täällä" eikä asialle voi mitään. Tämä jo vuonna 2013 ja jatkuu yhä. Ei myöskään mitään vastinetta tullut kuluttaja-asiamieheltä joten lienee maan tapa tai tai emoyhtiön maan tapa.

Vastaa